:
كمينه:۱۵.۴°
بیشینه:۱۵.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
رییس کل بانک مرکزی

شرایط کنونی با سال های درآمد ارزی چند ده میلیاردی قابل مقایسه نیست

رییس کل بانک مرکزی گفت: در نخستین روزهای کاری سال نو ذکر چند نکته را ضروری می دانم. کشورمان در دوسال گذشته دوران بسیار سختی را پشت سر گذراند. این میزان از انواع تحریم ها و فشارها به درآمدارزی و تجارت و مبادلات بانکی بین المللی میتوانست اقتصادهر کشوری را متلاشی واز پا دربیاورد.فشار اقتصادی زیادی به طبقه متوسط و با درآمد پایین جامعه وارد آمد.استقامت و مقاومت مردم، خصوصاً تاب آوری کشور فوق العاده بود
کد خبر: ۱۷۱۲۵۴
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۶
خبراقتصادي - همتي افزود: بانک مرکزی به کمک سایر بخش ها،ازهمه توان تخصصی و مدیریتی خود برای خنثی سازی و غلبه بر فشار حداکثری و کاهش اثرات منفی آن بر اقتصاد و مردم بهره برد.قبلاً گفتم ناگفته هایی وجود دارد که به موقع خود خواهم گفت . ولی انصاف نیست،افرادیکه نتایج عملکردشان درچنددهه گذشته برای مردم و صاحبنظران آشکار میباشد ومعضلات ساختاری اقتصادنتیجه تصمیمات قبلی آنهاست،عملکرد دوسال بسیار بسیارسخت اخیر را با شرایط عادی آنهم با درآمدارزی چندین ده میلیارد دلاری مقایسه وحکم بر ضعف عملکرد صادرکنند.
 فضای انتخاباتی وبرخی ضعف های بخشی در تمشیت امور مردم ، نبایستی فضای لازم برای تلخ کردن شیرینی شکست فشار حداکثری را فراهم بسازد.شرایط معیشتی بخش عمده ای از مردم علیرغم همه تلاشهای مسئولین وجبرانهای انجام گرفته،نیازمندتوجه جدی غیر شعاری است.قدرت خرید مردم با حرف و جنجال سیاسی تقویت نمی شود با سرمایه گذاری گسترده ومولد است که تولید و رفاه افزایش می یابد. بهبود انتظارات وشرایط کسب و کار وکاهش نااطمینانی‌ها از شرایط اصلی سرمایه گذاری هستند.هیچکس حق ندارد در خصوص این موضوع مهم فرصت سوزی کند.سال ۱۴۰۰ را با تأسی به فرمایشات رهبرمعظم انقلاب با تقویت تولید به فرصتی برای تقویت قدرت خرید مردم تبدیل کنیم.