:
كمينه:°
بیشینه:°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

آمادگی "موزه ارتباطات" در برگزاری تور مجازی موزه‌های تهران

رئیس موزه ارتباطات از تعطیلی موزه ارتباطات به دلیل اعلام ستاد ملی کرونا و آمادگی این موزه برای همکاری با سایر موزه‌های شهر تهران در راستای برگزاری تورهای مجازی موزه‌گردی خبر داد.
کد خبر: ۱۷۱۲۲۱
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۷
اقتصادگردان- موزه ارتباطات که زیرمجموعه شرکت ملی پست است، سال گذشته همزمان با شیوع ویروس کرونا در کشور، توانست در فروردین ماه ۱۳۹۹، برای اولین بار موزه‌گردی مجازی یا استریمینگ یا پخش زنده فعالیت‌های موزه‌ها را انجام دهد.

این موزه همچنین در نوروز ۱۴۰۰ هم به دلیل استمرار شیوع ویروس کرونا و عدم امکان حضور مردم در موزه‌ها و اماکن تاریخی با همکاری کمیته ملی موزه‌های ایران (ایکوم)، برای راه‌اندازی تورهای مجازی ۱۰ موزه که سال گذشته پربازدید بودند و موزه‌هایی که سال گذشته فرصت پخش زنده آنها فراهم نشد، مشارکت کرد.

در این راستا به نقل از شرکت ملی پست،  حسن عمیدی- مدیرکل دفتر مدیرعامل، امور استان‌ها و ارتباطات شرکت ملی پست خاطرنشان کرد: بازدید رایگان و مجازی موزه ارتباطات و ۹ موزه دیگر با همکاری کمیته ملی موزه های ایران از صفحه رسمی آپارات شرکت ملی پست در تعطیلات نوروزی برگزار شد و در مجموع ۱۵ هزار بازدید مجازی در طی ۱۰ روز پخش این رویداد رقم خورد که بیشترین آن مربوط به بازدید از موزه ملی ایران و تور مجازی آیین‌های نمایشی فرهنگسرای نیاوران  است.

وی از تعطیلی موزه ارتباطات به دلیل اعلام ستاد ملی کرونا خبر داد و گفت: شهر تهران بر اساس اعلام ستاد ملی کرونا در اثر موج جدید شیوع ویروس کرونا نارنجی شده است. براساس سطح‌بندی مشاغل و فعالیت‌ها توسط این ستاد، تعطیلی فعالیت‌های سطح سوم و چهارم الزامی است. بر همین اساس و با توجه به این‌که موزه‌ها در سطح سوم فعالیت مشاغل قرار دارند، موزه ارتباطات از تاریخ ۱۵ فروردین تعطیل است.

مدیرکل ارتباطات شرکت ملی پست از آمادگی موزه ارتباطات برای همکاری با سایر موزه‌های شهر تهران در راستای برگزاری تورهای مجازی موزه‌گردی خبر داد و در خصوص بازگشایی مجدد این موزه گفت: به محض صدور مجوز بازگشایی از سوی ستاد ملی کرونا، موزه ارتباطات نیز به فعالیت خواهد پرداخت.