:
كمينه:۷.۷۹°
بیشینه:۹.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
کمیسر ژنرال و نماینده ایران در نمایشگاه اکسپو 2020 دوبی: تلاش سه ساله ستاد ملی اکسپو به ثمر نشست

سیمرغ ایران در نمایشگاه اکسپو 2020 دوبی / آغاز به کار پاویون ایران و نمایشگاه اکسپو 2020 دوبی

در بخش ویژه پاویون، سیمرغ پرنده اسطوره ای شاهنامه فردوسی در معرض دید بازدیدکنندگان، قرار گرفته و بخشی از فرهنگ و تاریخ و ادبیات ایران را به بازدیدکنندگان معرفی می کند. همچنین بافت فرش دستباف ایرانی به عنوان هنر بارز ایرانیان، با عنوان یک گره تا همدلی، توجه بسیاری از علاقه مندان و بازدیدکنندگان پاویون ایران را به خود جلب کرده است
کد خبر: ۱۸۰۳۰۶
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۳
اقتصاد گردان - دکتر حسن زمانی کمیسر ژنرال و نماینده ایران در نمایشگاه اکسپو 2020 دوبی اعلام کرد:پس از سه سال تلاش مداوم ستاد ملی اکسپو،  متشکل از وزارتخانه های مختلف و بخش خصوصی، 8 مهر 1400 نمایشگاه اکسپوی دوبی  2020 و پاویون جمهوری اسلامی ایران در این نمایشگاه به صورت رسمی افتتاح شد. در این مراسم، کمیسر ژنرال و آقای دکتر حسینی کاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران  به عنوان نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در این افتتاحیه با شکوه حضور داشتند.
رییس هیات مدیره و مدیرعامل نمایشگاه بین المللی تهران افزود: مزیت این دوره در اکسپو 2020 دوبی نسبت به سایر دوره ها این است که حدود 9 سالن در پاویون جمهوری اسلامی ایران پیش بینی شده است و سالن های  گردشگری، فرش دستباف، تماشاخانه، صنعت، خانه معدن، های تک، بخش تجاری ، رستوران ایرانی متشکل از فضای ایرانی، نوشیدنی های سنتی ایران، در این نمایشگاه به چشم می خورد.
دکتر زمانی ادامه داد: مسوولیت و محتوا سازی هر سالن  تحت نظارت ستاد اکسپو،  به صورت جداگانه متعلق به شرکت و واحد مربوطه آن است.
معاون وزیر صمت اظهار داشت: در بخش ویژه پاویون،  سیمرغ پرنده اسطوره ای شاهنامه فردوسی در معرض دید بازدیدکنندگان، قرار گرفته و بخشی از فرهنگ و تاریخ و ادبیات ایران را به بازدیدکنندگان معرفی می کند.  همچنین  بافت فرش دستباف ایرانی به عنوان هنر بارز ایرانیان، با عنوان یک گره تا همدلی، توجه بسیاری از علاقه مندان و بازدیدکنندگان پاویون ایران را به خود جلب کرده است.
وی افزود: یادآور می شود که افتتاح  رسمی پاویون جمهوری اسلامی ایران نیز روز شنبه ساعت 10.30 با حضور وزیر صمت انجام خواهد شد.
دکتر حسن زمانی معاون وزیر صمت، در پیامی اعلام کرد که از تمامی دست اندرکاران  پاویون جمهوری اسلامی ایران و ستاد اکسپو، که با تلاش شبانه روزی خود، باعث شدند پاویون جمهوری اسلامی ایران در روز اول نمایشگاه اکسپو آغاز به کار کند، و با استقبال و ازدحام بازدیدکنندگان مواجه شود،  تقدیر و تشکر می نماید.