:
كمينه:۹.۷۹°
بیشینه:۱۲.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
دستاوردهای وزارت کار در حوزه اشتغال و تعاون

ایجاد بیش از ۳۹ هزار فرصت شغلی در بخش تعاون

جلوگیری از ریزش ۳۰۰ هزار نیروی کار و تشکیل ۲۰۴۱ شرکت تعاونی با ایجاد ۳۹ هزار و ۶۳۷ فرصت شغلی از مهمترین دستاوردهای حوزه اشتغال و تعاون وزارت کار در سال گذشته بود.
کد خبر: ۱۷۱۲۹۲
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۴
اقتصادگردان- در سال گذشته اقدامات گسترده ای از سوی وزارت کار در حوزه تعاون صورت گرفت که راه اندازی سامانه جامع هوشمند بخش تعاون کشور از جمله آنها به شمار می رود؛ این سامانه در راستای توسعه شفافیت و تحقق دولت الکترونیک ایجاد شده و دستاوردی بزرگ در دولت تدبیر و امید محسوب می شود.

کاهش زمان ثبت و تشکیل تعاونی ها و افزایش نظارتها از جمله مزیتهای راه اندازی سامانه جامع هوشمند بخش تعاون به شمار می رود که قرار است امسال با همکاری قوه قضاییه دنبال شود.

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی با اشاره به راه اندازی سامانه جامع هوشمند بخش تعاون و ۱۱ مرکز نوآوری در سال گذشته از عملکرد جوانترین معاون خود در بخش تعاون دفاع کرده و می گوید: تشکیل ۲۰۴۱ شرکت تعاونی با ایجاد ۳۹ هزار و ۶۳۷ فرصت شغلی و افتتاح ۶۶۹ طرح تعاونی با اشتغالزایی ۳۴ هزار و ۹۹۲ نفر موجب تحول بخش تعاون در سال گذشته شد.

به گفته شریعتمدرای، در حوزه اشتغال و کارآفرینی نیز در سال گذشته، اقدامات موثری از سوی معاونت اشتغال وزارت کار صورت گرفت و تلاش شد با ایجاد مرکز اورژانس کسب و کار و مرکز پایش سیاستهای اشتغال از ریزش سالانه ٣٠٠ هزار نیروی کار جلوگیری شود و با این تحول، سیاستگذاری در حوزه اشتغال کارآمدتر شد.

سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا بسیاری از مشاغل تحت تاثیر قرار گرفت و با توقف فعالیت روبه رو شد که بی تردید امسال نیز بازار کار و بسیاری از کسب و کارها را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد از این رو لازم است برای آن دسته مشاغلی که از این محدودیتها تاثیر می پذیرند برنامه ریزی اساسی و مناسبی داشته باشیم.

در طول یکسال گذشته دولت تلاش کرد با ارائه تسهیلات حمایتی و پشتیبانی از مشاغل و واحدهای صنفی از بیکاری شدن بخش اعظمی از شاغلان جلوگیری کند و ‍پرداخت تسهیلات مذکور را با هدف حمایت از اشتغال و صیانت از نیروهای کار تا پایان پاندمی کرونا ادامه خواهد داد.

در نخستین نشست شورای عالی اشتغال در ابتدای سال، وزارت کار بسته حمایتی اشتغال مولد در جهت صیانت از اشتغال موجود و توسعه فعالیت‌های اشتغالزا را ارائه کرد؛‌همچنین برنامه اشتغال دوره گذار از کرونا و دوره پساکرونا و بسته سیاستی توسعه کارآفرینی با توجه به نامگذاری سال ۱۴۰۰ به عنوان" تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها" مطرح و بررسی و تصمیماتی در این زمینه اتخاذ شد.