:
كمينه:۱۴.۷۹°
بیشینه:۱۹.۹۹°
Updated in: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۵:۰۰
تعداد نظرات: ۲۱۲ نظر

آن چه از 206 نمي‌دانستيد, آپشن‌هاي الكترونيكي در پـــژو 206 و 207

پژو 206 محصول سال 1997 كشور فرانسه است.اين خودرو كه هم در زمان خود و هم در حال حاضر جزء خودروهاي پيشرفته و روز دنيا به شمار مي‌آمد، مجهز به سامانه الكترونيكي مالتي‌پلكس است كه در حقيقت، دسته‌سيم سنتي خودروهاي قديمي را حذف مي‌كند
کد خبر: ۱۷۸۰۶
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۲ - ۲۱:۴۷

خبراقتصادی-جواد جواني: پژو 206 محصول سال 1997 كشور فرانسه است. اين خودرو كه هم در زمان خود و هم در حال حاضر جزء خودروهاي پيشرفته و روز دنيا به شمار مي‌آمد، مجهز به سامانه الكترونيكي مالتي‌پلكس است كه در حقيقت، دسته‌سيم سنتي خودروهاي قديمي را حذف مي‌كند. در اين سامانه، كليه دستوراتي كه راننده صادر مي‌كند، به يك واحد مركزي الكترونيكي (BSI) ارسال و از آن جا، فرمان لازم براي عملگر مربوطه صادر مي‌شود. در حال حاضر از شبكه مالتي‌پلكس روي خودروهايي نظير سمند و سورن نيز به جاي دسته‌سيم معمولي استفاده مي‌شود. اين سيستم در اواخر دهه 1980 توسط شركت آلماني بوش ابداع شد.

هوشمند شدن فرامين برقي و الكترونيكي در خودرو با استفاده از ارسال يك‌سري كد در شبكه، باعث مي‌شود كه خودروساز بتواند علاوه بر تسهيل فرايند عيب‌يابي و كمك به بخش خدمات پس از فروش، عملكردها و حالات و يا همان فيچرهاي مختلف را براي رفاه، ايمني و امنيت راننده و سرنشينان طراحي كرده و مهيا سازد. در پژو 206 كه از ابتدا تاكنون به صورت مالتي‌پلكس توليد مي‌شود، ريزه‌كاري‌هاي فني و الكترونيكي پيش‌بيني شده است كه فعال و غيرفعال شدن آن از طريق برقراري ارتباط با BSI خودرو قابل اجراست. BSI يك واحد الكترونيكي است كه ارتباط ميان كليه واحدهاي الكترونيكي يا اصطلاحا ECUهاي موجود در بخش‌هاي مختلف خودرو از قبيل موتور، گيربكس اتوماتيك، ترمز ضدقفل، تهويه مطبوع خودكار و امثالهم را برقرار و مديريت مي‌كند. تغيير در تنظيمات BSI كه توسط دستگاه عيب‌ياب يا همان دياگ صورت مي‌گيرد، در تمام نمايندگي‌هاي ايرا‌ن‌خودرو و نيز تعميرگاه‌هاي مجهز به اين دستگاه قابل انجام است. در اين مقاله به بررسي مهم‌ترين امكاناتي مي‌پردازيم كه شايد بسياري از شما خوانندگان عزيز با همه يا برخي از آن‌ها در خودروهاي خانواده 206 شامل هاچ‌بك و صندوق‌دار آشنا نبوده و يا به آن دقت نكرده باشيد.

 

1-  هشدار سرعت، با قابلیت انتخاب سرعت مورد نظر به منظور هشدار به راننده مبني بر تخطي از سرعت تعيين‌شده.توسط دستگاه عيب‌ياب مي توان هشدار مربوط به سرعت را در خودرو فعال كرد؛ مسير فعال‌سازي در منوي سيستم به اين شرح است.
BSI---->Configuration----> Customer Option ----> Warnings
گزينه Excess speed function present
در اين قسمت می‌توان سرعت مورد نظر را وارد كرده و هشدار سرعت را فعال كرد. توجه داشته باشید غیر فعال بودن با وارد کردن عدد 255 تنظيم می شود، سرعتي كه در واقع خودرو هيچ‌گاه به آن نخواهد رسيد.
2-  روشن شدن خودکار فلاشر در زمان ترمز شدید در هنگام ترمزهاي ناگهاني و شديد، روشن شدن فلاشر خودرو با هشدار به رانندگان پشت‌سري مانع بروز تصادف مي شود، به همين منظور توسط دستگاه عيب‌ياب مي توان فلاشر خودكار را در خودرو فعال كرد.
BSI---->Configuration----> Customer Option ---->Lighting and Signaling 
گزینه:switching on of the hazard warning on sharp deceleration 
برای فعال کردن به present تغییر دهيد.
3-     روشن شدن نور بالا و نور پایین به صورت هم‌زمان در هنگام استفاده از نور بالاي دائم
در خودروهاي عادي، وقتي نور بالاي موقت را با نگه‌داشتن اهرم فعال مي‌كنيد، هر دو فيلامان نورپايين و نور بالا روشن مي‌شوند، اما وقتي حالت نور بالاي دائم را انتخاب كرده و دست‌تان را از روي اهرم بر مي‌داريد، فيلامان نور پايين لامپ خاموش شده و فقط رشته مربوط به نور بالا روشن مي‌ماند، اما در 206 اين امكان وجود دارد كه در هنگام نور بالاي دائم هم نور پايين روشن بماند. براي فعال كردن اين حالت، مسير زير را در BSI دنبال كنيد.
BSI---->Configuration----> Customer Option ---->Lighting and Signaling
گزینه :type of headlamps
برای فعال کردن، آن را روی حالت double reflector قرار دهيد. توجه داشته باشید این گزینه برای چراغ های کریستالی با دو لامپ در هر چراغ مناسب است و در چراغ های مات که دارای لامپ هاي دوکنتاکت يك‌پارچه هستند توصيه نمي‌شود زيرا احتمال آسیب وجود دارد. ضمنا بايد به اين نكته هم توجه داشت كه هنگامي كه از نور بالا و پایين در چراغ‌هاي كريستالي به صورت هم‌زمان استفاده مي‌كنيد اگر چراغ‌هاي مه شكن جلو را نيز فعال کنيد به صورت اتوماتيك نور بالا خاموش خواهد شد زيرا انعكاس نور بالا در هواي مه آلود به شدت براي چشم راننده مضر است و علاوه بر اين، بار سيستم برق را نيز افزايش مي‌دهد. بديهي است با خاموش كردن چراغ‌هاي مه شكن جلو مجددا حالت نوربالاي چراغ‌هاي كريستالي جلو فعال خواهد شد.
4-  قفل شدن خودکار قفل درها با افزایش سرعت به بيش از 10 کیلومتر در ساعت. براي افزايش سطح ايمني و امنيت خودرو و جلوگيري از ورود به عنف سارقان به داخل خودرو، بهتر است اين گزينه فعال باشد تا به محض حركت خودرو، درها به صورت خودكار قفل شوند:
BSI---->Configuration----> Customer Option ----> Locking / Unlocking  
گزینه :lock doors while drive
به منظور فعال‌سازی،آن را روی present قرار دهید. (در مدل هاي جدید عموما فعال است.) توجه داشته باشید در مدل هایی که کلید فلاشر به صورت دوتکه است، با نگه‌داشتن چندثانیه‌ای کلید قفل‌کن درها در زمان باز بودن سوییچ، این گزینه همراه با صدایي دينگ‌مانند، فعال يا غیرفعال می شود.
5-  قفل شدن خودکار درها در صورتی که بعد از باز کردن قفل مرکزی، به مدت 30 ثانیه هیچ یک از درها باز نشود.


