:
كمينه:۱۹.۷۹°
بیشینه:۲۱.۹۹°
Updated in: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶
محبی نجم آبادی

از بازار رمز ارز برای عبور از تحریم ها استفاده کنیم

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به مزیت هایی که بازار رمز ارز می تواند برای کشور داشته باشد از آن به عنوان وسیله ای برای هدف عبور از سد تحریم ها یاد کرد.
کد خبر: ۱۷۹۴۳۴
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۱
اقتصادگردان- بهروز محبی نجم آبادی نماینده مردم سبزوار در مجلس در جلسه علنی امروز در خصوص گزارش کمیسیون اقتصادی درباره وضعیت مبادله رمزارزها در کشور عنوان کرد: یکی از مسائل و چالش اساسی ما تنزل ارزش پول ملی و قدرت خرید مردم است. یکی از راه های رفع این مشکل کاهش نیاز به دلار و ارزهای رایج می باشد. اقتصاد ما زمانی می تواند در مقابل این ارزهای رایج قد علم کند که نیاز خود را به آنها کاهش دهد.

وی افزود: این حوزه رمزارز حوزه ای متکی بر حوزه فناوری می باشد. اندیشمندان و دانشمندان ما هم می توانند به این موضوع ورود کنند و اقدامات خوبی را شکل دهند. ما باید توجه کنیم که برای ورود به میدان رمز ارز با تاخیر عمل کرده ایم و باید جبران مافات را هم در دستور کار  قرار دهیم.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید کرد: شیوه ورود ما به این بازار باید هوشمندانه باشد، ما می توانیم از این حوزه به عنوان یک ابزار برای عبور از تحریم ها بهره ببریم. البته باید آموزش لازم را برای افراد فعال در این حوزه در نظر بگیریم.

محبی نجم آبادی عنوان کرد: افراد باید قانونممد و با اطمینان به این عرصه وارد شوند و حاکمیت باید درآمد و هزینه ها را تحت شفافیت قرار بدهد. ما باید توجه کنیم بخش قابل توجهی از این دارایی ها باید در حوزه های پایدار هزینه شود. باید توجه کنیم که امروز بخش خصوصی ما برای ورود کالاهای اساسی در چنبره تحریم گرفتار شده و نیازمند استفاده از این حوزه است.

وی اضافه کرد: ما معتقدیم برای ورود به این میدان باید قانونی روشن و متولی روشن داشته باشیم تا موارد غیر مجاز مشخص و به نیاز ما پاسخ داده شود. ما می توانیم با توجه به این بازار در سال آورده ای تا سقف پنج میلیارد دلار داشته باشیم.