:
كمينه:۱۴.۷۹°
بیشینه:۱۴.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
سخنگوی سازمان هواپیمایی اعلام کرد

آخرین وضعیت پروازهای خارجی، ممنوعیت تورهای گردشگری ترکیه

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری درباره آخرین وضعیت پروازهای خارجی اعلام کرد: در حال حاضر شرکت‌های هواپیمایی ایرانی به ۲۰ کشور خارجی پرواز هفتگی دارند و در حال حاضر تورهای گردشگری به مقصد ترکیه ممنوع شده اما پروازها همچنان برقرار است.
کد خبر: ۱۷۱۳۲۰
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۶
اقتصادگردان- محمدحسن ذیبخش درباره آخرین وضعیت پروازهای خارجی گفت: طبق آخرین مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا تورهای گردشگری به مقصد ترکیه لغو و ممنوع شده است اما پروازهای شخصی به کشور ترکیه برقرار بوده و ممنوعیتی شامل آن نشده است.

وی افزود: البته اگر ستاد ملی مقابله با کرونا پروازهای ترکیه یا هر کشور دیگری را ممنوع کند، سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان دستگاه حاکمیتی آن را اجرا خواهد کرد چرا که تابع مصوبات این ستاد هستیم.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: در حال حاضر شرکت‌های هواپیمایی ایرانی به ۲۰ کشور مختلف از جمله آلمان، فرانسه، ترکیه، لبنان، امارات، قطر، کویت، پاکستان، هند، اتریش، ایتالیا، چین، تایلند، مالزی، افغانستان، روسیه، سوریه، عمان، ازبکستان و قزاقستان به صورت هفتگی پرواز دارند که البته همه پروتکل‌های بهداشتی مصوب و ابلاغ شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا در این پروازها و پروازهای داخلی رعایت می‌شود.

ذیبخش گفت: پروازهای خارجی به مقصد عراق و سوریه نیز دارای محدودیت بوده و در شرایط ویژه انجام می‌شود که به عنوان مثال پروازهای عراق تنها برای اتباع این کشور انجام می‌شود.