:
كمينه:۱۲.۷۹°
بیشینه:۱۳.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
جزییات پرداخت تسهیلات کرونایی صندوق کارآفرینی امید

حمایت مالی از کارگاه‌های تولید اقلام بهداشتی

پرداخت تسهیلات اعتباری به باشگاههای ورزشی آسیب دیده، حمایت از شاغلان حوزه فرهنگ و هنر و کمک به افزایش تولید محصولات بهداشتی تعاونی ها گوشه ای از اقدامات صندوق کارآفرینی امید در حمایت از کسب وکارها در دوران کرونا بوده است.
کد خبر: ۱۷۱۵۵۳
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۵
اقتصادگردان- سال گذشته و به دنبال گسترش ویروس کرونا در کشور بسیاری از مشاغل و کسب و کارها آسیب دیده و با اختلال در روند فعالیت مواجه شدند؛در این بین بیش از همه به دلیل ساختار اقتصادی کشور که مبتنی بر اقتصاد خدماتی است، صاحبان مشاغل و صنوف عمدتا خدماتی بیشتر آسیب دیدند و مراکزی همچون اغذیه فروشی ها، هتلها، رستورانها، آرایشگاهها و سینماها، مراکز گردشگری و اقامتی تحت تاثیر کرونا تعطیل یا راکد شدند.

صندوق کارآفرینی امید در راستای حمایت از صاحبان مشاغل و کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات در حمایت از شاغلان و فعالان حوزه فرهنگ و هنر، ۲۳ میلیارد تومان در حمایت از کارگاههای تولید اقلام بهداشتی و ضدکرونایی، ۲۰ میلیارد تومان در حمایت از باشگاههای ورزشی آسیب دیده و ۱۰۰ میلیارد تومان با مشارکت بانک توسعه تعاون در حمایت از افزایش تولید محصولات تعاونی های بهداشتی اختصاص داده است.

مجموع تسهیلات پرداختی صندوق در سال گذشته ۱۸۵۰ میلیارد تومان بوده که در قالب ۸۱ هزار و ۲۲۸ فقره قرارداد تسهیلات پرداخت شده و از این میزان بیش از ۱۴۸۱ میلیارد تومان حمایت مالی از کسب و کارها در دوران کرونا بوده است.

یکی از بخشهایی که در دوران کرونا به شدت آسیب دید، حوزه گردشگری و بوم گردی بود که با توجه به محدودیت هایی که برای کنترل شیوع کرونا در کشور اعمال شد بسیاری از مسافرتها کاهش پیدا کرد و این مساله باعث شد تا مشاغلی که در زمینه بوم گردی و گردشگری فعالیت داشتند دچار مشکل شوند؛ بر همین اساس صندوق کارآفرینی امید ۱۸۷۰ اقامتگاه بوم گردی را مورد حمایت مالی قرار داد و بازپرداخت اقساط آنها را به تعویق انداخت.

حمایت از کارگاهها و خط تولید اقلام بهداشتی و ضدکرونایی از دیگر اقدامات صندوق در دوران کرونا بود و برای آن دسته واحدهایی که در بحث تولید اقلام بهداشتی فعالیت می کردند خط اعتباری ۲۳ میلیارد تومانی به منظور افزایش حجم تولیدات اختصاص پیدا کرد.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در این باره به ایسنا می گوید: در بحث حمایت از رستوران ها و مجتمع های مسافرتی تلاش کردیم بازپرداخت اقساط این دسته کسب و کارها معوق شود و با توجه به آسیبی که به باشگاههای ورزشی وارد شده بود تلاش کردیم باشگاههای ورزشی را مورد حمایت مالی قرار بدهیم.

آنطور که نوراله زاده می گوید طی یکسال گذشته ۱۲۵۰ باشگاه ورزشی با اختصاص ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات تامین مالی شدند.

وی همچنین از اختصاص خط اعتباری ۲۵۰ میلیارد تومانی برای حمایت از شاغلان و فعالان حوزه فرهنگ و هنر خبر داد و گفت که این مبلغ تا سقف ۶۰۰ میلیارد تومان قابلیت افزایش دارد.

حمایت از خط تولید اقلام بهداشتی کارگاهها و تعاونی ها در دوران کرونا از دیگر اقداماتی بود که در دستور کار صندوق قرار گرفت و به واحدهای تعاونی تا سقف ۲۳ میلیارد تومان اعتبار برای کمک به افزایش حجم تولیداتشان تخصیص یافت؛ همچنین با مشارکت بانک توسعه تعاون خط اعتباری ۱۰۰ میلیارد تومانی به منظور بالا بردن سطح تولیدات محصولات بهداشتی تعاونی ها درنظر گرفته شد.