:
كمينه:۲۷.۶۲°
بیشینه:۲۷.۹۹°
Updated in: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۰
معاون وزیر صنعت تاکید کرد:

لزوم پیگیری ویژه برای فعال‌سازی طرح‌های راکد و غیرفعال

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: با شناسایی طرح‌های راکد و غیرفعال و احصای دلایل غیرفعال بودن آن‌ها، باید پیگیری ویژه برای فعال‌سازی آن‌ها انجام شود.
کد خبر: ۱۷۴۳۳۹
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۰
اقتصادگردان- به گزارش روز چهارشنبه وزارت صنعت، معدن و تجارت، «علی رسولیان» افزود: قراردادهای راکد و غیرفعال در سطح زمین خالی و دیوارکشی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی که دست‌کم سه سال از تاریخ انعقاد قرارداد آن‌ها گذشته و طرف قرارداد به تعهدات خود عمل نکرده است، باید برای انجام مراحل قانونی به واحد حقوقی معرفی شوند.

پیشتر رسولیان اعلام کرد: امسال یک‌هزار و ۶۰۰ واحد راکد صنعتی در شهرک‌های صنعتی و ۴۰۰ واحد راکد در خارج از شهرک‌ها فعال می‌شود.

تشکیل کمیته پایش طرح‌های صنعتی

وی با توجه به اهمیت راه اندازی طرح‌های مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور، با صدور ابلاغیه‌ای شرکت شهرک‌های صنعتی استان‌ها را مکلف کرد نسبت به تشکیل کمیته پایش طرح‌های صنعتی به ریاست مدیرعامل و عضویت معاونان برنامه‌ریزی و صنایع کوچک و مدیران امور حقوقی و قراردادها، امور مالی، آمار و فناوری اطلاعات و کارشناس طرح‌ها اقدام کنند.

رسولیان در این ابلاغیه از شرکت شهرک‌های صنعتی استان‌ها خواسته با تشکیل تیم‌هایی در سه محور، حداکثر در مدت یک ماه نسبت به به‌روزرسانی اطلاعات طرح‌ها در سامانه MIS اقدام کنند.

برپایه این گزارش، در محور نخست، تیم‌های اجرایی وظیفه دارند با مراجعه حضوری به محل اجرای همه طرح‌ها، آخرین وضعیت آن‌ها را از نظر مشخصات طرح، پیشرفت فیزیکی، اقدام‌های انجام شده، مشکلات احتمالی موجود و درخواست‌های مربوطه را تکمیل و ارائه کنند و بدیهی است هر استان بر اساس تعداد طرح‌ها و شهرک‌ها و نواحی صنعتی خود می‌تواند تیم‌های چندگانه‌ای برای این کار تشکیل دهد.

در محور دوم، تیم‌های بررسی پس از ارائه وضعیت طرح از طریق تیم‌های اجرایی، نسبت به مطابقت آن با آخرین وضعیت طرح در پرونده اقدام کرده و ضمن تکمیل پرونده نسبت به رفع تناقضات و به‌روز رسانی پرونده اقدام می‌کنند.

در محور سوم نیز تیم داده‌پرداز وظیفه ورود اطلاعات به سامانه MIS بر اساس آخرین وضعیت اعلامی و به‌روز رسانی سامانه را برعهده خواهد داشت.

در این زمینه، مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، اولویت به‌کارگیری افراد در تشکیل تیم‌ها را با کارکنان داخل شرکت و مدیران و کارشناسان شهرک‌ها و نواحی صنعتی و در صورت لزوم با بهره گیری از مجموعه‌های جهادی همچون بسیج مهندسین عنوان کرد.

رسولیان در بخش دیگر این ابلاغیه متذکر شده است: در هنگام بررسی طرح‌ها، تیم‌ها وظیفه دارند درباره طرح‌هایی که در سطح نصب ماشین‌آلات یا نصب سوله است، برنامه زمان بندی برای بهره برداری طرح را اخذ کنند، همچنین باید درخواست‌های سرمایه‌گذاران طرح‌ها و اقدامات مورد نیاز برای بهره‌برداری از طرح‌ها اخذ و در برگه مربوطه درج شود.