:
كمينه:۱۶.۵۱°
بیشینه:۱۶.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
معاون سازمان صمت خوزستان مطرح کرد

کمبود مرغ زنده برای کشتار در سطح کشور

معاون اقتصادی و بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: ظرفیت همه استان‌های کشور در مرغ کشتار روز زیر ۵۰ درصد است و با مشکل نبود موجودی مرغ زنده مواجه هستند.
کد خبر: ۱۷۱۳۴۹
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۱
اقتصادگردان- عبدالرحمان ناصریان در نشست تنظیم بازار خوزستان که امروز (۱۸ فروردین‌ماه) برگزار شد، اظهار کرد: میزان کشتار مرغ در خوزستان رو به نزول است و هر روز کمتر می‌شود و این مساله باعث شده مشکلاتی در این زمینه داشته باشیم.

وی افزود: کشتارگاه‌های خوزستان مرغ ندارند که کشتار کنند و برخی از آن‌ها روزانه اصلا کشتار نمی‌کنند.

معاون اقتصادی و بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان تصریح کرد: استان‌های معینی تعیین شده که می‌توانیم از آن‌ها برای خوزستان مرغ خریداری و وارد کنیم اما این مساله نیازمند هماهنگی‌هایی است که باید در سطوح مختلف انجام شود.

ناصریان گفت: ظرفیت همه استان‌های کشور در مرغ کشتار روز زیر ۵۰ درصد است و با مشکل نبود موجودی مرغ زنده مواجه هستند.

در ادامه این جلسه حمید بدوی مدیرکل پشتیبانی امور دام نیز در خصوص آخرین وضعیت موجودی مرغ و گوشت منجمد در سردخانه‌های خوزستان گفت: در حال حاضر در سردخانه‌های استان خوزستان موجودی مرغ منجمد ۲۶۶ تن و موجودی گوشت قرمز حدود ۲۰ تن است.

وی افزود: موجودی گوشت قرمز کشور کم است اما گوشت وارداتی به کشور وارد شده و در صورت توزیع، به استان خوزستان نیز سهمیه‌ای اختصاص داده می‌شود. هر زمان که سهمیه‌ای به خوزستان اختصاص داده شود مشکلی در توزیع وجود نخواهد داشت.