:
كمينه:۱۷.۷۹°
بیشینه:۲۰.۹۹°
Updated in: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰

انعقاد توافقنامه همکاری با شرکت هواپیمایی ماهان به منظور سرمایه گذاری و توسعه گردشگری استان

توافقنامه همکاری با شرکت هواپیمایی ماهان به منظور سرمایه گذاری و توسعه بخش کشاورزی و گردشگری استان در حضور آیت‌الله محامی منعقد شد.
کد خبر: ۱۸۰۹۸۶
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۴
اقتصادگردان- آیت‌الله مصطفی محامی نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان در این نشست که با حضور مدرس خیابانی استاندار، حمید عرب نژاد رئیس شرکت هواپیمایی ماهان و سردار کرمی فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق برگزار شد گفت: استان سیستان‌وبلوچستان دریایی از ظرفیت هاست که اگر در گذشته خوب مدیریت می شد در شرایط حال حاضر می توانست معین بسیاری از استان های کشور باشد اما متاسفانه در حال حاضر برای رفع نیاز های خود وابسته به دیگر استان های معین است.

امام جمعه زاهدان افزود: زمینه کار و سرمایه گذاری ها از قبل فراهم بوده و چنین اقداماتی با تاخیر انجام گرفته اما با این چنین سرمایه گذاری هایی مهم و مایه امیدواری به آینده می باشد.

آیت‌الله محامی خواستار توزیع مناسب طرح ها و پروژه های مد نظر در نقاط مختلف استان شد و بیان داشت: باید توجه داشته باشید که در بازه زمانی مشخص اقدامات لازم صورت گرفته و در پیچ و خم های اداری متوقف نشود که در چنین صورتی کار شما و تغییر الگوی کشت برای مردم مناطق مختلف  استان الگو خواهد بود.

وی ادامه داد: عدم ریسک پذیری افراد بومی و بی میلی سرمایه گذاران خارج استان برای سرمایه گذاری در سیستان‌وبلوچستان از آسیب های پیش روست.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اظهار کرد: در ابتدای کار به دنبال آموزش و کارآموزی جوانان استان و در ادامه به دنبال کادرسازی از میان آن ها باشید و در نظر گرفتن  پیوست فرهنگی و اجتماعی در انجام پروژه ها از ضروریات کار است.

در پایان این نشست مقرر گردید اراضی پیشنهادی جهت آغاز کار به شرکت هواپیمایی ماهان واگذار و این مجموعه نیز سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال متعادل در سایر نقاط استان متناسب با ظرفیت‌های کشاورزی و نیز سایر بخش‌های اقتصادی از جمله گردشگری و توسعه خطوط پروازی را عملیاتی سازد.

لازم به ذکر است در پایان این توافقنامه توسط آیت‌الله محامی نماینده ولی‌فقیه در استان، حسین مدرس خیابانی استاندار، حمید عرب نژاد مدیر شرکت هواپیمایی ماهان و سردار کرمی فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق به امضا رسید.