:
كمينه:۱۵.۴°
بیشینه:۱۶.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
بررسی گرانی‌ها در مجلس با حضور خاوازی

اسحاقی: ارز دولتی تخصیص یافته برای واردات نهاده‌های دامی و کشاورزی کجاست؟

نماینده مردم قائنات در مجلس تأکید کرد: برای مردم قابل قبول نیست که ما نتوانیم مفسدینی که ارز دولتی برای واردات نهاده های دامی و کشاورزی دریافت کرده اند را شناسایی کنیم.
کد خبر: ۱۷۱۲۷۶
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۷
اقتصادگردان- سلمان اسحاقی در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس و در جریان بررسی گرانی های بازار محصولات دامی و کشاورزی بیان کرد: اگر ۱۰ سال پیش به کلام مقام معظم رهبری و شعار سال توجه کرده بودیم امروز وضعیت این نبود. مقام معظم رهبری از ۱۰ سال پیش مکررا بر روی اقتصاد مقاومتی، توجه به تولید و جهش تولید تأکید داشتند، اما متأسفانه عده ای اقتصاد مقاومتی را در جای دیگری جست و جو کردند. رهبری ۱۰ سال پیش این روزها را دیدند.

وی در ادامه اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی یعنی اینکه به فکر تولید ۲۰ کالای اساسی مردم در کشور باشیم نه اینکه با وجود تحریم برای تأمین کالاها با مشکل روبرو شویم. متأسفانه عده ای تنها در اجرای شعارهای سال به برگزاری جلسات بسنده کردند. امروز ما در تأمین نهاده های دامی و کشاورزی با مشکل روبرو هستیم.

نماینده مردم قائنات در مجلس تصریح کرد: متأسفانه به دلیل سیاست های غلط در تعیین نرخ خرید تضمینی محصولات، کشاورزان به جای کشت نهاده های دامی روی به کشت هندوانه و خربزه آوردند. چه چیزی واجب تر از تأمین کالاهای اساسی است که باید به آن ارز دولتی اختصاص یابد. در سال ۹۹، ۱۴۵ میلیون دلار برای واردات نهاده های دامی ارز اختصاص یافته است اما این ارز سر از کجا درآورده است؟.

اسحاقی تأکید کرد: برای مردم قابل قبول نیست که ما امثال روح الله زم ها و ریگی ها را از خارج کشور دستگیر کنیم و بیاوریم و مجازات کنیم اما نتوانیم با مفسدان اقتصادی برخورد کنیم. تعزیزات و سازمان بازرسی کل کشور کجا هستند؟ اگر این امر فساد نیست پس چه چیزی است؟ ارزهای دولتی که برای واردات نهاده های دامی اختصاص یافت سر از کجا درآورده است. نهاده های دامی به دست تولیدکننده و مصرف کننده نرسیده است.

نماینده قائنات گفت: امروز نیز هشدار می دهم که بارندگی در شرق کشور نسبت به سال های گذشته کاهش یافته است و شاهد خشکسالی هستیم. اگر نهاده های دامی وارد نشود تعداد زیادی از دام های سبک و سنگین از دست می روند و با بحران روبرو می شویم.