:
كمينه:۲۴.۸۴°
بیشینه:۲۵.۷۹°
Updated in: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶
رییس سازمان برنامه و بودجه:

سیستان و بلوچستان رتبه نخست توزیع عادلانه منابع در کشور را دارد

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: سیستان و بلوچستان در مقایسه با استان‌های دیگر با وجود منابع محدود در شرایط تحریم و محاصره اقتصادی کشور رتبه نخست در توزیع عادلانه این منابع را دارد.
کد خبر: ۱۷۱۲۲۲
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۸
اقتصادگردان- محمدباقر نوبخت ۱۶ فروردین ماه در حاشیه افتتاح همزمان پنج پروژه عمرانی فرمانداری‌های نیمروز و فنوج، مجموعه فرهنگی آموزشی ورزشی بانوان هامون و نیمروز و محور و پل بزرگ افضل‌آباد افزود: جمهوری اسلامی ایران سرزمینی پهناور با ظرفیت اقتصادی بزرگ بوده و هم‌اینک رتبه هجدهمین اقتصاد بزرگ جهان در شرایط محاصره کامل اقتصادی را داراست.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران در بسیاری از رشته‌های علم و فناوری جزو چند کشور محدود و معدود جهان است افزود: ایران اسلامی هم در دل ذره اتم و هسته آن نفوذ داشته و انرژی‌اش را برای خدمت به مردم به کار می‌گیرد و هم در فضا ماهواره‌های جهانی حضور دارد.

معاون رییس جمهوری با اشاره به اینکه سیستان و بلوچستان ظاهرا از مشکل کم‌آبی رنج می‌برد اما به لطف خداوند روی منابع عظیمی از آب در زیر زمین قراردارد تصریح کرد: با دستیابی به آب‌های ژرف و عمیق  می‌شود آن‌ها را به خدمت مردم در آورد.

وی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان در کنار خلیج‌فارس و دریای عمان قراردارد تاکید کرد: خوشبختانه  دولت در هر ۲ مورد هم در زمینه آب‌های ژرف  و هم در بهره‌برداری از آب خلیج‌فارس و دریای عمان کار خود را آغاز کرده است.

نوبخت با بیان اینکه دولت دوازدهم تا روزی که در این مسوولیت انجام وظیفه می‌کند خدمتگزار مردم است خاطرنشان کرد: سیستان و بلوچستان را از نظر منابع مالی برای هر۲ موضوع آب‌های ژرف و انتقال آب از دریای عمان پشتیبانی خواهیم کرد.

وی با اشاره به تاکید مداوم رهبر معظم انقلاب به دولت مردان نسبت به رسیدگی به امور سیستان و بلوچستان گفت: تلاشمان این خواهد بود که در مقایسه با سایر  استان‌ها به جهت  اولویت و  الزام به عدالتی که برای ما وجود دارد بیشترین تخصیص و اعتباراتی که در اختیار بنده است را  به این استان خواهم داد و علاوه بر این هر آنچه از دستمان برآید برای  کمک به منطقه انجام خواهیم داد.