:
كمينه:۱۸.۷۳°
بیشینه:۱۹.۷۹°
Updated in: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰

بررسی برنامه های وزیر نیرو برای تامین آب شرب در کمیسیون عمران

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از بررسی برنامه های وزیر نیرو به منظور تامین آب شرب کشور در جلسه امروز بعد از ظهر این کمیسیون خبر داد.
کد خبر: ۱۷۹۴۰۴
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۲
اقتصادگردان- عبد الجلال ایری با اشاره به جلسه امروز بعد از ظهر کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در جلسه امروز بعد از ظهر کمیسیون عمران وزیر نیرو حضور یافته و برنامه‌های خود را به منظور تامین آب شرب کشور به اعضای کمیسیون ارائه کردند. در برنامه‌های وزیر نیرو روش‌ های مختلفی برای تامین آب شرب کشور پیش بینی شده است.

وی در ادامه اظهار کرد: مانند استفاده از آب ژرف، ساخت و تکمیل سدهای نیمه تمام و انتقال آب از دریا از جمله مواردی است که در برنامه های ایشان دیده شده بود. وزیر نیرو برنامه‌های خود را برای تامین آب شرب به میزان ۴۰۰ هزار متر معکب در روز و تسهیل افزایش ظرفیت تامین و انتقال آب برای مصارف صنعتی به میزان ۶۰۰ هزار مترمکعب در روز توسط صنایع را نیز به اعضای کمیسیون ارائه کرد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: نمایندگان نیز نظرات خودشان را در خصوص تامین آب شرب و چگونگی مواجه با تنش‌ آب و مدیریت منابع آبی بیان کردند. همچنین مقرر شد وزیر نیرو در جلسات آینده برنامه‌های خود را برای احداث نیروگاه‌ها و تامین انرژی نیز به اعضای کمیسیون ارائه کند.