:
كمينه:۹.۷۹°
بیشینه:۱۲.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

نیاز به ساخت سالانه یک میلیون مسکن در کشور، ساخت ۱۰۰ هزار واحد در قالب برنامه اقدام ملی مسکن

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام با اشاره به اینکه سالانه بیش از یک میلیون واحد مسکن نیاز داریم و در بهترین سالها حدود ۸۰۰ هزار واحد ساخته شده است لذا هرسال چندصدهزار واحد کسری داریم گفت: ما برنامه ریزی کردیم که ۱۰۰ هزار واحد مسکونی تقبل شده در برنامه اقدام ملی مسکن حداکثر تا ۱۸ ماه ساخته شود.
کد خبر: ۱۷۱۲۸۶
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۷
اقتصادگردان- محمد مخبر در مراسم آغاز عملیات ساخت ۱۳۰ هزار واحد مسکونی برکت و بهره برداری از ۳۰ هزار واحد مسکن محرومین توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام با اشاره به شعار امسال گفت: رهبری بیش از ۱۰ سال است که شعار سال را معین می کنند، اگر ۲۰ درصد توصیه های ایشان را رعایت می کردیم امروز از استحکام بالاتری برخوردار بودیم و می‌توانستیم در وضعیت بهتری حرکت کنیم.

وی افزود: در توسعه پایدار به سه مولفه پایداری در اقتصاد، پایداری اجتماعی و پایداری محیط زیست توجه می‌کنند.
مسائل اقتصادی دغدغه همه افراد است و اگر مسائل معیشتی حل شود از اساسی ترین عوامل رضایت عمومی محسوب می‌شود. عدالت اجتماعی نیز در مقوله پایداری اجتماعی مورد توجه است. در حکومتی که عدالت برقرار و پایدار نیست هرچه قدر هم که رشد اقتصادی رخ دهد باز هم آن حکومت مطلوب حکومت امام زمان نیست.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام با بیان اینکه در بحث مسکن هر سه ضلع مطرح است هیچ آرامشی در خانواده به اندازه صاحبخانه بودن برقرار نمی شود. در حوزه عدالت نیز همینگونه است و یکی از وظایف اصلی حکومت تامین مسکن است. نخ تسبیح این سه ضلع علم و فناوری و نوآوری است.

مخبر ادامه داد: سالانه بیش از یک میلیون واحد مسکن نیاز داریم و در بهترین سالها حدود ۸۰۰ هزار واحد ساخته شده است و هرسال چندصدهزار واحد کسری داریم. ما برنامه ریزی کردیم که ۱۰۰ هزار واحد مسکونی تقبل شده در برنامه اقدام ملی مسکن حداکثر تا ۱۸ ماه ساخته شود. ما قبول کردیم ۲۵ درصد مسکن های تعهد شده در قالب برنامه اقدام ملی مسکن یعنی ۱۰۰ هزار از ۴۰۰ هزار واحد را بسازیم.

وی با اشاره به اینکه باید همه دستگاه‌ها باید به این حوزه کمک کنند؛ مسکن هم در رفاه اجتماعی و هم پیشبرد صنایع و کنترل تورم نقش اساسی دارد گفت: هرجا بتوانیم کمک کنیم به جد وارد شده و به دولت کمک می کنیم. تمام اقدامات ستاد در راستای محرومیت زدایی و ایجاد اشتغال است.


به گزارش ایسنا، علی نیکزاد، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با اشاره به موکدات رهبری پیرامون توجه به ساخت مسکن به ویژه برای محرومان گفت: مطابق قانون اساسی هر خانواده ایرانی باید از مسکن برخوردار باشند.

وی افزود: شهادت می دهم در استان هایی که حضور می یافتیم وقتی چرخه تولید مسکن فعال بود کارگر بیکار پیدا نمی‌کردیم. وقتی مسکن فعال می شود، صنعت فعال می شود و لوکوموتیو اقتصاد را به حرکت در می‌آورد و واگن های دیگر را با خود می‌کشد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن قدردانی از ستاد اجرایی برای ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب برنامه جامع اقدام ملی مسکن گفت: کسانی که صاحبخانه می شوند هویت و عزت پیدا می‌کنند و خانه دار شدن جوانان بسیار مهم است.

نیکزاد افزود: در قانون بودجه ۱۴۰۰ ، ۳۶۰ هزار میلیارد تومان در قالب تسهیلات ۲۰ ساله مسکن در نظر گرفته شد و ۳۲ هزار میلیارد تومان در قانون تبصره ۱۸ مصوب شد که به قانون تبدیل شده که به پنج وزارتخانه داده شود. خواهشم این است به بخش مسکن و بافت فرسوده توجه شود و منابع بازگشتی بابت اقساط مسکن مهر به بانک مسکن را مراقبت کنید تا استفاده خوبی از آن صورت گیرد.

وی افزود: عزم و اراده و برنامه ریزی طرح جامع مسکن بر این است که سالانه باید ۱.۲ میلیون واحد مسکونی در شهرو روستا بسازیم. در مجلس ۵ ماده قانونی از طرح جهش ملی مسکن در دست بررسی است.