:
كمينه:۲۲.۶۲°
بیشینه:۲۲.۹۹°
Updated in: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰

تولید پالایشگاهی چین به پایین‌ترین رکورد ۱۵ ماهه سقوط کرد

تولید روزانه پالایشگاه نفت چین در اوت تحت تاثیر افزایش شیوع ویروس کرونا و کاهش چشمگیر صادرات سوخت، به پایین‌ترین میزان از ماه مه سال ۲۰۲۰ سقوط کرد.
کد خبر: ۱۷۹۴۵۲
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۷
اقتصادگردان- آمار رسمی نشان داد حجم پالایش نفت در اوت ۵۸.۳۵ میلیون تن معادل ۱۳.۷۴ میلیون بشکه در روز بود که ۲.۲ درصد در مقایسه با اوت سال ۲۰۲۰ کاهش داشت. همچنین کمتر از ۱۳.۹۱ میلیون بشکه در روز در ژوییه بود. مجموع تولید در هشت ماه نخست سال ۲۰۲۱ به ۴۷۰.۷۹ میلیون تن رسید که ۷.۴ درصد بالاتر از مدت مشابه سال گذشته بود و تا حدود زیادی روند احیای اقتصادی از تبعات اولیه همه گیری کووید ۱۹ را منعکس کرد.

به گفته تحلیلگران، اگرچه پالایشگاههای دولتی تولیدشان را برای جبران بخشی از کاهش تولید پالایشگاههای خصوصی که با کاهش سهمیه واردات نفت روبرو شده اند، افزایش دادند اما کاهش سهمیه صادرات سوخت پالایش شده، فعالیتها را محدود کرد.

شرکت سینوپک در اوت اعلام کرد ۱۰ درصد سوخت کمتری در نیمه اول سال ۲۰۲۱ در مقایسه با سال گذشته صادر کرده است و به دلیل کنترلهای صادرات، انتظار دارد تولید در نیمه دوم سال در مقایسه با سال گذشته تقریبا ثابت بماند.

نرخ فعالیت در پالایشگاههای کوچک و مستقل چین در اوت ۶۳ درصد در مقایسه با ۶۴.۴ درصد در ژوییه بود.

طبق آمار رسمی، تولید نفت چین در اوت به ۱۷.۰۳ میلیون تن رسید که ۲.۳ درصد بالاتر از مدت مشابه سال گذشته بود. تولید این کشور در مدت هشت ماه نخست سال میلادی جاری با ۲.۴ درصد افزایش، ۱۳۳.۲۲ میلیون تن بود.

بر اساس گزارش رویترز، تولید گاز طبیعی چین ۱۱.۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافت و به ۱۵.۹ میلیارد متر مکعب رسید و تولید در فاصله ژانویه تا اوت با ۱۰.۸ درصد رشد، به ۱۳۶.۱ میلیارد متر مکعب رسید.