گاهي اوقات دكمه‌هاي روي سویيچ خودرو كه مربوط به قفل مركزي است، سهوا يا توسط كودكان فشرده مي‌شود كه اگر خودرو در محدوده موثر بُرد قرار داشته باشد قطعا در باز خواهد شد. براي همين و به منظور جلوگيري از سرقت خودرو يا اشيای داخلي آن، اگر هر يك از درها تا 30 ثانيه باز نشود، مجددا به صورت خودكار به حالت قفل در مي‌آيد.
BSI---->Configuration----> Customer Option ----> Locking / Unlocking 
گزینه Automatic Re-Locking:
به منظور فعال‌سازی اين آپشن، حالت را از Absent روی Present قرار دهید. توجه داشته باشید برای فعال‌سازی این گزینه، باید تعریف شکل اتاق را در BSI تغییر دهید و از حالت پنج‌در (هاچ بک) به Estate يا استيشن تغییر بدهید. به منظور انجام این کار به نشانيBSI---->Configuration----> Customer Option ----> Miscellaneous 
رفته و گزینه Body Work را به Estate تغییر دهید. در صورت عدم تغییر این گزینه، قابلیت قفل اتوماتیک بعد از 30 ثانیه، فعال نخواهد شد.
6-  روشن ماندان چراغ هاي جلو به مدت 30 ثانیه پس از خاموش کردن خودرو: در مكان‌هاي تاريك مانند پاركينگ‌ها، ورودي ويلا‌ها و مكان‌هايي كه در آن‌ها نياز به نورداريد با یک بار فشار دادن دسته راهنما به سمت بالا مي‌توانيد از نورچراغهاي جلو به مدت 30 ثانيه بهره ببريد. اين گزينه كه به «چراغ همراهي تا منزل» معروف است با نشاني زير قابل فعال شدن است.
BSI---->Configuration----> Customer Option ---->Lighting and Signaling
گزينه Follow Me Home را به present تغییر دهيد تا فعال شود. با فعال‌سازی این سیستم، پس از خاموش کردن موتور و در آوردن سوییچ، یک بار اهرم چراغ جلو را به سمت خود بكشيد (نور بالا بزنید)؛ در این حالت چراغ های بزرگ خودرو روشن خواهند ماند. حال می‌توانید از خودرو پیاده شده و درها را قفل کنید. پس از 30 ثانیه، چراغ ها به صورت خودکار خاموش می شوند.
7-   تهویه مطبوع خودکار (غیر از تیپ دو و تيپ‌هاي پایين 206 اس‌دي): یکی از برنامه های تعریف شده برای تهويه مطبوع خودكار در تيپ‌هاي 3، 5، 6، وي8 و وي9، دکمه بخارگیر شیشه هاست. با فشردن این دکمه، پنكه تهویه هوا را با حداکثر دور به دریچه های زیر شیشه جلو هدایت می کند، کولر روشن و دریچه هوای بیرون باز می شود. در این حالت شاهد خواهید بود که پس از چند ثانیه بخار شیشه‌ها زدوده شده و با فشردن دوباره کلید بخار گير، سیستم به تنظیمات قبلي خود باز خواهد گشت.
8-   جلوگيري از آسيب به تيغه‌هاي برف‌پاك‌كن: چنان‌چه در هواي باراني قبل از خاموش کردن موتور، فراموش كنيد برف پاک‌كن را خاموش كنيد، یا در حالت سوییچ بسته، وضعیت دسته برف پاك‌کن سهوا يا به دليل بازيگوشي كودك تغيير كند، پس از باز کردن مجدد سوییچ و روشن کردن موتور، براي جلو‌گیری از آسیب به تیغه‌ها، برف پاک‌کن به حركت در نخواهد آمد، مگر اين‌كه در حالت موتور روشن،‌مجددا وضعیت دسته برف پاك‌کن را تغییر دهید.
ضمنا بدليل بلند بودن يكي از بازوهاي برف پاك‌كن، تعويض تيغه‌ها در وضعيتي كه تيغه‌هاي برف ‌پاك‌كن در وضعيت نقطه مرگ پایين (حالت پارك) قرار دارند به سختي امكان‌پذير است، به همين منظور براي تعويض تيغه‌ها لازم است پس از خاموش كردن موتور، يك بار دسته برف پاك‌كن را تحريك كنيد تا برف پاك‌كن به آخرين حد بالايي برسد؛ در اين هنگام به راحتي مي توانيد نسبت تعويض تيغه ها اقدام کنید.
9-   برف‌پاك كن هوشمند حساس به سرعت: در هنگام رانندگي با سرعت بالا اگر از برف پاك‌كن با دور بالا استفاده كنيد، متناسب با کاهش سرعت خودرو، دور برف پاك‌كن نيز كاهش يافته و با سرعت‌گيري مجدد، دور برف پاك‌كن نيز به حالت قبل باز مي گردد. چنان‌چه سرعت خودرو به کمتر از 10 کیلومتر بر ساعت برسد، به صورت خودکار مقداری مکث بین هر بار عمل کردن برف پاک‌كن به وجود می آید (اصطلاحا به حالت بهاره مي‌رود). در این حالت در صورتی که حالت لحظه ای دسته برف پاک‌‌كن تحریک شود، تیغه برف پاك‌کن نیمی از مسیر خود را طی کرده و با تحریک دوباره به جای خود باز می گردد.
10-  روشن شدن خودکار برف‌پاک‌کن عقب در زمان استفاده از دنده عقب: در مدل هاچ‌بك در روزهاي باراني وقتي از برف پاك‌كن استفاده مي‌کنيد، به محض اين‌كه خودرو را در دنده عقب قرار مي دهيد، برف پاك‌كن عقب نيز خودرو به منظور فراهم ساختن ديد بهتر براي راننده، به صورت خودكار اقدام به پاك كردن شيشه عقب مي‌كند.
BSI---->Configuration----> Customer Option ----> Visibility
گزینه:Automatic Rear Wiping
به منظور فعال‌سازی present شود. با فعال‌سازی گزینه برف پاک‌كن شیشه عقب در دنده عقب، توسط دستگاه، در صورت روشن بودن برف پاك‌کن جلو به محض درگیر شدن دنده عقب، برف پاك‌کن عقب نیز به جهت کمک به دید بهتر در بارندگی، به صورت خودکار فعال خواهد شددر صورتی که مدت زمانی کوتاه از خاموش کردن برف پاك کن جلو گذشته باشد و دنده عقب درگیر شود، برف پاکن عقب فقط یک بار عمل می کند.
11-      استفاده از شیشه بالابر ها و آیینه های برقی به مدت 45 ثانيه و برف پاک كن ها تا 60 ثانیه: پس از بستن سوییچ و خارج کردن آن، قبل از باز شدن حداقل یکی از درهای جلو، تا 45 ثانیه می توان از شیشه بالابر ها و آیینه های برقی و تا 60 ثانیه از برف پاک‌كن ها استفاده کرد.
12-      استفاده از سيستم صوتي تا 30 دقيقه بعد از خاموش شدن خودرو: بعد از خاموش کردن موتور و بستن سوئیچ، امکان استفاده از سیستم صوتی خودرو، حداکثر به مدت 30 دقيقه (بر اساس میزان شارژر باتری) وجود دارد.
13-     بعد از این مدت سیستم برقی خودرو جهت محافظت از شارژ باتری وارد حالت اقتصادی (eco mode) می شود. جهت ادامه استفاده از این ادوات باید موتور را یک بار روشن کنید.
14-      امكان انتخاب قطر چرخ: تعداد سه گزینه جهت انتخاب قطر کلی چرخ را می توان توسط دستگاه عیب یاب انتخاب کرد اين ويژگي فقط در مدل های مجهز به سیستم ضد قفل ABS قابليت فعال سازي دارد.در صورت تمایل به تغيير سايز رينگ چرخ، سعی کنید یکی از مشخصات ذکر شده در این فهرست را انتخاب کرده تا از بروز خطا و اختلال در محاسبات سرعت خودرو و عملکرد سیستم ترمز ضد قفل جلو‌گیری شود.
15-    F)يافتن خودرو در پاركينگ ها ind Me): هنگامي كه خودرو در مكاني پارك شده باشد با فشردن كليد قفل بر روي ريموت قفل مركزي فلاشر خودرو به مدت پنج ثانيه و با ضرب آهنگ تندي شروع به روشن شدن مي کند. اين قابليت باعث مي شود راننده در مكان هاي تاريك مانند پاركينگ هاي عمومي به راحتي محل پارك خودرو را بيابد.
16-     ضد سرقت بودن راديو پخش: با توجه به اين‌كه راديو پخش 206 حتما بايد توسط دستگاه دياگ براي خودرو معرفي شود در صورتي كه به هر دليل سوكت برقي آن جدا شود در هنگام استفاده صداي گوش خراشي هر 10 ثانيه يك‌بار از طريق بلندگو ها پخش خواهد شد و براي رفع آن حتما باید كد مربوطه مجددا براي خودرو و راديو پخش تعريف شود. اين كد غالبا همان شماره VIN خودرو است.
17-     روشن ماندن چراغ سقف: پس از خاموش كردن موتور و خروج كليد از داخل مغزي سویيچ، چراغ سقفي خودرو بمدت 30 ثانيه روشن مي‌ماند. اين ويژگي باعث مي‌شود براحتي بتوانيد در هنگام شب وسايل و لوازم خود را جمع آوري كرده و سپس از خودرو پياده شويد.
18-     فعال شدن هشدار درها: هنگامي كه خودرو روشن است با باز شدن هر يك از درها زنگ يا صداي هشدار گونه‌اي به صدا در آمده و چراغ سقفي نيز اگر در حالت در باشد روشن و خاموش مي‌شود. همچنين هنگامي كه پيشرانه را خاموش كرده و قصد پياده شدن از آن‌را داشته باشيد ولي چراغ‌ها روشن باشند هشدار مشابهي به هنگام باز شدن در راننده بصدا در مي‌آيد. اين ويژگي در مورد جا ماندن كليد خودرو در داخل مغزي سویيچ نيز صدق مي كند، يعني اگر كليد را از مغزي سویيچ خارج نكرده باشيد به هنگام باز شدن در راننده هشدار به صدا در مي آيد.
19-     ) :بي‌صدا كردن راديو پخش Mute)گر در هنگام گوش كردن به صداي راديو‌پخش، نياز فوري به بي‌صدا كردن آن داشته باشيد مي‌توانيد با نگه داشتن همزمان دكمه‌هاي بالا و پایين ولوم راديو پخش كه در پشت دسته كنترلي آن و در زير دسته برف پاك كن قرار دارد نسبت به بي‌صدا كردن راديو اقدام کنيد. براي فعال كردن مجدد آن كافي است يكي از دكمه هاي بالا و يا پایين را مجددا فشار دهيد.
 
مودهای شبکه برق 206 و 207 مولتی پلکس

 حالت آماده‌باش

 شبکه برق پس از خاموش کردن خودرو و عدم استفاده از تجهیزاتی مثل ریموت قفل مرکزی، باز کردن درها، بوق، چراغ‌ها و... به خواب می‌رود. بنابراین انجام هرگونه عملیات روی سیستم برقی، جداکردن کانکتورهای ECU یا BSI و موارد مشابه، باید پس از به خواب رفتن سیستم باشد تا از وارد آمدن آسیب به قسمت‌های مختلف جلوگیری شود. برای این منظور، پس از خاموش کردن خودرو، ابتدا در موتور را باز کنید، سپس درهای خودرو را بسته و سه تا پنج دقیقه صبر کنید و در نهایت کابل مثبت باتری را جدا کنید.

