:
كمينه:۱۹.۷۹°
بیشینه:۲۰.۹۹°
Updated in: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶

توسط نوبخت، 5700 واحد مسکونی روستایی در سیستان و بلوچستان افتتاح شد

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه در سفر به سیستان و بلوچستان ۵۷۰۰ واحد مسکن روستایی را در این استان افتتاح کرد.
کد خبر: ۱۷۱۲۳۱
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۱
اقتصادگردان- محمدباقر نوبخت روز دوشنبه در مراسم افتتاح ۵۷۰۰ واحد مسکن روستایی و محرومان که شامل ۱۰۰۰واحد مسکن مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره)  و ۴۷۰۰ واحد مسکن بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است و در مجموع ۸۸۰۰ واحد مسکن روستایی سیستان و بلوچستان محسوب می شود افزود: در سفرهای قبل که به این استان انجام شد ۸۶ طرح و پروژه مورد تایید دولت قرار گرفت که برای تکمیل آن‌ها تا این تاریخ هشت هزار میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه تا پایان دوره خدمت دولت دوازدهم ۴۶ طرح و پروژه با ارزش ۵۷۰ میلیارد تومان باید به اتمام برسد افزود: این سفر برای بررسی این طرحها و پروژه‌ها و وعده‌های قبلی انجام شده است.

معاون رییس جمهوری با اشاره به اینکه یکی از این وعده‌ها موضوع ۱۷ هزار واحد مسکونی بود که برای  محرومان باید با همکاری  کمیته حضرت امام (ره) و بنیاد مسکن ساخته می‌شد تصریح کرد: خوشبختانه در این سفر ۵۷۰۰ واحد ساخته شده در یک برنامه نمادین کلید خانه و سند مالکیت به صاحبان اصلی تقدیم شد.

وی با تاکید براینکه تاکنون ۱۱ هزارو  ۳۰۰ واحد از این خانه‌ها تکمیل شده وخانواده ها در آنها مستقر شدند خاطرنشان کرد: ۱۷ هزار واحد هم به یاری خداوند ظرف چندماه آینده قبل از اتمام دولت مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

نوبخت خاطرنشان کرد: در این سفر برای اینکه ما بتوانیم از مجموع طرح راه آهن چابهار به زاهدان، پروژه زاهدان به خاش را  ظرف ماه‌های آینده افتتاح کنیم نیاز به بازدیدی بود که  امروز با  استاندار سیستان و بلوچستان  و مسوولان استانی از این پروژه زیرساخت راه‌آهن بازدید خواهد شد.