:
كمينه:۱۸.۷۹°
بیشینه:۲۰.۹۹°
Updated in: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰
معاون تحقیقات و منابع انسانی وزیر نیرو:

احداث کارخانه نوآوری نیرو نقطه عطفی در زیست بوم نوآوری کشور است

معاون تحقیقات و منابع انسانی وزیر نیرو گفت: احداث کارخانه نوآوری نیرو نقطه عطفی در زیست بوم نوآوری این صنعت و کشور خواهد بود.
کد خبر: ۱۷۱۴۲۷
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۹
اقتصادگردان- «محمد صالح اولیا» روز شنبه در نخستین جلسه بررسی اقدام های صورت گرفته درباره تاسیس نخستین کارخانه نوآوری نیرو در سال جدید و در محل موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو، افزود: احداث این کارخانه می تواند به عنوان نخستین پروژه جدی زیست بوم نوآوری در صنعت آب و برق باشد.

وی کارخانه نوآوری نیرو را محلی برای پیوند نیازهای صنعت با شرکت های دانش بیان و استارت آپ دانست که با رویکرد باز فعالیت های خود را آغاز خواهد کرد و فضا را برای حضور شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ در صنعت آب و برق فراهم خواهد کرد.

معاون تحقیقات و منابع انسانی وزیر نیرو به ظرفیت های خوبی که در موسسه تحقیقات آب وجود داشته و هنوز به خوبی مورد استفاده قرار نگرفته اشاره و بر ضرورت استفاده از این ظرفیت ها تاکید کرد و گفت: ایجاد کارخانه نوآوری در این موسسه، گام خوبی برای به فعلیت رسیدن این ظرفیت ها خواهد بود.

اولیا ادامه داد: احداث کارخانه نوآوری در محل موسسه تحقیقات آب به دلیل نزدیکی آن به چند مرکز مهم علمی در شرق تهران می تواند موسسه تحقیقات را به مرکز موثرتری در صنعت آب و برق تبدیل کند.

وی افزود: ورود شرکت مادرتخصصی ساخت و تهیه کالای آب و برق (ساتکاب) به بحث احداث کارخانه نوآوری نیرو با توجه به ماموریت هایی که این شرکت برعهده دارد گام مبارکی است که کمک خوبی برای سرعت دادن به این موضوع خواهد بود.

معاون تحقیقات و منابع انسانی وزیر نیرو گفت: کارخانه نوآوری نیرو می تواند به عنوان نخستین فرصت جدی برای نقش آفرینی شرکت ساتکاب در تحقق اهداف وجودی خود محسوب شود و به توسعه زیست بوم نوآوری وزارت نیرو معنا بخشد.

اولیا به تلاش برای ایجاد پارک علم و فناوری در صنعت آب و برق اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: اکنون به دنبال اخذ مجوز ایجاد این پارک از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هستیم و امید است به زودی این مجوز نیز اخذ شود.

وی موفق شدن کارخانه نوآوری را در تحقق پارک علم و فناوری موثر دانست.

معاون تحقیقات و منابع انسانی وزیر نیرو با بیان اینکه وزارت نیرو در بحث نوآوری و احداث پارک علم و فناوری پیشگام‌تر از دیگر دستگاه ها بود که بنا به دلایلی عقب افتاد، خواستار تلاش بیشتر برای جبران این عقب ماندگی شد و احداث کارخانه نوآوری نیرو در این زمینه بسیار موثر خواهد بود.

اولیا گفت: نباید مسایل مالی، وقفه ای در امر احداث کارخانه نوآوری ایجاد کند ضمن آنکه این کارخانه باید نمونه بهتری از سایر کارخانه های نوآوری کشور باشد.

در ۶ اسفندماه پارسال تفاهم‌نامه راه‌اندازی و استقرار کارخانه نوآوری نیرو با موضوع های آب، برق و انرژی در چارچوب زیست‌بوم نوآوری نیرو در موسسه تحقیقات آب امضا شد.