پس از خاموش شدن خودرو تغذیه شبکه به مدت 65 ثانیه در حالت آماده‌باش يا استندباي باقی می‌ماند. البته در صورتی که در سمت راننده باز شود، همراه شنیدن صدای یک رله در BSI تغذیه قطع می‌شود و چراغ روی کلیدهای شیشه بالابرها خاموش و شبکه آماده برای به خواب رفتن می شود. به خواب رفتن شبکه، همراه با خاموش شدن نمایشگر کیلومتر و به دنبال آن بعد از حدودا سه دقیقه پایین آمدن کامل عقربه نمایشگر هاست.

حالت بيدارباش

اگر پس از به خواب رفتن سیستم، قفل مرکزی فعال و درها باز شوند و یا به طور کلی در سیستم برق فرمانی صادر شود، سیستم بیدار می شود. (توجه کنید که وارد حالت آماده‌باش نمی شود. (بيدار شدن سیستم همراه با روشن شدن نمایشگر کیلومتر، و کالیبره شدن عقربه ها (تنظيم نقطه صفر عقربه) است.

حالت صرفه‌جويي

در صورتی که در حالت خاموش بودن خودرو، جریان بیش از حد از خودرو گرفته شود، BSI برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی خودرو را به حالت صرفه‌جويي يا  Eco Mode وارد می کند، مثل روشن بودن بیش از حد رادیو پخش در حالت موتور خاموش، روشن ماندن چراغ سقفي داخل خودرو و يا روشن ماندن چراغ داخل صندوق عقب خودرو.

پايشگر واحد سرويس موتور

هنگامي كه سویيچ را باز مي‌كنيد يك علامت آچار به همراه يك مقدار عددي در صفحه كيلومتر خودرو ظاهر مي شود اين واحد عددي كه معمولا بر روي عدد 20هزار تنظيم شده است نشانگر ميزان كاركرد موتور خودرو و نياز به سرويس آن از قبيل تعويض روغن موتور، فيلتر ها و بازديد سطح روغن ترمز و مايع خنك كننده دارد. اين واحد عددي از چندين حسگر مختلف اطلاعات را دريافت کرده و كاهش عدد مربوط نزديك شدن به زمان سرويس موتور را اعلام مي کند. اين حسگرها اطلاعاتي از قبيل مدت زمان كاركرد موتور، برآورد كاركرد موتور در حالت خلاص يا گير افتادن در ترافيك شهري، افزايش يا كاهش درجه حرارت محيط و موتور،كيلومتر پيمايش خودرو و حتي زماني كه خودرو به مدت طولاني مورد استفاده قرار نگرفته باشد را به BSI انتقال داده و BSI نيز بسته به شرايط عنوان شده از واحد عددي مذكور كسر مي نمايد؛ براي مثال ممكن است شما در گرماي تابستان حدود 100 كيلومتر را با سرعت بالا طي کنید ولي عددي كه از واحد مربوطه كسر مي شود در حدود 300 واحد باشد. پس از انجام سرويس ادواري و تعويض روغن موتور بهتر است اين واحد عددي را براي مراجعات بعدي مجددا تنظيم و اصطلاحا ريست كنيد. براي اين كار كافي است انگشت دست خود را بر روي دكمه زير كيلومتر شمار قرار داده و سویيچ خودرو را باز کنيد. در اين هنگام عدد 10 = بر روي نمايشگر كيلومتر فعال شده و شمارش به صورت معكوس تا عدد صفر آغاز مي شود. پس از صفر شدن عدد مذكور با يك‌بار باز وبسته كردن سویيچ خودرو مجددا عدد 20هزار براي كنترل سرويس ادواري خودرو تنظيم مي‌شود.

نشانگر مقدار روغن

با باز كردن سویيچ خودرو در هنگامي كه موتور سرد باشد، با شش خانه مربع شكل در صفحه كيلومتر روبه‌رو مي شويد. اين مربع هاي كوچك نشانگر سطح روغن موتور است. بديهي است اگر بلافاصله بعد از خاموش كردن موتور يعني در حالتي كه موتور خودروو گرم باشد مجددا بخواهيم موتور را روشن كنيم با باز كردن سویيچ خودرو اين مربع ها به صورت چند خط صاف كوچك و به حالت چشمك زن روشن خواهند شد و دليل آن هم اين است كه حسگري كه اطلاعات سطح روغن را به BSI منتقل مي كند روي كارتل روغن قرار داشته و هنگامي كه موتور خودرو گرم باشد طبيعي است كه مقدار كمي از روغن در كارتل موجود بوده و بقيه در ساير اجزا موتور قرار دارد.

امكانات سخت افزاري

در صورت نصب سخت افزار های فابریک مانند سیستم شیشه شوی چراغ های جلو، و فعال سازی گزینه آن در تنظیمات توسط دستگاه، امکان استفاده از این سیستم‌ها نیز میسر خواهد شد.

در گزينه برف‌پاك‌كن خودكار، سرعت برف پاک‌کن به صورت استاندارد، بر اساس سرعت خودرو تغییر می کند (در حالت تناوبی) اما با نصب حسگر نور و باران روی شیشه جلو و نصب دسته راهنما و برف پاکن مجهز به حالت خودکار و فعال سازی نرم افزار مربوطه توسط دستگاه، می توان از کنترل خودکار چراغ ها و برف پاک‌کن ها، بر اساس روشنایی محیط و شدت بارش باران نیز بهره برد. (سیم‌کشی این سیستم ها انجام شده است.)

صفحه اطلاعات چندمنظوره بالای داشبورد برای مدل ایران، به صورت استاندارد از نوع تایپ A در نظر گرفته شده اما امکان نصب تایپ B با قابلیت نمایش دما، ساعت،تاریخ، اطلاعات مربوط به مصرف سوخت، سرعت میانگین، و مسافت قابل پیمایش و اطلاعات سیستم صوتی در چند خط به صورت هم‌زمان، پیغام باز بودن درهای خودرو به صورت گرافیکی و اعلام پیام های هشدار مانند بالا بودن ترمز دستی، پایین بودن سطح سوخت خوردو، بالا بودن دمای مایع خنک کننده موتور و... همچنین اعلام وجود خطا در سیستم هایی نظير ABS ، كيسه هوا و... به صورت نوشتاری قابل نمایش خواهد بود. در نوع تایپ C علاوه بر موارد نوع B قابلیت نمایش اطلاعات GPS نیز وجود دارد.

در صورت نصب سخت افزار های مربوط به سیستم کروز کنترل، شامل دسته کنترل آن در سمت چپ فرمان و پدال گاز با سوکت 5 پایه و فعال سازی سیستم از طریق دستگاه، این قابلیت ارزشمند به تجهزات خودرو اضافه خواهد شد. توضيح اين كه مدل های تولیدی قبل از سال 1385 فاقد چراغ کروز کنترل در صفحه کیلومتر هستند بنابراین برای این مدل ها، صفحه کیلومتر نیز باید تعویض شود.

در صورت تعویض قفل کمربند ایمنی راننده با مدل مجهز به کلید هشدار برای مدل هایی که در صفحه نشان‌دهنده ها دارای چراغ هشدار کمربند هستند، امکان فعال سازی چراغ و بوق هشدار نبستن کمربند با دستگاه وجود خواهد داشت.

امکان تجهیز به سیستم کنترل پایداری خودرو(ESP)  با نصب حسگر زاویه چرخش فرمان و حسگر سنجش انحراف جانبي  خودرو، تعویض مجموعه ترمز ضدقفل با نوع مجهز به  ESP، مدل بوش MK60 و معرفی توسط دستگاه امکان پذیر است.
امکان استفاده از گرمکن صندلی های جلو نیز پس از نصب کلید و المنت ها به صورت استاندارد وجود دارد.

نصب چراغ داخل جعبه داشبورد و چراغ مطالعه روی سقف، تنها به تهیه و نصب کلید و چراغ بدون نیاز به معرفی، قابل راه اندازی است. سوکت های مربوط به این سیستم ها پشت کنسول وسط در مدل های با تهويه مطبوع اتوماتیک موجود است و پشت کنسول وسط زیر چراغ سقف جا سازی شده است.

