:
كمينه:۱۲.۶۲°
بیشینه:۱۴.۷۹°
Updated in: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۱
رییس کل بانک مرکزی:

اخبار آزادسازی منابع ایران صحت ندارد

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه اظهارات افراد غیر مسئول در این مورد منابع ایران در بانک‌های خارجی سندیت ندارد، گفت: چند ماه است که بازار ارز ثبات نسبی به خود گرفته است که حاصل تلاش مضاعف بانک مرکزی دراین عرصه، و نیز همراهی صادر کنندگان و چشم انداز بھتر اقتصاد ایران است.
کد خبر: ۱۷۱۵۸۶
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۶
اقتصادگردان- عبدالناصر همتی در صفحه شخصی اینستاگرام خود نوشت: چند ماه است که بازار ارز ثبات نسبی به خود گرفته است که حاصل تلاش مضاعف بانک مرکزی دراین عرصه، ونیز همراهی صادر کنندگان و چشم انداز بھتر اقتصاد ایران است.

وی افزود: این روزها اشخاص مختلفی راجع به ارزهای ایران در بانک‌های خارجی و سرنوشت آنها اظهار نظر و اطلاع رسانی می‌کنند. از آنجایی که اطلاعات مربوط به این منابع و وضعیت آنها در اختیار بانک مرکزی است، اظهارات افراد غیر مسئول در این مورد سندیت ندارد.

همتی ادامه داد: بانک مرکزی سیاست‌ها و برنامه‌های تأمین ارز خود را همانند ماه‌های گذشته، بر مبنای ارزهای در دسترس و بدون تکیه بر منابع مسدودی تنظیم کرده است. طبعآدسترسی به این منابع قدرت بازار سازی بانک مرکزی را افزایش خواهد داد.

رئیس کل بانک مرکزی بیان کرد که گزارش اخیر صندوق بین المللی پول از تخمین میزان ذخایر ارزی بانک مرکزی، یک خطای فاحش و گزارشی غلط و ناشی از اطلاعات ناقص آنها است. انتشار یک تخمین اشتباه ازسوی صندوق ، بدون اخذ تایید از بانک مرکزی، همانند رفتار همراه با تبعیض آنها، زیبنده صندوق بین المللی پول نیست.

وی در پایان گفت: بانک مرکزی بدور از هیجانات غیر منطقی و بصورت تدریجی متناسب با عوامل مؤثر بر عرضه و تقاضای ارز در بازار ثانویه، این بازار را به سمت تعادل راهبری و مدیریت خواهد کرد.