:
كمينه:۱۳.۷۳°
بیشینه:۱۵.۷۹°
Updated in: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۱
نقدعلی مطرح کرد

احتکار مرغ در ۳ هزار و ۴۶۰ واحد مرغداری

یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت که ۳ هزار و ۴۶۰ واحد مرغداری در سطح کشور نهاده دامی دریافت کرده اند اما از تحویل مرغ کشتار شده به بازار خودداری داشته و آن را احتکار کردند.
کد خبر: ۱۷۱۲۸۴
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۵
اقتصادگردان- حجت الاسلام محمدتقی نقد علی در جلسه علنی امروز (سه شنبه) در تذکری شفاهی با استناد به ماده ۲۲ آئین نامه داخلی، گفت: همواره یکی از مهم ترین مسائل مورد توجه مجلس حمایت از دامداری، کشاورزی و تولیدات دامی بوده است که در همین راستا جلسات متعددی در کمیسیون کشاورزی نیز تشکیل شد. پیش از این هم در سفری به بندرگاه وضعیت ترخیص، نگهداری و توضیح نهاده های دامی بررسی شد منتها بخش عمده ای از مشکل اضطراب نهاده ها تا رسیدن به بازار توزیع، بحث نظارت وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

وی افزود: در کمیسیون کشاورزی اعلام شد ۳ هزار و ۴۶۰ واحد مرغداری در سطح کشور نهاده دامی دریافت کرده اند اما از تحویل مرغ کشتار شده به بازار خودداری داشته و آن را احتکار کردند لذا بخشی از این پازل ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت از مصرف کنندگان هستند که لازم بود آقای رزم حسینی به همراه معاونانش در مجلس حضور پیدا می کرد.

نقدعلی با بیان اینکه مشکل اساسی در کیفیت توزیع محصولات دامی است، افزود: طبق بازدید ما از بندرگاه، سامانه های جامع، تجارت، بازارگاه و موارد دیگر به هم متصل نیستند که هنوز هم این مشکل حل نشده بدان معنا که نهاده های دامی وارد شده و ترخیص می شوند اما سامانه های ترخیص و خروج از گمرک به هم وصل نیستند تا به مرغداری و کشتارگاه برسد. نتیجه آن است که ۳ هزار و ۴۶۰ واحد تولیدی با ارز ۴۲۰۰ نهاده های دامی تامین کرده و مرع تولید شده اما در سردخانه احتکار شده است لذا باید وزارت صنعت، معدن و تجارت پاسخگو باشد.

در پاسخ به این تذکر، محمدباقر قالیباف رییس مجلس گفت: براساس تبصره یک ماده ۴۵ یک نماینده از دولت باید توضیح دهد که وزیر جهاد کشاورزی در مجلس حضور یافت. البته امکان حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت به دلیل کسالت شان وجود نداشت.