:
كمينه:۲۴.۷۹°
بیشینه:۲۴.۹۹°
Updated in: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰
ورناصری:

قطع مکرر برق و عدم پایداری آب در خوزستان مردم را آزار می‌دهد

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به گرمای بالای ۴۰ درجه شهرهای جنوبی کشور عنوان کرد: در فصل گرم سال قطع مکرر برق و عدم پایداری آب در بسیاری از مناطق حوزه انتخابیه مردم را به شدت آزار داد.
کد خبر: ۱۷۱۳۵۳
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۰
اقتصادگردان- علیرضا ورناصری قندعلی نماینده مردم مسجد سلیمان در مجلس در تذکر شفاهی جلسه علنی امروز مجلس خطاب به وزیر نیرو گفت: برداشت آب از سرشاخه های کارون به خصوص در طرح بهشت آباد، بدون کارشناسی و ظالمانه است و تبعات زیست محیطی به دنبال دارد و تنفر و انزجار عمومی را در پی خواهد داشت، مردم و نمایندگان مردم در خوزستان و چهارمحال بختیاری به سادگی از آن نخواهند گذشت.

وی افزود: خوزستان تولید کننده ۸۵ درصد برقابه کشور با بیش از ۵۰ درصد منابع آب های تنظیم شده کشور موقعیت حیاتی و ممتازی در تولید انرژی کشور دارد، حجم آب مخازن سد های حوزه انتخابیه ۸ میلیارد مترمکعب است و ۴۵ درصد انرژی برقابه  کشور در حوزه انتخابیه اینجانب تولید می شود.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس بیان کرد: اما در تابستان سال گذشته طبق روند تاسف بار سال های اخیر برخورداری از آب در ۶ ساعت از شبانه روز در بسیاری از روستاها و ۴ شهرستان حوزه اینجانب بین ۶۰ تا ۸۰ درصد بود، در گرمای بالای ۴۰ درجه تابستان قطع مکرر برق و عدم پایداری آب در بسیاری از مناطق حوزه انتخابیه مردم را به شدت آزار داد.