:
كمينه:۱۴.۷۹°
بیشینه:۱۸.۹۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴
بررسی گرانی‌ها در مجلس با حضور خاوازی

محمدصالحی: نهاده‌های دامی به جای مرغداران به دست دلالان رسیده است

نماینده مردم فریدن در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: متاسفانه هیچ گونه حمایتی از طرح های دامداری و مرغداری نشده است و امروز مردم به دلیل ضعف عملکرد دستگاه ها برای تامین مرغ مجبور به ایستادن در صف های طولانی هستند.
کد خبر: ۱۷۱۲۸۰
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۱
اقتصادگردان- حسین محمدصالحی دارانی در جلسه علنی امروز مجلس و در جریان بررسی گزارش کمیسیون کشاورزی درباره کیفیت تامین و توزیع نهاده های دامی بیان کرد: اکثر واحدهای سنتی مرغداری و پرورش طیور و دامداری در کشور تعطیل شده است. هیچ گونه حمایتی از طرح های دامداری و مرغداری نشده است و امروز مردم به دلیل ضعف عملکرد دستگاه های مختلف برای تامین مرغ مجبور به ایستادن در صف های طولانی و مخاطرات آن شده اند و متاسفانه با سوءمدیریت برخی دستگاه ها، نهاده های دامی به جای آنکه به دست مرغداران برسد در دست دلالان است.

وی در ادامه اظهار کرد: از سوی دیگر قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی به هیچ عنوان عادلانه نیست. قیمت کشت سیب زمینی حدود ۲ هزار تومان برای کشاورزان تمام می شود اما خرید تضمینی آن ۶۰۰ تومان تعیین شده است و کشاورزان مجبور به انبار کردن محصولاتشان هستند و متاسفانه به فقر و مشکلات معیشتی افتاده اند و دولت هیچ برنامه ای برای محصول سیب زمینی و پیاز کشاورزان فریدن جیرفت، همدان و سایر شهرهایی که کاشت سیب زمینی و پیاز را دارند، ندارد.

نماینده مردم فریدن و چادگان در مجلس تصریح کرد: دولت با چه سیاستی و در شرایطی که کشاورزان داخلی با محدودیت مواجهند، اقدام به صادرات تراکتور می کند؟ و در حالی که با سیاست فعلی ۴۰ سال طول می کشد که کشاورزان فریدنی بتوانند تراکتورهای فرسوده خود را تعویض کنند. کشاورزان با موانع زیادی روبه رو هستند.