سخت افزارهاي ديگر كامپيوتر سفر، ره‌ياب، حسگر نور و باران، شيشه‌شوي چراغ‌هاي جلو، كروز كنترل ساده و ليميتردار نيز بر روي خانواده پژو 206 قابل نصب است كه با استعلام صورت‌گرفته از مراكز خصوصي، براي نصب تمامي گزينه‌ها به انضمام يك دستگاه دزدگير فابريك، هزينه‌اي در حدود دو ميليون تومان دريافت مي‌شود. لازم به ذكر است بسياري از اقلام، تجهيزات و گزينه‌هاي ذكر شده توسط شركت خودروهاي سفارشي ايران‌خودرو (آپكو) قابل عرضه است و براي مثال مي‌توان در نمايندگي‌هاي اين شركت، كروزكنترل فابريك 206 اس‌دي مدل 1391 را با هزينه‌اي حدود 120 هزار تومان نصب و راه‌اندازي كرد.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۵
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۲۱۲
معین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
2
80
واقعا دمت گرم - خیلی مفید بود
بهمن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
2
63
خدا خیرت بده.بالاخره یکی تو اینترنت یه چیز به درد بخور گذاشت.مرسی
مهرشاد
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
2
44
مرسی خیلی جالب واجرایی هستند
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
3
39
خیلی از سوالام اینجا پاسخ داده شد ممنون
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
2
32
بسیار بسیار مفید و جالب بود مرسی
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
3
24
خیلی جالب واموزنده ومفید کارت درست ااااااییییییییییییی ول
ناشناس
|
United States of America
|
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
2
25
خوب بود مرسی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۱
3
23
دمت گرم (زکات علم یاد دادن است)
مهدی
|
Germany
|
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
2
19
عالی بود.ممنون
kooroosh
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
2
16
عالیه عالی
saeed
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
2
13
khayle mofeed va arzeshmand bod ba tashakor zeyad az shoma.
ميرزايي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
2
14
با سلام و خسته نباشيد
نور قسمت ساعت و تاريخ بكباره خاموش شده و نميدانم چطور بايد روشن كنم .ممنون ميشم اگر بتوانيد كمكم كنيد.
در ضمن تيپ 2 هست
erfan
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
6
19
واقعا عالی بود مرسی
reza
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۳
3
9
واقعا جالب بود دمت گرم
علیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
2
9
خدا خیرت بده واقعا" عالی بود
کسرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
2
9
خیلی ممنون از راهنمایتون _ خیلی مفید بود
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
2
12
با سلام
ضمن تشکر از اطلاعاتی که در این سایت گذاشتین ،شاید باورتون نشه که این اطلاعات رو حتی کارشناسایی که با دستگاه دیاک کار می کنن ،ندارند.
jafar
|
Kazakhstan
|
۰۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
2
8
mersi ali bood mamnoon
پرهیزکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
2
6
درشب که داخل ماشین تاریک است اگر سوییچ را به مدت 10 ثانیه کنار جا سوییچی بگیرید لامپ سقفی در صورتی که در حالت صفر باشد روشن میشه (حالتی که هنگام بازکردن درب ها لامپ سقفی روشن میشه)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
نمیشه , سنسورش را نذاشتند,یعنی یادشون رفته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۱
بله درسته ولی ده تانیه نیست.بعد از خاموش شدن چراغ سقفی زمانیکه سوییچ را بیرون میکشید با نزدیک کردن قسمت علامت پژو سوییچ به مغذی سوویچ دوباره چراغ روشن میشود..ممنون از شما
علي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۷
1
6
دمت گرم.خيلي مفيد بود.
رحمان
|
Spain
|
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۷
2
7
باسلام و احترام به اون کسایی که برای عقل و دانش دیگران وقت و مایه می گذراند . عالی بود
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۹
3
1
واقعا اطلاعات ارزنده ای بود.
حالا کجا مبشه این آپشن ها رو نصب کرد؟ آدرسی اگه دارین بذارین . جاییکه مطمئن باشه
ایوب حیدری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۸
4
1
وقتی سیستم صوتی پژو206قفل می شود وهیچ کدی را قبول نمی کند چه کار باید کرد؟
امیررضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
2
4
واقعا خیلی عالی بود مرسی
فقط لطفا از سیستم bsi چجوری باید استفاده کنیم
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۳
5
9
با سلام خدمت دوست گرامی
ممنون از اینکه وقت گذاشتی و این مطالب مفید را بدون هیچ گونه چشمداشتی(اون هم در زمانه ای که.مردمانش عصای کور میدزدند)در اختیار دیگران قرار دادی.
پاسخ ها
ehsan
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۱
شما اگه عصای کور میدزی...
وگرنه مردم خوبی داریم
ناصر
|
Germany
|
۰۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
1
3
من تازه 206 خريدم
اطلاعات خوبي بود ممنون
انشااله جبران كنيم
حدادی
|
Finland
|
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
1
3
خیلی جالب بود تشکر
ایمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
2
5
ممنوم از اینهمه مطالب
یه عمره 206 سوار میشم اینهمه مطلب کلیدی نمیدونستم
کاش ایرانخودرو از اطلاعات شما استفاده میکرد تا فاتحه خودروی پرکاربرد و بی نظیر 206 رو نمیخوند
فقط یه سوال من یه پخش پایونیر معمولی پنل برقی گذاشتم ساعتش هم ثابت شده و عدداش با خاموش روشن کردن ماشین بروز میشه
میش با دیاگ درستش کرد یا راهی نداره؟
واستون آرزوی موفقیت دارم
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
1
3
سلام .مشکلم رو حل کردید.خیلی ممنون.
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
1
2
واقعا عالی بود
دمت گرم
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
3
2
سلام دوست عزیز- مرسی از اطلاعات مفیدتون
سوالی برام پیش اومده و اونم اینه که اگه ماشین تو آفتاب پارک باشه و به حد زیادی گرم بشه ، بعد از سوار شدن و روشن کردن ماشین تهویه اتوماتیک خود بخود روشن میشه و به حالت کولر با دور فن زیاد در میاد؟ چون چند بار برام پیش اومده. اصلا یادم هم نمیاد که قبلش کولرو روشن گذاشته باشم...
مرسی اگه جواب بدین .
پاسخ ها
محسن
| United States of America |
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
لطفا" جواب
ایلیا
| United States of America |
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۱
اره داداش کولر روشن میشه به خاطر اینکه فاصله دما بیرون و دمایی که شما تو ماشین گذاشتین زیاد شده.یه جور آپشن هستش
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
1
3
سلام دست شما درد نکنه
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
جواب
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۶
2
1
سلام دوستان من اکثر این موارد را روی 206 گذاشتم و بسیار راضیم و هنوز قسمتی از آن مانده ولی اطلاعات کاملی داده شده برای همه ی امکانات و از نگارنده تشکر مینمایم .
نادر
|
Finland
|
۰۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۶
1
1
بلافاصله بعدازخاموش کردن یک نوربالابزن ..بعدخودت ببین چی میشه...
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۶
1
2
سلام خیلی خوب بود یک سوال داشتم من ضبط ماشین را عوض کردم چطور وصل دسته کنترل کنم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
با خرید یک اینتر فیس که در همه لوازم صوتی ها موجوده مشکلت حل میشه
محمدشفیعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۷
1
1
مرسی
خیلی عالی بود
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
0
2
سلام فدایی داری
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
0
1
خیلی ممنون
بسیارجالب بود
مجتبی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
0
1
اقا عالی بود
ستار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
0
1
عالی بود مرسی زنده باشی
رضا امل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
0
1
متشکر بابت راهنماییتون
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۸
0
1
واقعا لطف کردید ممنون
mehran
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
0
3
سلام
ببخشید , من ضبط ماشینم رفته رو حالت ext mute نمیدونم چطور از این حالت خارجش کنم هر چی کلید های بالا و پایین ولوم رو هم میزنم کاربرد نداره
آرش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۳
0
2
درود بر شما دوست خوب
بسیار مفید و ارزنده بود.
اگه ميشه درمورد صدای هشدارها هم بنویسید ممنون ميشم
منظورم صداهای بوق مانندی هستند که بعضی از وقتها از این ماشین میشنویم. البته همشون را. خواهشا اگه ميشه حتما بنویسید چون من چندتا از این بوق ها را از ماشینم میشنوم اما نميدونم مال چیه. ممنون.

