:
كمينه:۱۴.۷۹°
بیشینه:۱۷.۹۹°
Updated in: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶

پوشاک زاگرس پوش بر قامت المپیکی‌های ایران

مدیرعامل پوشاک زاگرس پوش با بیان اینکه ۲۰۰ کت شلوار و ۴۰۰ پیراهن از سوی برند زاگرس پوش به تیم المپیکی‌های ایران اهدا شده است، از راه‌اندازی کمپین المپیک همدلی خبر داد و افزود: ورزشکاران اعزامی به صورت داوطلبانه وارد این کمپین می‌شوند و خوش‌پوش‌ترین ورزشکار اعزامی با رای مردم انتخاب خواهد شد و مبلغی به او اهدا خواهد شد که صرف امور خیریه می‌شود.
کد خبر: ۱۷۶۲۹۲
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
اقتصادگردان  - رحیم چگینی،‌عضو انجمن تولیدکنندگان پوشاک با بیان اینکه زاگرس‌پوش امسال حامی لباس کاروان المپیک شده است، تصریح کرد:‌ این تولیدکننده اسپانسر شرکت‌کنندگان شده است و از اقدام ارزشمند صمد نیکخواه به عنوان پرچمدار المپیک و اهدای مبلغ 100 میلیون تومان به بنیاد بهنام دهش‌پور قدردانی می‌شود.
وی از راه‌اندازی کمپین المپیک همدلی خبر داد و افزود: ورزشکاران اعزامی به صورت داوطلبانه وارد این کمپین می‌شوند و خوش‌پوش‌ترین ورزشکار اعزامی با رای مردم انتخاب خواهد شد و مبلغی به او اهدا خواهد شد که صرف امور خیریه می‌شود.
وی هدف از راه‌اندازی این کمپین را همدلی میان مردم و ورزشکاران عنوان کرد و افزود: در بحث کرونا تولیدکنندگان پوشاک با اسیب جدی مواجه شده‌اند و با راه‌اندازی این کمپین تلاش می‌شود تا توجه وتمرکز جوانان را به لباس رسمی و اصیل ایرانی جلب کرد.
عضو انجمن تولیدکنندگان پوشاک تصریح کرد: لباس رسمی المپیک لباس ابی‌رنگ و مرتب است و استفاده از آن به عنوان لباس المپیک موجب می‌شود تا جوانان الگوسازی کرده و تاثیر بپذیرند. این اقدام با استقبال 100 درصدی ورزشکاران مواجه شده است و در نهایت لباس المپیک انتخاب شده توسط مردم به موزه ملی المپیک سپرده خواهد شد.
وی با بیان اینکه در واحد شخصی‌دوزی  برای هر دست کت و شلوار حدود 6 میلیون تومان هزینه می‌شود، عنوان کرد: ۲۰۰ کت شلوار و ۴۰۰ پیراهن از سوی برند زاگرس پوش به تیم المپیکی‌های ایران اهدا شده است.
مدیرعامل زاگرس‌پوش خاطرنشان کرد:‌ صنف پوشاک کشور در دو سال اخیر و به دنبال تبعات ناشی از کرونا آسیب جدی دیده است. بسیاری از فروشگا‌ه‌ها با هزینه‌های تمام‌شده شامل کرایه،‌ دستمزد نیروی انسانی و سایر هزینه‌ها مواجه هستند اما تعطیلی‌های اجباری و استقبال کم مردم از خرید به واسطه عدم برگزاری مهمانی‌ها، جشن‌ها و مراسم موجب شده است تا حاشیه سود اعضای صنف و میزان فروش انها کاهش چشمگیر داشته باشد.
وی عنوان کرد:‌ در سه ماه ابتدایی سال جاری وضعیت فروش اندکی بهبود یافته است اما خرید پوشاک از اولویت سوم مردم به اولویت‌های بعدی آنها تقلیل یافته است. توان اقتصادی مردم کاهش یافته است و کاهش برگزاری مراسم‌ها نیز موجب شده است تا فروش در بخش پوشاک با کاهش زیاد مواجه شده است اما این امیدواری وجود دارد که کنترل بیماری موجب رونق بسیاری از صنوف و کسب و کارها شود.
چگینی درباره حمایت دولت از تولیدکنندگان نیز گفت: به واحدهای صنفی به ازای هر کارگر سه میلیون تومان وام پرداخت شده است.
او با تاکید بر اینکه صنعت پوشاک به شدت اشتغالزا است، تصریح کرد: در شرایط کنونی واحدهای تولیدی با کاهش سرمایه در گردش مواجه هستند و از طرف دیگر نرخ سود تسهیلات طرح رونق ۱۶ درصد است و با توجه به اینکه اقتصاد کشور با روکود مواجه است این میزان سود بسیار بالاست و شرکت های تولیدی نمی توانند اقساط خود را به موقع پپرداخت کنند، به همین دلیل برخی از مواقع با جریمه دیکرد هم روبرو می شوند، از این رو دولت برای حمایت از تولید باید تسهیلات ارزان قیمت در اختیار تولیدکننده ها قرار دهد.
وی با اشاره به رفع مشکلات گمرکی برای واردات برخی از مواد اولیه تولید اظهار کرد: مشکلات گمرک حل شده است اما نقدینگی به عنوان یکی از مشکلات مطرح است و اگر رونق بازار وجود داشته باشد واحدهای صنف پوشاک دوباره قادر خواهند بود که وضعیت خود را بهبود بخشند.
چگینی عنوان کرد:‌ تسهیلات رونق تولید باید به گونه‌ای باشد که تولیدکنندگان به عنوان سربازان ایجاد اشتغال بتوانند از تامین مالی ارزان قیمت استفاده کنند. ترکیه به عنوان یکی از قطب‌های تولید پوشاک در منطقه به تولیدکنندگان وام ارزان می‌دهند. مجلس نیز باید در اصلاح قوانین یا تدوین قوانین جدید به گونه‌ای عمل کند که تولیدکنندگان بتوانند از تسهیلات ارزان‌قیمت استفاده کنند.
وی تاکید کرد: مالیات و موانع دیگری که پیش روی تولیدکنندگان صنعت پوشاک قرار دارد موجب شده است تا توسعه متناسب با ظرفیت‌هایی که در کشور وجود دارد حاصل نشود.تولید نیازمند اموزش، افزایش راندمان، همراهی سیستم بانک‌ها و حذف قوانین دست و پاگیر است.
چگینی عنوان کرد:‌ نبود سرمایه درگردش به عنوان مهمترین عامل در عدم به روز رسانی تکنولوژی و تجهیزات تولید پوشاک کشور مطرح است ودر این بازار رقابتی باید بتوان با رقبا رقابت جدی داشت. حتی در اربیل عراق نیز رقابت با رقبای ترک جدی است.