:
كمينه:۱۶.۵۱°
بیشینه:۱۷.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
مدير عامل بانك صنعت و معدن:

طرح های دانش‌بنیان‌ زیر چتر حمایت این بانك هستند

اعطاي تسهيلات به شركت هاي دانش بنيان و فن آور يكي از مهمترين اولويت هاي بانك صنعت و معدن در راستاي سياست هاي اعتباري سال 1400 است.
کد خبر: ۱۷۲۶۶۲
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۴
اقتصادگردان- به گزارش پايگاه اطلاع رساني بانك صنعت و معدن، دكتر مهري ضمن بيان مطلب فوق اظهار داشت: اين بانك در سال 99 در راستاي تحقق اهداف و سياست هاي اعتباري خود، 21 هزار و 740 ميليارد ريال در قالب 298 فقره تسهيلات به طرح هاي دانش‌بنيان پرداخت كرده است.
وي افزود: سال گذشته در اعطاي تسهيلات ياد شده كه به 99 شركت دانش بنيان اختصاص يافته است، رشد بيش از 100 درصدي را شاهد بوديم.
دكتر مهري خاطرنشان كرد: بانك صنعت و معدن از سال 97 تاكنون در مجموع 736 فقره تسهيلات به 252 شركت دانش بنيان پرداخت نموده است كه گام مهمي در جهت حمايت از توليد با كيفيت و قابل رقابت در بازارهاي جهاني محسوب مي شود.
وي بيان داشت: براي نيل به هدف دستيابي به توسعه پايدار لازم است با استفاده از مزیت های نسبی موجود در هر منطقه كشور و استفاده از پتانسيل نيروي انساني متخصص در جهت نوسازي و بهسازي بخش صنعت و معدن و كاهش وابستگي صنايع مختلف و جلوگيري از خام فروشي حركت كرده و زمينه صادرات محصولات داخلي را فراهم نماييم.
دكتر مهري ياد آور شد: در جهت فراهم آوردن بستر مناسب براي همكاري بانك با بخش صنعت و مراكز توليد علم و فناوري نيز بانك صنعت و معدن تفاهمنامه هايي با جهاد دانشگاهي و دانشگاه هاي اميركبير و صنعتي شريف با رويكرد استفاده مطلوب از توانمندی های آنان در راستای اجرای پروژه های تحقیقاتی، کاربردی و عملیاتی و بومی سازی آنها منعقد نموده است و در سال جاري نيز به دنبال گسترش اين همكاري ها و تقويت تعامل سازنده با مراكز يادشده و تأمين مالي مؤثر شركت هاي دانش بنيان هستيم.