:
كمينه:۱۵.۴°
بیشینه:۱۶.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

صنعت بیمه در سالی که گذشت از نگاه روابط عمومی بیمه معلم

شاید بتوان گفت بیشترین اتفاقات صنعت بیمه در سال 99 در ارتباط مستقیم یا غیر مستقیم با ویروس کرونا و رونق بورس اوراق بهادار شکل گرفت که در ذیل اشاره می‌شود.
کد خبر: ۱۷۱۴۱۶
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۳
اقتصادگردان- حذف نسخه فیزیکی بیمه‌نامه شخص ثالث را می‎توان مهم‌ترین اقدام بیمه مرکزی در سال 99 دانست که با شیوع ویروس کرونا عملیاتی شد، این اقدام گامی مهم در توسعه خدمات الکترونیک شرکت‌های بیمه به شمار می‌رود.

بر این اساس در پی آخرین بخشنامه بیمه مرکزی که در تاریخ 27/2/99 منتشر شد ، همه شرکت‌های بیمه از اول خرداد 99، صدور بیمه‌های شخص ثالث را بدون نسخه فیزیکی و فقط با نسخه الکترونیک آن انجام دادند.

شاید بتوان گفت تحولات بورس در نیمه اول سال 99 ماه‌های پررونقی برای بیمه‌گران به دنبال داشت. در همین راستا در نیمه اول سال گذشته که با رونق بورس همراه بود گروه بیمه 2.7 درصد از ارزش کل بازار را در اختیار دارد. بر اساس داده‌های مربوط به تاریخ 29 آذرماه گروه بیمه ارزش بازاری معادل 2093 هزار میلیارد ریال داشته است.

ورود شرکت‌های بیمه تخصصی به بازار بیمه از دیگر اتفاقات قابل توجه در سال 99 بود که نهاد نظارتی با مجوزدهی به 5 شرکت بیمه نشان داد که به دنبال افزایش ضریب نفوذ بیمه است. در این بین بنابر اذعان کارشناسان بیمه ایجاد فضای رقابتی و حضور شرکت‌های بیمه جدید و تخصصی می‌تواند به تکاپو و رقابت در صنعت بیمه منجر شود به شرط اینکه شرکت‌های جدید به دنبال ارایه محصولات نوین به بیمه‌گذاران باشند.

تاسیس صندوق بیمه حوادث طبیعی از دیگر وقایع مهم سال 99 در صنعت بیمه بشمار می‌رود. در حالیکه ایران جزو حادثه‌خیزترین کشورهای منطقه بشمار می‌رود، هر ساله هزینه‌های اقتصادی و اجتماعی بسیاری بابت وقوع حوادث فاجعه‌آمیز متحمل می‌شد که سرانجام با تاسیس صندوق بیمه حوادث طبیعی، امیدواری بسیاری در سامان‌دهی این حوادث ایجاد شد.

بنابر گفته وزیر اقتصاد، ایجاد صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی منجر به ایجاد اطمینان خاطر و آسودگی شهروندان و ساکنین مناطق مختلف کشور که در معرض حوادث طبیعی هستند خواهد شد. همچنین رئیس کل بیمه مرکزی ایجاد این صندوق را فصل جدیدی در اثرگذاری صنعت بیمه قلمداد کرد.

فعالیت‌های سندیکایی مدیران شعب شرکت‌های بیمه از دیگر اقدامات مثبت سال 99 بود، مسلما این اقدامات به انسجام بیشتر شرکت‌های بیمه در استان‌های مختلف می‌انجامد.

اعطاء مجوز به شرکت‌های استارت‌آپی تحت آیین‌نامه کارگزاران برخط از دیگر فعالیت‌های مهم نهاد نظارتی بود که در سال 99 به بار نشست و نشان داد بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران به دنبال توسعه زیرساخت‌های آی‌تی و باز کردن فضای کسب و کارهای نوین است که در همین زمینه نیز به دلیل توسعه سنهاب بیمه مرکزی توانست نشان ویژه ریاست جمهور را از آن خود کند.

انتقالات تخفیفات بیمه شخص ثالث که گامی مهم در راستای اجرای راننده محوری است، از دیگر اقدامات مهم صنعت بیمه محسوب می‌شود که در همین زمینه بیمه مرکزی اعلام کرد:

انتقال تخفیف بیمه‌نامه شخص ثالث از بیمه‌گذار به خودروی مشابه مالک، والدین، همسر یا فرزندان بلاواسطه، از مصوبات بسیار مهم مجلس شورای اسلامی به شمار می‌رود و گام بلندی است که در قانون جدید بیمه شخص ثالث برای حفظ منافع بیمه گذاران برداشته شده است.

افزایش 37 درصدی نرخ بیمه نامه شخص ثالث در پی افزایش بیش از 40 درصدی نرخ دیه از دیگر وقایع پایانی سال 99 محسوب می‌شود.

بیمه معلم در یک نگاه کوتاه:

افزایش سرمایه بیمه معلم نقطه عطف تحقق اهداف شرکت در سال 99 محسوب می‌شود که به دنبال آن تحقق برنامه‌های دیگری چون افزایش توانگری مالی شرکت بیمه معلم نیز عملیاتی می‌گردد.

تحقق پرتفوی 31,000 میلیارد ریالی در بازه یکساله

افزایش سهم از بازار شرکت از 3،6% به 4% طی دوره یکساله (طبق آخرین آمار بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران)

افزایش 126 درصدی ارزش سهام شرکت نسبت به سال گذشته

سال 99 در حالی زیر سایه" corona virus " سپری شد که نگاهی به وقایع صنعت بیمه و در کنارآن اقدامات بیمه معلم می‌تواند تجربه‌ای برای آینده و چراغ راه 1400 باشد.