:
كمينه:۱۶.۵۱°
بیشینه:۱۷.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

تمام دریافتی کارگران صرف اجاره بها می‌شود

یک فعال حوزه کار، کارگران را در اولویت دریافت وام ودیعه مسکن دانست و با بیان اینکه امروز تمام دریافتی کارگران صرف هزینه های مسکن و اجاره بها می شود، گفت: دخل و خرج خانوارهای کارگری دیگر باهم نمی خواند و برای آنکه هزینه های مسکن و اجاره بهای آنها کاهش یابد لازم است وام های ودیعه مسکن در اقساط طولانی و سودهای پایین به آنها تعلق گیرد.
کد خبر: ۱۷۹۴۲۴
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۱
اقتصادگردان- رحمت‌الله پورموسی پرداخت وام های ودیعه مسکن را در جبران هزینه های مسکن و اجاره بهای کارگران اثرگذار دانست و اظهار کرد: یکی از اقشار آسیب پذیر جامعه، کارگران هستند که با توجه به افزایش هزینه های سبد معیشت باید مورد حمایت قرار گیرند.

وی گفت: در حال حاضر یکی از هزینه هایی که خانوارهای کارگری متحمل می شوند مربوط به بخش مسکن است؛ شاید قبلاً دوسوم دریافتی کارگران صرف هزینه های مسکن می شد ولی امروز تمام دریافتی آنها بابت مسکن و اجاره بها هزینه می شود.

این فعال حوزه کار ادامه داد: بی تردید پرداخت تسهیلات ارزان قیمت و اختصاص وام‌های ودیعه مسکن می‌تواند در این خصوص مشکل گشا باشد اما با توجه به آنکه دریافتی کارگران کفاف هزینه زندگی آنها را نمی دهد، تاکید داریم که وام های ودیعه مسکن برای کارگران با سودهای بسیار پایین و بازپرداخت طولانی در نظر گرفته شود.

به گفته پورموسی، حقوق کارگران مشخص است و حداقل دریافتی یک کارگر متاهل چهار میلیون تومان است که این حقوق شاید به ۱۰ روز اول برج هم نرسد. وی تاکید کرد: انتظار داریم بسته وام ودیعه مسکن به صورت اقساط بلند مدت با سود کم باشد تا کارگران قدرت استفاده از این وام را داشته باشند.

وی در پایان کارگران را در اولویت دریافت وام ودیعه مسکن دانست و گفت: اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه به خصوص کارگران باید در اولویت پرداخت وام های ودیعه مسکن با بازپرداخت طولانی قرار بگیرند چون اگر کارگران بخواهند فقط یک قلم اقساط وام مسکن را بپردازند دیگر چیزی تا پایان ماه برایشان باقی نمی ماند. امروز هزینه ها چندبرابر شده و دخل و خرج کارگران و خانوارها دیگر با هم نمی خواند.