با سپاس فراوان از شما...
بهار
|
Slovenia
|
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
0
4
سلام. ببخشید یه سوال دارم
این چراغ جلوی داخل ماشین که روی سقف هست واسه من موقع باز و بسته کردن در روشن نمیشه.... واسه همه همینه؟ چطوری باید درستش کرد؟ داخل داشبورت هم چراغش وقتی درشو باز میکنی روشن نمیشه
اکبر
|
Finland
|
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
0
2
واقعا دمت گرم کاملا مصلت و علمی و دقیق
فرهاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۱
0
1
5 سال است 206 اس ذی دوگانه سوز دارم . نمیدانم پارسال چه کردم ای سی بو کد پرتند.تهمیرکاههای مجاز ایران خودرو دوگانه سوز قبول نمیکردند مجبور شدم با زحمت و خرچ زیاذ ار تعمیرگاه مرکزی وقت بگیرم . کاش ایران خودرو فکری به حال دوگانه سوز ها میکرد.
مقاله شما بسیار جالب و خواندنی بود.امیدوارم به کار خیر خود ادامه دهید.
ایاز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
0
2
سلام ، خیلی عالی بود مواردی که گذاشتید :
لطفا در این مورد هم اگر اطلاعات دارید کمک کنید :
206 اس دی وی 20 دارم ، مدل 87 ، روی صفحه خطای ایربک میده ( در صورتی که ماشین من ایربک نداره ) تا اون خطا روی صفحه هست ماشین روشن نمیشه ، بیشتر موقعی که ماشین سرد باشه اینجوریه ، بعد یه مدت بازوبسته شدن سویج ، بلاخره خطای میره و ماشین روشن میشه ، لطفا راهنمائی کنید از چیه ، چند جا هم بردم ولی هنوز رفع نشده ، صبح ها بعضی موقع 1 ساعت معطلم میکنه
با تشکر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
واسه منم مثل ایاز شده. لطفا کمک کنید
هاشم
| Taiwan (Province of China) |
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
من هم 206 V20 دارم ، با اینکه ایربک نداره اخطار میده ولی ، ماشین براحتی روشن میشه
محتبی
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۲
0
3
سلام بعضی از این اپشن ها مثل نمایش سطح روغن موتور و سنسور باران رو در مدل های 92 و93 تیپ 5 دیگه نداریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
لعنت.........
علی رفیعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
0
1
خدا خیرت بدهدکه منو از نگرانی نجات دادی.
فرهاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
0
1
خیلی خوب و عالی بود.
سالم و تندرست باشید.
سليم عليپور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۳
0
2
واقعا خوب عالي يك جهان تشكر
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۵
0
0
داششششش دمت گرم روشنم کردی مرسیییییییییییییییییییییییییییییی
علیرضا مکانیک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
0
2
بسیار عالی بود،،فقط یه سوال دلیل اینکه درها را باز میکنید برفپاککن شروع به کار میکند چیست؟؟
مجیدمجم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
0
0
سلام.عالی بود
توتوی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۴
0
0
چرا صندوق عقب206 حین حرکت باز میشه . بردم نمایندگی .درست نشد
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
0
4
امروز به لطف قفل خودکار ماشین 2 تا دزد نتونستن وارد ماشین بشن و ضایع شدن.یه موتوری پیچید جلوم من که ایستادم یکی دیگشون اومد دستگیره رو بکشه بیاد تو که ضایع شد
محمدرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۸
0
0
با سلام ببخشید 206 تیپ 2 دارم مدتی است که درب سمت راننده با اینکه بسته است ولی چراغ سقف مبنی بر باز بودن درب روشن و خاموش میشود
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
0
2
با سلام
ممنون از راهنمایی های مفیدتون
احسان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۱
0
0
سلام
یه 206 صندوقدار V6 خریدم . ولی نشون نمیده که دمای داخلی اش چنده . توی صفحه ی نمایشگر داشبور تعبیه شده ولی الان خاموشه . راهی هست برای فعالسازی اش؟
هادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۷
0
0
واقعا ممنونم عزیزم
امیر ارسلان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۸
0
0
سلام
اطلاعات مفیدی بود. مرسی
مهندس برق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۳
0
1
مرسی
حیفم اومد با این مطالب خوب که گذاشتی یک دست مریزات بهت نگم
ممنون
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۵
0
4
با درود فراوان از مقاله بسیار جالبتون میشه خواهش کنم جایی در تهران معرفی بفرمایید کا این کارهارو مطمئن انجام بده . البته ماشین من بعضی از اینها رو داره .با سپاس.
مرتضی
|
Finland
|
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
0
3
خوب بود
کامران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
0
2
سلام
متشکرم
آیا در مدلهای 93 به بالا چراغ کریستال را با مات می شود عوض کرد یا خیر...چه باید کرد؟
رضا
|
France
|
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۲
0
2
بسیار استفاده کردیم ممنون
مرتضی کشاورزیان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
0
5
سلام خدمت شما و تبریک سال نو
من یک 206sd تیپ 5 دارم مدل 89
چند روزیه وقتی درب ماشینو باز میکنم چراغ سقف ماشین روشن نمیشه فیوزها رو چک کردم اما باز هم نشد اگر امکانش هست راهنماییم کنید و به ایمیلم جواب را ارسال کنید با تشکر از سایت خوبتون.
پاسخ ها
سهیل
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
سلام .برای ما هم این مشکل رو پیدا کرد هرجا بردیم میگفتن 700 هزار تومان خرج داره که بلاخره یکی تو خیابون مرتضوی فکر کنم پیدا شد و با 20 هزار تومن درست کرد خدا خیرش بده
یه باتری سازی به اسم اقا امیر
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
0
1
سلام
من 206 مدل 87 (v8) دارم
میخواستم ببینم این مدل سیم کش هشدار کمربند رو داره یا نه؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
0
1
نه باید سیم کشی کنی
حسین قربانی
|
Slovenia
|
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
0
1
با تشکر از مطالب بسیار مفیدتان بنده سوالی از خدمتتان دارم اگر مقدور است لطفا راهنمایی کنید.بنده ۲۰۶تیپ۳مدل۸۵دارم،چندی پیش بخاطر تعویض دسته راهنما فرمان خودرویم باز و به اجبار فیش ایربگ راننده قطع شد و نهایتا فرمان بسته و فیش نیز وصل گردید ولی بعد از آن چراغ ایربگ راننده روشن ماند.ومشکلی مشابه ،قفل یکی از دربهای خودرو بنده خراب شد و تعویض نمودم ولی بعد از تعویض هر دفعه که خودرو را روشن میکنم صفحه نمایش جلو داشبورد هشدار باز بودن درب و سه بوق اخطار نیز به گوش میرسد.فیش قفل درب را هم چک کردم وصل است.به نظر شماچه باید بکنم؟
نوید
|
Germany
|
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
0
1
با سلام
چند روز پیش آی سی ضبط 206 تیپ 2 عوض کردم به خاطر ندونستن کد
حالا آپشن aux نداره دیگه
چطوری میتونم فعالش کنم؟
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
0
2
سلام دوست عزیز ممنون از اطلاعات خوبت فقط این
سیستم کروز کنترل چطوری کار میکنه.یعنی چطوری باید ازش استفاده کرد.مرسییییییییییی
پاسخ ها
دوست
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
سلام
عین کار کردن با دکمه های ضبط.
یکی یکی زیاد یا کم میشه.اگر دو ثانیه نگه دارید پنج تا پنج تا زیاد یاکم.
دکمه نوکش بزنید از کروز خارج.اگر دوباره بزنید برمیگرده آخرین سرعتی که تنظیم بود. ماشین خاموش کنید حافظش پاک میشه.
علی
|
Germany
|
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۹
1
1
من تازه یه 206 خریدم ولی کد ضبطشو نمیدونم.چجوری میتونم این کدو پیدا کنم؟
میثم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
1
1
اقا دستت درد نکنه ماکه 206نداریم هم تا اخرشو کامل خوندم
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۸
0
1
جواب علی
زنگ بزن از ایران خودرو بپرس داداش بهت میگه
Mohsen
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
0
1
دمت گرم - عالللللللللللللللللللللللللللللللی
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۶
0
1
باسلام ممنونم از اطلاعات مفید جنابعالی ؛من یک v8 SD دارم چراغ های داخل تهویه روشن نمیشه و پنل کنترل پخش که زیر فرمان هستش اکثر مواقع به پخش فرمان نمیدهد مخصوصا زمانی که ماشین گرم باشه تعمیر کارها نتونستن مشکلو حل کنن ممنون میشم منو راهنمایی کنید در ضمن من متقاضی نصب کروز کنترل هستم در این ضمینه هم کمکم کنید مرسی
پاسخ ها
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
لطفا جواب بدید
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۶
0
1
باسلام ممنونم از اطلاعات مفید جنابعالی ؛من یک v8 SD دارم چراغ های داخل تهویه روشن نمیشه و پنل کنترل پخش که زیر فرمان هستش اکثر مواقع به پخش فرمان نمیدهد مخصوصا زمانی که ماشین گرم باشه تعمیر کارها نتونستن مشکلو حل کنن ممنون میشم منو راهنمایی کنید در ضمن من متقاضی نصب کروز کنترل هستم در این ضمینه هم کمکم کنید مرسی
پاسخ ها
دوست
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
سلام
آپکو بصورت آنلاین میفروشه.
نصبش هم بسیار ساده و فعالسازی با دیاک.
از کسی دیگر نخر
سیا
|
United States of America
|
۰۱:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۸
1
0
مرسی خیلی بدرد نخورد ممنونم قدیمی شده
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۱
0
1
سلام خيلي مفيد بود اصلا جيزي بلد نبودم
میکائیل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۲
0
0
سلام ممنون. من 206 وی8 دارم برقش قطع شد پس از کمک به باطری وروشن شدن ماشین رادیو پخشش کد میخواد.چه کدی بدم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
1234
فرهاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
0
0
سلام و سپاس از اطلاعات تخصصی
برخی ازین فرمانها در مدلهای بالا بصورت پیش فرض فعال است.
ماشینتونو دست این مکانیکهای بیسواد ندید. پیشنهاد آپشن دادند همش کلک هست و ماشینو خراب میکنن و پول مفت میگیرند.
یکی در میان بنزین سوپر بزنید. روغن خوب ترجیحا 9000 بریزید. همیشه هم سرگاز استفاده کنید. زمستان هم یکی دقیقه گرمش کنید. هیچ مشکلی نداره. الکی پول و اعصابتون دست مکانیکهای بیسواد ندید
حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
0
0
عالی بود مرسی
پرهام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
0
1
سلام خسته نباشید من تازه ب جمع خریدارهای ایراخودرو اومدم 206 گرفتم می شکلی که دارم الان چراغ سقف وقتی درب خودرو باز میشه روشن نمیشه دوم اینکه دربها با ریموت فابریکی باز بسته میشه ولی وقتی بخام از کلید استفاده کنم فقط قفل میشه ومیخام دربهارو بازکنم باز نمیشن و ماشین شروع ب اژیر زدن میکنم ایا مشکل برقی داره
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
0
0
سلام میخواستم بپرسم 206 تیپ5 دزدگیر لازم داره یا نه؟
فراشی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۶
0
0
کسی بلده نصب چراغ چشمک زن موقع ترمز محکم چجوریه
آرمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
0
1
......... همه این آپشن ها که روی 206 بوده رو ازش باز کردند حالا دارند جداگانه می فروشند و غالب می کنند به ملت
فرشاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
0
0
ماشين من مدل 90 هستش هر وقت سر بالايي ميرم چراغ ترمز دست و استوپ روشن ميشه و قطع ميشه علتش چيه؟ دياگ هم زدم باز هم همين جوره در ضمن از درب صندوق هم خيلي صدا مياد بايد به كجا مراجعه كنم؟
پاسخ ها
سجاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۹
لنتات کم شده داره تموم میشه و واسه همین سطح روغن ترمز پایین اومده و وقتی سر بالایی میری یا نوی پیچ ها هشدار میده لنتاتو عوض کن یا روغن ترمز بریز
رضا
|
United States of America
|
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
0
2
سلام تازه ۲۰۶ خریدم. کیف کردم مرسی
عطا
|
Germany
|
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۶
0
0
چراغ عملکرد نادرست ایربگم بدون دلیل روشن شده
چیکار میتونم بکنم و در ضمن گاه و بیگاه مخصوصا موقع تیک آف چراغ و بوق بالا بودن دستی روشن و بصدا میاد در حالی که دستی سر جاشه لطفا منو راهنمایی کنین؟؟؟
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
0
0
سلام
ماشین من تیپ 6 هست وقتی که ماشین رو خاموش می کنم و سوئیچ رو در میارم قفل دربها باز نمیشه و همچنان قفل دربها به حالت بسته میمونه و باید دستی بازش کن .راهنمایی کنین چکار کنم بعد از بستن سوئیچ قفل دربها باز بشه ؟
mahdi tiktak
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
0
1
از اطلاعات مفیدتون بسیار ممنونم
به قول یکی از دوستان
من تازه 206 خریدم
خدایی کیف کردم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۱
0
0
بسيار مفيد بود. خدا خيرتون بده.
میلاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۵
0
0
سلام عزیز من 206 تیپ 2 مدل 88 دارم این کارا که فرمودید روش انجام میشه یا نه
محمد كعبي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
0
0
با سلام
خييييلي جالب بود متشكرم
پویا
|
Finland
|
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
0
0
سلام من 206 مدل ۸۵ تیپ ۳ دارم وقتی دور موتور پائینتر از 2 هست مشکلی نیست ولی وقتی دو رو رد میکنه چراغ استوپ و ترمز دستی روشن میشه و تاوقتی خاموش نکنم استوپ چشمک میزنه و چراغ ترمز دستی ثابت رو شن می مونه تست موتور هم چیزی نشون نمیده چکار کنم?
صادق
|
Finland
|
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۹
0
0
سلام. خیلی ممنون ازاطلاعات خوب ومفیدتان اینهاراکه خوندم ازماشینم خیلی خوشم آمد. متشکرم
ماکان محمودجانلو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۲
0
0
با سلام و خسته نباشید خدمت شما.
سوالی دارم.
206 تیپ 2 دارم.میخواستم بدونم میشه تهویه هوای دستی رو تعویض کرد و بجای اون تهویه هوا اتومات گذاشت.یعنی اینکه کل پنل رو عوض کنم و برای تیپ 3 یا تیپ های بالاتر رو بزارم.ایا این سیستم روی 206 طراحی شده؟؟
شروین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۰
0
0
سلام این اپشن ها روی مدل 93 فعال میشه کرد
با تشکر از اطلاعات اراءه شده
اشکان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
0
0
اینایی که نوشته بود تو 206 اس دی وی 8 نبود؟ bsi دیگه کجاس؟
احمدیان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
0
0
بسیار عالی بود .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۴
0
0
این اپشنهاروبایدجدانصب کرد
behnam
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
0
0
سلام
بابت اطلاعات داده شده واقعاً ممنونم
فاطمه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
0
0
سلام.بلوتوث 206تیپ5 چطور روشن میشه
پاسخ ها
بهنام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۸
سلام.
اول بلوتوث گوشی رو روشن کنید و بعد دکمه سبز (Call) رو که روی ضبط خودرو هست چند ثانیه نگه دارید؛ بعداز پیدار شدن اون رو گوشی موبایل ok رو بزنید تا قفل بشه. اینطوری برای همیشه گوشی رو ضبط ست میشه.
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
0
0
سلام..ممنونم از اطلاعات خوبتون بی نظیر بود
من وی8 دارم و مشکل قطع و وصل شدن بوق دارم..گاهی میزنه گاهی قطع میشه..مشکلش چی میتونه باشه؟؟؟؟؟؟
ممنون میشم راهنماییم کنین
ELARA
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
0
0
ساغول
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
0
0
سلام برف پاکن جلو وقتی سوئیچ باز میکنی میزنه عیبش میشه راهنمایی کنين
علی
|
Saudi Arabia
|
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
0
0
سلام.esp رو می شه روی مول های ۹۴ به بعد نصب کرد؟
ممنون
مهران غلامی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
0
1
با سلام و تشکر از مطالب ذکر شده با توجه به اینکه در خودرو های 206 تولیدی از سال 93 به بالا دسته سیم و ECU نسبت به مدلهای پایین تر تغییر کرده و قطعات چینی نصب شده با این وجود این آپشن ها قابل راه اندازی می باشد علی الخصوص در مورد کروز کنترل؟ بنده وی 8 سال 91 داشتم و کروز روی آن نصب کردم وفقط دسته کروز کنترل در سمت چپ فرمان نصب شد و در سیستم ECU کروز فعال گردید ولی در مدل سال 93 که خریداری کردم بدلیل استفاده از قطعات چینی این امکان به همان شکل مدلهای سال 91 به پایین در خودرو های 206 تولیدی سالهای 93 به بالا وجود ندارد.
که این تماما بی انصافی خودرو ساز را میرساند کمااینکه چند برابر قیمت سال 91 را اخذ می کنند.
مجسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۱
0
0
از اطلاع رسانی دلسوزانه شما متشکرم
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۲
0
0
واقعا عالی بود...مرسی
شمس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۸
0
0
سلام
میشه بگین این تنظیمات رو چطور باید ایجاد کرد
چطور وارد سیستم خودرو بشیم؟
شمس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۸
0
0
سلام
میشه بگین این تنظیمات رو چطور باید ایجاد کرد
چطور وارد سیستم خودرو بشیم؟
مهرداد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۱
0
0
بسیار ممنون. ممنون از اطلاعات خوب و مفید ارائه شده.
جوادجوادی
|
Germany
|
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۱
0
0
سلام
بعد از نصب دزدگیر روی 206 SD چراغ سقف با درب باز کردن روشن نمیشه و به همین علت با کنترل دزدگیر یا با کنترل کلید خود ماشین که باز میکنم حتما باید سویچ را باز کنم که دربها توسط دزدگیر اتوماتیک بسته نشه . یکبار دادم با دیاک آنرا درست کردند ولی چند روز بعد دوباره همانطور شده
آیا میشه کلید لای دری جدا گذاشت و از آن برای دزدگیر فرمان گرفت که بفهمه دربها باز شده و دوباره آنرا قفل نکند
ممنون
رسول محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۳
0
1
مودل ماشین 206 اس دی وی 8 مودل 86 رمز کد ظبط ماشین می خواهم
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۴
سلام 12345
امید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
0
0
واقعا ممنون از اطلاعات خوبتون! جسارتاً میشه خواهش کنم به همین صورت کلیه امکانات و آپشن های 206 رو به تفکیک مدل برامون شرح بدین! مخصوصا به خاطر این شبهه هایی که در مدل های جدید به وجود آمده در خصوص چینی بودن قطعات و عدم امکان استفاده از بعضی آپشن ها! چون این مورد تقریبا برای همه مردم سئوال شده که کیفیت بد قطعات چینی تا الان هم که سال 95 هست ادامه داشته یا نه درست کردن و اصلی می گذارند. ارادتمندم
کسرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۱
0
0
مرسی از کل مطالب مفیدتان.دوست عزیز اقا جواد ،که بعد از نصب دذگیر به مشکل خوردی،به نصابت بگو واسه ماشینت کلید لا دری بزاری.لا دری ۴۰۵ بهش میخوری.
حتما این کاروانجام بده تا بی اس ات نسوخت
محمدرضا ابوالحسنی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۲
0
0
سلام ممنون از مطالب مفید و خوبتون. من 206 Sd مدل 93 دارم. نمایشگر بالای داشبورد فقط دما و تاریخ و ساعت و هشدار باز بودن درب ها رو نشوند میده پخش فابریک هم خودش صفحه نمایش داره. من میخوام پخش بلوتوث دار ببندم که اطلاعاتش روی صفحه نمایش بیاد. چیکار باید بکنم؟ آیا نیاز به تعویض نمایشگر هست؟ در ضمن وقتی خوب به نمایشگر نگاه می کنم اطلاعات دیگری هم مثل km/h به صورت خاموش دیده می شود. لطفا راهنمایی کنید. همچنین یک پخش بلوتوث دار وصل کردیم روشن نشد. با تشکر فراوان
