:
كمينه:۲۱.۵۱°
بیشینه:۲۲.۷۹°
Updated in: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶

بازار های هفتگی و فروش دام در رضوانشهر و پره سر تعطیل شد

فرماندار رضوانشهر گفت: در راستای اجرای مصوبات ستاد ملی و استانی کرونا و لزوم رعایت شیوه نامه های بهداشتی، بازار های هفتگی و فروش دام در این شهرستان به مدت ۱۰ روز، تعطیل می باشد.
کد خبر: ۱۷۱۴۶۶
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۰
اقتصادگردان- محمود قاسمی روز یکشنبه در جلسه ستاد مقابله با بیماری کرونا در این شهرستان افزود: هم اکنون تعداد ۶۸ نفر مشکوک به بیماری کرونا در سطح روستاهای رضوانشهر و پره سر در حالت قرنطینه دو هفته ای هستند و تعداد ۸ نفر نیز در بیمارستان بستری می باشند.

 وی بیان کرد: رضوانشهر در زمینه رنگ بندی ستاد کرونا در حالت نارنجی قرار دارد و این در حالی است که تمامی شهرستان های پیرامون ما قرمز می باشند و برای گذر از این وضعیت ناگزیر به اعمال مقررات سختگیرانه تر هستیم.

 فرماندار رضوانشهر با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان گفت: در شب های ماه مبارک رمضان و به دلیل پیشگیری از بیماری کرونا، هرگونه مراسم افطاری به صورت تجمعی و دورهمی ممنوع می باشد.

فرماندار رضوانشهر ضمن اشاره به سخنان ریاست محترم جمهور گفت: بنابه تأکید دکتر روحانی، رعایت پروتکل ها و اجرای دستورالعمل های بهداشتی ضروری است و باید با نقض کنندگان پروتکل ها برخورد قاطع کنیم، مراکز بهداشتی هم در این شرایط سخت باید آمادگی بیشتر برای پذیرش داشته باشند و واکسن بیشتر وارد کنیم و از ساخت واکسن حمایت کنیم.

 وی بیان کرد: طبق گفته ریاست جمهور کشورمان، اولین عامل آن ورود ویروس انگلیسی از عراق بود، این بالاترین عامل است یعنی آنچه که امروز می بینیم و عامل دوم مساله تردها و تجمع های فراوان در شب عید مخصوصا در هفته قبل از عید نوروز، عمدتا خرید و فروش ها، بازار، کسبه، دست فروش ها و تجمعات مردم در محل کسب و کار بود.

 قاسمی همچنین گفت: رئیس جمهور کشورمان خواستار هماهنگی و یکصدا بودن در این زمینه هستند، روزها و هفته های سختی پیش روی ماست، نباید چندجور حرف بزنیم اینکه ما برای ستاد ملی کرونا یک سخنگو انتخاب کردیم برای همین است که صدا واحد باشد.

 وی تصریح کرد: در راستای اجرای مصوبات ستاد ملی و استانی کرونا و لزوم رعایت شیوه نامه های بهداشتی، بازار های هفتگی و فروش دام در این شهرستان و همچنین مشاغل گروه های ۳ و ۴(آرایشگاه ها- قلیان سراها- سالن های عروسی) و غیره به مدت ۱۰ روز تعطیل می باشند.

 همچنین در ادامه این نشست جلسه ستاد تنظیم بازار نیز تشکیل شد و فرماندار رضوانشهر گفت: هم اکنون در زمینه تأمین کالا های اساسی در سطح بازار به تعادل رسیدیم.

 محمود قاسمی افزود: میزان مصرف گوشت مرغ در این شهرستان روزانه بطور متوسط بین ۷ الی ۸ تن است که این آمار هم اکنون در روز به حدود ۱۳ تن افزایش یافته است و طی چند روز گذشته بیش از ۲۰ تن روغن مایع نیز جذب و در حال توزیع می باشد.

 فرماندار رضوانشهر گفت: در راستای رفاه حال مردم و خدمت به شهروندان عزیز، با هیچ فرد متخلفی مماشات نخواهیم کرد و موضوع بازار همواره خط قرمز ما است.

 همچنین معاون هماهنگی و امورعمرانی فرماندار رضوانشهر نیز در ادامه این جلسه گفت: طی چند روز گذشته بیش از ۳۶ تن گوشت مرغ با قیمت مصوب، در سطح این شهرستان توزیع شده است.

 محمد ابرو فراخ افزود: مردم باید احساس کنند که مجموعه اعضای ستاد تنظیم بازار این شهرستان در کنار آنها هستند و در بازار برای کنترل قیمت ها حضوری فعال دارند، لذا اعضای این ستاد وظیفه دارند که با جدیت و پیگیری ویژه سرکشی از بازار را جزو برنامه‌ های خود بدانند و در حد توان نسبت به جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت‌ها  اقدام کنند .

شهرستان رضوانشهر با حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲۰ روستا در ۷۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.