:
كمينه:۲۱.۵۱°
بیشینه:۲۲.۷۹°
Updated in: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان:

بیش‌از ۹۵۰۰ دوره مهارتی درآموزشگاه‌های آزاد سیستان و بلوچستان برگزارشد

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: ۹ هزار ۵۱۳ دوره آموزش مهارتی در طول سال گذشته در آموزشگاه‌های آزاد بخش خصوصی استان برگزار شده است.
کد خبر: ۱۷۱۴۲۲
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۳
اقتصادگردان- خداداد اولیائی اظهار داشت: امروزه مهارت آموزی و مهارت افزایی از اهمیت ویژه ای در جوامع برخوردار است و حرکت در مسیر کسب مهارت و دانش مهارتی در کنار شغل و تحصیل از ضروریات جوامع محسوب می شود.

وی گفت: در کنار آموزش های بخش دولتی، بخش خصوصی نیز با فعالیت چشمگیری در زمینه های مختلف آموزشی مانند خدمات، فرهنگ و هنر، صنعت، کشاورزی و غیره باعث جلوگیری از فقر مهارتی و آموزش های تئوری شده و در این راستا هر شخص باید در کنار تحصیل به مهارت افزایی و داشتن مهارت در یک زمینه بپردازد زیرا پیشرفت جوامع در گرو همین مهارت ها و بکارگیری آن ها در کار و زندگی است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان افزود: آموزش فنی و حرفه ای در سالیان اخیر گام های مثبتی را در این زمینه برداشته و فعالیت های گسترده ای را در راستای ارائه آموزش های مهارتی به افراد جامعه انجام داده است.

وی با اشاره به فعالیت های آموزشی گسترده فنی و حرفه ای بیان کرد: مهارت افزایی و آموزش امر مهمی است که باید به آن پرداخته شود.

اولیائی گفت: از ۹ هزار و ۵۱۳ دوره مهارتی پارسال بخش خصوصی سه هزار و۴۴۲ دوره مخصوص مردان و ۶ هزار و ۷۱ دوره مخصوص بانوان در حرفه های مختلف خدماتی، بهداشتی، آرایشی، صنعت و غیره برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه این مجموعه در راستای مهارت افزایی در جامعه تلاش های گسترده ای را انجام می دهد، افزود: فقر مهارتی یکی از مشکلات عمده جامعه و جوانان است که این مهم با تلاش ها و فعالیت های فنی و حرفه ای در بخش های مختلف مرتفع خواهد شد.