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۳
0
0
واقعا ممنونم.دست مریضاد ب مولا
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۳
0
0
درون صغحه نمایش بالای داشبورد یه اطلاعاتی از قبیل کیلومتر طی شده و یه مدت زمان و یه عدد دیگه نشون میده.اگه میشه راهنمایی کنین ک چجوری باید ازش استفاده ببریم.تیپ دو هستش
ایرج
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۷
0
4
با تشکر از اطلاعات مفیدتون .من یه اس دی مهر 95 تحویل گرفتم سطح سنج روغن نداره . از طرفی یکی از سیمهای سوکتی که روی کارتل زیر فیلتر روغن قرار داره قطع کردن . برام جای سواله که کلا" این جدیدا سطح سنج ندارن یا ماشین من سیمشو قطع کردن ؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمایین .
محمد رضا سارقی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۱
0
0
مطالب خیلی مفید بود، تشکر
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
0
0
سلام . مرسی از اطلاعات مفیدتون .زمانی که رب های ماشین بازه درب صندوق عقب با فشار دادن اون دکمه باز نمیشه حتما باید قبلش با کلید ماشین باز بشه چطوری میشه درست بشه ؟
سید رضا رضایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۱
0
0
سلام آقا عالیه خیلی خوب توضیح دادی ممنون
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۹
0
0
سلام به مهندس ها گل اقا من دیاگ به ۲۰۶ فول میزنم مشخصات ماشین میاد رو سیستم ولی وارد نمیشه از چیه راهنمایی کنید اگه بلد هستید لطفا
کورش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۶
0
0
سلام . ممنون بابت مطلب با ارزش . دوستان ی ۲۰۶ تیپ ۵ دارم اول صب ماشین روشن میکنم خیلی صدای موتورش زیاده صدای سوپاپشم زیاده بردم نمایندگی جواب درست حسابی نمیدن کسی میتونه راهنمایی کنه
پوریا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۳۰
0
0
هیچ جا تاحالا نظر نذاشتم... ولی اینجا میگم دمت گرم عالی بود
مهران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۷
0
0
درود بر شما
آریا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۷
0
0
با عرض سلام و تشکر
من خودرو 206 گرفتم که فاقد ضبط و پخش میباشد
از شخصی پخش فابریک بلوتوث دار ایرانخودرو تهیه کردم
الان با نصب و اتصال سوکت های ضبط اصلا روشن نمیشه
ممنون میشم راهنمایی کنید چیکار باید بکنم
امید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
0
1
سلام
خیلی مفید بود ماشین فقط 206
مهدی
|
Finland
|
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۴
0
0
بنده 206 sd گرفتم صفر نمیدونم چرا بخاریش فقط در دمای 32 گرمه و داغ میشه و دمای 31 به پایین خیلی تفاوت داره راحتر بگم حد وسط نداره یا خیلی گرمه بزارم 31 سرد میشه متوسطم نه....دلیلش چیه؟؟/
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۴
0
1
سلام.کاکو سعید هستم از فارس واقعا دمت گرم ایول داری به مولا ماشالا میگم به اطلاعاتی که داشتیو در اختیارمون گذاشتی.یه سوال موقع روشن بودن بخاری علامت A/C که میاد روصفحه نمایشگر ولی هوای گرم از دریچها بیرون میزنه ایا کولر روشنه
مدیر پایگاه این وضعیت باعث می شه که شیشه ها بخار نگیره. در واقع حالتی بین بخاری و کولر است یعنی از امکان کولر تاحدی استفاده می کند نه کامل. بیشتر بخاری فعال است که هوای گرم را وارد اتاق ماشین می کند....
مجتبي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۷
0
0
خيلي خوب بود،نميدونستم ايييييينقدر آپشن داره.
چرا ايرانخودرو رسما توي دفترچه ش نميذاره .......
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
0
0
سلام این امکانات ازکدام مدل ۲۰۶ شروع میشود
نازنین خیراندیش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
0
0
سلام و وقت بخیر
ببخشید من ایفون 7 دارم و به ضبط ماشینم که 206 تیپ دو هست و بلوتوث داره کانکت نمیشه
دیوایس رو پیدا میکنه اما کانکت نمیشه همه کاری هم کردم درست نشد
شما میدونین چرا؟؟؟؟/
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۶
0
0
خیلی خوب بود
امير
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۹
0
0
سلام دمت گرم داداش چه چيزايي يادمون دادي
يه سوال دارم اگر فرمون دكمه دار gti نصب كنيم روي ٢٠٦ كليداش كار ميكنه؟چنتا كليد روش داره مثل كم و زياد كردن سيستم صوتي و كليدهاي مربوط به استفاده از تلفن
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۰
0
0
ممنون اطلاعات جامع و خوبی بود.
ایرج
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
0
0
آپشن های خیلی خوبی رو درکامپییو تر۲۰۶آمزش دادیدممنون.لطف کنید pdf آن را در سایت قرار دهید
حسین پیری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
0
0
واقعا دستت درد نکنه ۳ ماهه برا قفل خودکار درها درمانده بودم به یک اشاره نگه داشتن روی کلید قفل درست شد ازدور میبوسمت
ناصر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۱
0
0
سلام. اطلاعاتتون خیلی عالی بود مرسی.
2تا آپشن یادتون رفته بود که من اشاره میکنم. یکیش سیستم هشدار لغزندگی و یخ زدگی جاده است که که در دمای زیر 3 درجه در صفحه جلوی داشبورد به صورت (ice alert) نشون میده و نشانگر دما تا 3- چشمک میزنه.
دوم آلارم نشانگر ضعیف شدن باطری ریموت کنترل که به صورت (rimut control low battry) نشون میده
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۳
0
0
من یک خودرو 206 تیپ 2 مدل 88 دارم مدتی است که گاه گاهی حین حرکت یکباره خاموش میشه .بعد از تقفی حدود 3-5 دقیقه استارت میزنم روشن میشه و به راهم ادامه میدهم.تعمیرکاران مختلف نمایندگی و آزاد با تعویض سنسور اکسیژن ،پمپ بنزین ،قطع سیستم دزدگیر نصب شده ، جابجایی ecu خلاصه مشکل کماکان وجود دارد چکار کنم.؟لطفا راهنمایی کنید .
شمس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۹
0
0
سلام. میخواستم بپرسم چرا صفحه نمایشگر 206 بنده موقعی که آهنگ در حال پخش است نام خواننده و موزیک رو که قبلا نشون میداد دیگه نشون نمیده؟؟؟ و فقط شماره تراک موزیک و آلبوم رو نشون میده. این درحالیست که همه آیتم های نمایشگر از قبیل باز بودن دربها و ساعت و تاریخ سالم می باشد. لطفا" راهنمایی کنید که برای درست کردنش چه کنم؟
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۸
0
0
سلام مطالب خوبی بود ممنون
راست که میگن این آپشن ها از مدل 92 به بعد روی هیچ خودرویی نصب نمیشه چون سیستم BSI میگن ایرانی شده من الان 206 مدل 96 تیپ 2 دارم و اکثر این آپشن ها مخصوصا کروز و لیمیتر و کامپیوتر سفر رو میخوام بهم گفتن نصب نمیشه درسته اگر اشتباه هستش کسی سراغ داره کجا انجام میدن
مدیر پایگاه به اداره آپشن ایران خودرو خیابان آزادی نبش یادگار امام مراجعه فرمایید 
مهران عزيزى
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۸
0
0
بسيار اموزنده بود.مرسى
ایرج
|
United States of America
|
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۵
0
0
با درود و سپاس عالی بود
مسعود
|
Mauritius
|
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۹
0
0
دادا مرسی من تازه وی 8 خریدم نمیدونستم این امکانات را داره بیشتر مطمئن شدم از خریدم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۲
0
0
با سلام و احترام ممنون از اطاعات خوبتون، یه سوول داشتم اینکه آیا 206 v8 رو وقتی خاموش میکنی صفحه ساعت و اعداد کیلومتر شمار روشن میماند یا خیر؟ اگر خیر چطوری خاموش میشه؟ سپاس
فتاحی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
0
0
باسلام و تشکر از اطلاعات مفید شما بنده ۲۰۶ مدل ۸۵ دارم که فقط کلید فلاشر داشت و با خوندن مطالب شما ماشینو چک کردم و دیدم که سیمش ۵ رشته است و یک دابل کلید براش خریدم که خوشبختانه قفل مرکزیشم کار میکنه و احتیاج به دیاگ هم نیست تشکر میکنم خیلی ممنون
saeed
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
0
0
سلام ، 206SD V8 مدل 10/ 93 گرفتم ولی کانال رادیو دمای داخل کابین ومصرف بنزین رو نشون نمیده و یه دکمه انتهای دسته برف پاک کن باید باشه رو نداره کسی از دوستان میتونن راهنمایی کنن
نادر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۸
0
0
سلام دوستان منم یه ۲۰۶ دارم درجاده که سرعت من ۱۲۰ بود یه هویی داخل ماشین پرازبخار شد که نتونستم جلومو ببینم وپای من و سرنشیم هردوتامون پاهامون سوخت به زور ماشینو کنترل کردم چون دیدم کلا کور شده بودوقتی کشیدم کنار ماشینو خاموش کردم در داخل ماشین اون بخار قطع شد وقتی که زود خواستیم خودمونوبندازیم پایین بعددیدیم که زیر پایی ها پر از ضدیخ شده بود متوجه شدیم که رادیاتور بخاری ترکیده آیا دلیلش چی بوده کلی بران خسارت وارد شد دوماه ازکاربیکارشدیم
soheil
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
0
0
واقعا دمت گرم.همین فقط
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۰
0
0
سلام.خداقوت.مطالب ارزنده وبا ارزشی بود.باتشکر از عوامل محترم سایت.اگه بشه مطالب به روز تر بشه یا یه کانال تلگرام با همین مظمون باشه فک کنم کمک بزرگی به دوستان بشه.
مدیر پایگاه https://t.me/khabareghtesadi   كانال تلگرامي سايت.... اگر مطلبي به نظرتان مي آيد براي انتشار در كانال بفرماييد يا براي ما ارسال كنيد تا منتشر كنيم 
همين خبر را در تلگرام نيز منتشر كرده ايم در اين كانال... تا  علاقه مندان بتوانند به سايت و اصل خبر مراجعه كنند
مرتضي ملوكي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۳
0
0
سلام
لذت بردم از اطلاعاتي كه برامون ارسال كردي
دمتون گرم
چقدر الان ٢٠٦ بهم ميچسبه
