:
كمينه:۲۴.۸۴°
بیشینه:۲۵.۷۹°
Updated in: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶
مدیر فناوری دانشگاه خبر داد

بهره‌برداری از سومین برج فناوری امیرکبیر تا پایان سال، فروش ۱۵۰ میلیاردی شرکتهای دانش‌بنیان

مدیر فناوری و توسعه نوآوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر، میزان فروش شرکت‌های دانش بنیان و مراکز رشد این دانشگاه در سال ۹۹ را بیش از ۱۵۰ میلیارد ذکر کرد و گفت: ایجاد ۶ مرکز نوآری جدید در دانشکده‌های این دانشگاه از برنامه‌های در دستور کار این دانشگاه تا پایان سال جاری است.
کد خبر: ۱۷۱۵۶۸
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۴
اقتصادگردان- دکتر علی نیکبخت در مراسم افتتاح صندوق پژوهش وفناوری امیرکبیر گفت: پس از راه اندازی برج  فناوری دانشگاه جهش خوبی در تشکیل شرکت‌ها و مراکز رشد در دانشگاه داشتیم، به گونه‌ای که تا پایان سال ۹۹ تعداد ۳۱۵ تیم در قالب "پیش رشد"، "رشد" و "دانش بنیان" در این دانشگاه مستقر شدند و  بیش از هزار و ۴۰۰ شغل در این مراکز ایجاد شده است.

مدیر فناوری و توسعه نوآوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر، میزان فروش شرکت‌های دانش بنیان و مراکز رشد این دانشگاه در سال ۹۹ را بیش از ۱۵۰ میلیارد ذکر کرد و یادآور شد: در سال ۹۸ تعداد ۴ مرکز نوآوری در دانشکده‌های این دانشگاه راه‌اندازی و در سال ۹۹ نیز ۳ مرکز جدید به مراکز قبلی افزوده شد و برنامه داریم تا پایان سال جاری ۶ مرکز نوآوری دیگر نیز در دانشکده‌های این دانشگاه ایجاد کنیم.

نیکبخت یکی از مراکز نوآوری پیشرفته این دانشگاه را مربوط به دانشکده مهندسی کامپیوتر دانست و با ابراز امیداوری از اینکه طی چندماه آینده این مرکز افتتاح شود، اظهار کرد: همچنین برنامه داریم در مراکز نوآوری دانشکده‌ها با کمک بخش خصوصی بحث نوآوری را توسعه بیشتری دهیم. توسعه زیرساخت‌ها و اخذ مجوز پارک علم و فناوری دو برنامه جامع این دانشگاه در زمینه توسعه نوآوری است.

مدیر فناوری و توسعه نوآوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر خاطرنشان کرد: برج فناوری شماره ۳ دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا پایان سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد. برج فناوری شماره ۵ دانشگاه نیز قرار است طی چندسال آینده به بهره‌برداری برسد.

دکتر هدی عابدی، رئیس صندوق پژوهش و فناوری امیرکبیر نیز در این مراسم گفت: صندوق پژوهش و فناوری امیرکبیر با سرمایه ثبتی ۱۰ میلیارد تومان راه‌اندازی شده است .

رییس صندوق پژوهش و فناوری امیرکبیر اظهار کرد: آیین نامه‌ها و دستورالعمل‌های لازم این صندوق تصویب و چارت سازمانی آن نیز تهیه شده است.

به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، عابدی تاکیدکرد: رفع چالش‌های مالی دانشگاه و شرکت های دانش‌بنیان دانشگاه از اهداف راه اندازی این صندوق است.