:
كمينه:۲۶.۵۱°
بیشینه:۲۶.۹۹°
Updated in: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶

موافقت کمیسیون اقتصادی با تفحص از شستا

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی‌ از تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از شرکت سرمایه گذاری شستا در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد
کد خبر: ۱۷۸۹۶۳
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۵
خبراقتصادی - غلامرضا مرحبا در گفت و گو با ایسنا در توضیح جلسه امروز کمیسیون اقتصادی از انتخاب محسن علیزاده به عنوان نماینده کمیسیون در هیات مقررات زدایی از کسب و کارها خبر داد و گفت: طغیانی، علیپور و توانگر به عنوان اعضای کمیسیون اقتصادی در کمیسیون مشترک طرح الزام انتشار اطلاعات و لایحه شفافیت انتخاب شدند و همچنین امیرآبادی فراهانی و باقری بناب نیز جهت عضویت در کمیسیون مشترک بررسی طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی تعیین شدند.

وی ادامه داد: همچنین در این جلسه موضوع اعمال ماده ۲۳۴ آیین نامه درباره مغایرت های قانونی در اجرای قانون چک و عدم اجرای ماده ۱۱ قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه های مودیان مورد بررسی قرار گرفت. بانک مرکزی احکام قانونی مربوطه را در فرصت قانونی اجرا نکرده که در این جلسه مسوولان بانک مرکزی ضمن ارائه توضیحاتی قرار شد تعهدات جدیدی به کمیسیون ارائه کند . با توجه به وعده های داده شده رای گیری صورت نگرفت البته در صورت عدم پایبندی مجدد رای گیری انجام می شود.

مرحبا در ادامه اظهار کرد: در این جلسه تقاضای تحقیق و تفحص از شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی شستا نیز مورد بررسی و تصویب قرار گرفت. همچنین پیش نویس طرح مالیات بر عایدی سرمایه  نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت که ‌مقرر شد قبل از بسته شدن بودجه سال ۱۴۰۱ آخرین ویرایش این طرح به صحن مجلس ارائه شود.