ماشين فرق العاده ايه
حسين سوسرائي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
0
0
ممنونم از اطلاعات مفيد تون در خصوص اين نوع خودرو.
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۰
0
0
206 تیپ 5 دوگانه سوز دارم
هر سه چراغ راهنما از کار افتادن
لامپها سالمن
موقع استفاده از دزدگیر کار میکنن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۶
0
0
بسیار عالی.ممنونم
ياسمن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۲
0
0
واااااااااااقعاً عالي بود من تيپ ٢مدل ٩٥دارم بيشتراپشن هايي كه گفتيد رو داره
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۳
0
0
سلام دوستان
بنده خیلی از این امکانات را نصب کردم و حتی فراتر هم رفتم
یکی از این امکانات ESP بود که تا قبل نصبش تا پای مرگ جلو رفتم ولی خدا خاست که بمونم.بسیار امکان خوبیه و ایمنی را در رانندگی بالا می بره و تا خودتون رو ماشینتون نصب نکنید و باهاش رانندگی نکنید اهمیت اون را متوجه نمی شوید. خاستم گوشزد کنم تا اتفاقی براتون خدای نکرده بروز نکرده قبل از نصب هر آبشنی ESP را نصب کنید.امکان دیگه ای که بنده نصب کردم و خیلی ازش راضیم دوگانه کردن ۲۰۶ اتوماتیک صندوقدار خودمه که اونم خیلی عالیه و برای ماشینم هم هیچ مشکلی پیش نیومده و ضمن پایین اومدن استهلاک موتور ماشین و نرم و بی صداتر کار کردن اون با هر بار سوخت گیری با سرعت 110km/h حدود 1200km مسافت طی می کنه البته یادم رفت بگم که گاز ماشین از نوع مایع است که چراغ اون هم در پانل مقابل راننده وجود داره و بنده اون را هم فعال کردم. با تشکر از همه ی دوستان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۶
0
0
سلام.من سوئیچ اصلی رو گم کردم اما از سوئیچ دوم نمیشه استفاده کنم چون تا در ماشینو باز می کنم صدای دزد گیر یا همون اعلان خطر در میاد.لطفا راهنمایی کنید.
حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۹
0
0
تيپ٥ دارم از چه روغني استفاده كنم ؟؟
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۲
0
0
با سلام و احترام خدمت دوستان عزیز
سیستم پایداری ESP در شرایطی همچون بارندگی،عبور از پیچ های خطرناک،تغییر مسیر های ناگهانی،یخبندان و ...همانند یک فرشته نجات همراه شماست و شما را در کنترل خودرو یاری رسانده و از آسیب های احتمالی بعدی و به هم خوردن تعادل اتومبیل جلوگیری به عمل می آورد.
شرایط نصب سیستم پایداری ESP فقط بر روی خودرو های ۲۰۶ دارای سیستم ABS تا مدل ۹۱ فراهم شده است.
برای پاسخ دهی به سوالات احتمالی و نصب این سیستم (استان اصفهان)بر روی خودروی خود با majidboromand60@yahoo.com تماس حاصل نمایید. با تشکر
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۳
0
0
با سلام
۲۰۶ بنده مدلش ۹۶ تیپ ۲ امروز روی نمایشگر LCD روی داشبورد علامت 26KM/H ظاهر شده علتشو میدونید راهنمایی کنید...
تشکر
شایان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۶
0
0
آقا یکی به من راهنمایی کنه من کلید اصلی رو گم کردم تا میام در ماشینو با کلید یدک باز کنم دزدگیر ماشین به صدا در میاد چجوری میتونم در ماشینو با کلید یدک باز کنم و دزدگیرش به صدا در نیاد؟؟؟
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۶
0
0
با سلام . ممنون از اطلاعاتتون . ایا روی خودروی ۲۰۶ v8 دزدگیر هست ؟؟ اگر نیست چه نوعی باید نصب کرد که مشکلی برای سیستم برقش پیش نیاد ؟؟؟
مجيد
|
Armenia
|
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
0
0
از شما سپاسگذارم اگر ادرس تلگرام داريد بفرستيد
زمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
0
0
سلام دوستان ماشین 206 خریدم وقتی ماشین حرکت میکند درب خودرو بسته میشود وچراغ چشمی روی داشبورت روشن میشود ودرحالت ایستادن در ماشین رو باز میکنم چراغ چشمی خاموش میشود ایا درست است راهنمایی کنید باتشکر از دوستان
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
0
0
با سپاس تاره فهمیدم چه ماشین هوشمندی خریدم.
نیما
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۸
0
0
سلام خدمت همه ی عزیزان
میخواستم 206 تیپ3 مدل 90 بگیرم سوالم اینه ک سیستم برقش از همینایی هست ک مدل فرانسوی و سه تیکه ان یا از این مدل ایرانی هست که همه چیز یکپارچه شده؟
راستی اگه بردم تعمیرگاه برای گرفتن جواب سوالم چی باید بش بگم؟
کیارش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۷
0
0
سلام خسته نباشید من سوکت چند منظوره داشبورد مال ساعت را خراب کردم و قسمت ورودی کابل به سوکت ساعت به هم ریخته لطفاً راهنمایی کنید
حسین
|
Germany
|
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
0
0
باسلام وتشکر از مطالب خوبتون بنده v8دارم که دفترچه تلفن رو توی نمایشگر روی. داشبورد به صورت حروف نامفهوم نشون میده مثل ت ا ب و ز خ . البته دفتر تلفن هم فارسیه ممنون اگه راهنماییم کنید
Mohsen azimi
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۳
0
0
با سلام و عرض خسته نباشيد،آيا راهي هست كه وقتي داخل خودرو هستيم و دربها رو قفل ميكنيم دربهاي جلو مثل دربهاي عقب قفل بشن؟٢٠٦ تيپ٢ مدل ٨٣ دارم،بچه ٢ بار تو جاده درب ماشين رو باز كرده،بدي ٢٠٦ همينه كه دربهاي جلوش بسته نميشن،ممنون ميشم راهنماييم كنيد
Mohsen azimi
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۳
0
0
با سلام و عرض خسته نباشيد،آيا راهي هست كه وقتي داخل خودرو هستيم و دربها رو قفل ميكنيم دربهاي جلو مثل دربهاي عقب قفل بشن؟٢٠٦ تيپ٢ مدل ٨٣ دارم،بچه ٢ بار تو جاده درب ماشين رو باز كرده،بدي ٢٠٦ همينه كه دربهاي جلوش بسته نميشن،ممنون ميشم راهنماييم كنيد
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
0
0
خیلی عالی بود ممنون
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
0
1
چرا وقتی برف پاک کن ماشین رو خاموش میکنیم برف پاک کن به جای اولیه اش بر میگرده؟ ماشین های قدیمی اینجور نبود.اگه کسی میدونه راهنمایی کن
شاهپور
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
0
1
ماشین من مدتیه موقع بارندگی یا بعد از کارواش برف پاک کنش از کار میفته (فقط دور تند کار میکنه) .لطفا راهنمایی کنید.
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
1
0
سلام برای نصب لوازم مثل نمایشگر جدید برای مدل ۹۲تیپ ۵ شما کجار معرفی می فرمایید.
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
1
0
سلام این چیزا رو گفتین کجا باید درستش کنیم
ممنون
مرتضی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۴
0
0
سلام
خیلی بزرگواری
ستار علی نژاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۷
0
0
۲۰۶ محبوب بود ولی با این اطلاعات شما محبوب تر شد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
0
0
سلاااام خسته نباشید داشبورت پژو ۲۰۶ وقتی با دست بهش ضربه میزنم صدا میده هر کاری هم میکنم بدجوری صدا میده میشه راهنماییم کنید؟؟؟؟؟
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
0
0
سلام یه ۲۰۶ تیپ ۲ صفر گرفتم روی صفحه تایپ فقط ساعت و تاریخ رو نشون میده میشه اطلاعات ظبط رو نشون بده و دکمه تریپ رو فعال کنم مرسی
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
0
0
با سلام راهنمایی تان خیلی خیلی عالی بود ممنون
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۲
0
0
سلام دوستان
در پست های قبلی توضیحاتی در مورد سیستم پایداری ۲۰۶ داده بودم اگر کسی سوالی داشت از طریق ایمیل بنده بپرسم
majidboromand60@yahoo.com
سید حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
0
0
عالی بود متشکرم
علی رمضانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
0
0
سلام خسته نباشید
ماشین من ۲۰۶ تیپ ۲ هست
وقتی سوییچ رو باز میکنم eco moodزده و استارت نمیزنه مشکل چیه راهنمایی کنید
ساعدعشایری
|
Finland
|
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
0
0
قیمت کروزبافاکتوراپکو700000تومان درتاریخ حدوداواسط سال 96نسب کردم چرااین اندازه تفاوت
تقی همراه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
0
0
با سلام من یک پژو ۲۰۶ تیپ۲ مدل ۱۳۸۳ خریداری کردم بوق آن کار نمیکند بازیساز میگوید به آن دست نزنید چو هزینه زیادی دارد و مربوط به پنل زیر غربیان فرمان میباشد آیا راهی دارد باتشکر
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
0
0
خیلی کامل بود مرسی از مطلبی که گزاشتید
فتحی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۰
0
0
سلام ببخشید کسی میدونه کد 541 که روی صفحه نمایشگر کیلومتر نشان میده علتش چیه ؟
علیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
0
0
سلام من 206 تیپ5مدل 94دارم الان مدتیه وقتی توی دست اندازهای حتی خیلی کوچک هم میرم صدایی مثل زنجیری که داخل یه سینی تکان میخوه میده از اگزوز هم نیست به خیلیها نشان دادم کسی سر در نمیاره این صداهم بدجوری روی اعصاب میره اگه اطلاعاتی دراین مورد بخصوص دارید لطفا راهنمایی کنید ممنون میشم
علیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
0
0
با عرض سلام و خدا قوت خدمت تمامی دوستان
دوستان عزیز ۲۰۶ اس دی وی ۸ دارم مدل ۹۷
متاسفانه چند روزی هست که صفحه نشان دهنده مانیتور خود به خود در حین ترمز و با سلام دادن( نور بالا زدن) خاموش میشه و در همون لحظه روشن میشه کسی میدونه مشکل چیه؟
البته ناگفته نماند پارسال همین اتفاق برای ضبط ماشین افتاد که اونم فقط موقع سلام دادن با نور بالا بود که مشکل حل شد خود به خود و من پیگیر نشدم!اگر کسی اطلاعی داره ممنون میشم راهنمایی کنه
البته این رو هم بگم که همه چیز ماشین فابریکه جز چراغهای جلو که اونم فابریک ۵۵ولت انداختم با نور ۱۰۰درصد استار لایت کره ای!