:
كمينه:۷.۷۹°
بیشینه:۹.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

انتقال تخفیفات عدم خسارت بیمه‌نامه‌های شخص ثالث و حوادث راننده به مالكان وسایل نقلیه

تخفیف عدم خسارت در بیمه شخص ثالث و حوادث راننده متعلق به مالك وسيله نقليه (صاحب پلاک انتظامی وسیله نقلیه) است و مالک می تواند بعد از انتقال خودرو، تخفیفات خود را به وسیله نقلیه دیگری از همان نوع منتقل کند.
کد خبر: ۱۷۱۵۴۳
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۴
اقتصادگردان- به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل بیمه مرکزی، بر اساس مصوبه هیات محترم وزیران، مالکین وسایل نقلیه موتوری زمینی می توانند سابقه تخفیف عدم خسارت بیمه نامه های شخص ثالث و حوادث راننده را به وسیله نقلیه دیگر از همان نوع ( مثلا سواری به سواری) که متعلق به خود، همسر، والدین و یا اولاد بلاواسطه آنها باشد، انتقال دهند.

بنابراین فارغ از اينكه خودروي جدید صفر كيلومتر است يا كاركرده، حق بیمه خودروی جدید مالک وسیله نقلیه، مطابق بند (ت) ماده ٨ آيين نامه اجرايي موضوع تبصره ماده ٦ قانون بیمه شخص ثالث‌ با احتساب تخفیفات عدم خسارت انتقالی محاسبه خواهد شد.

بر این اساس تخفیفات مالک، همزمان با انتقال مالکیت یا هر زمان پس از آن قابل انتقال است و در صورت در دسترس نبودن انتقال گیرنده (اعم از وسیله نقلیه مالک، همسر، والدین و یا اولاد بلاواسطه وی)، این تخفیفات برای مدت نامحدود در سوابق بیمه گر مربوطه و بیمه مرکزی نگهداری خواهد شد.