:
كمينه:۱۰.۷۹°
بیشینه:۱۴.۹۹°
Updated in: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶

بانک کارآفرین با افزایش اشتغال و کارآفرینی، پیشتاز بانکداری نوین درکشور

بانک کارآفرین بر آن است تا با اتخاذ استراتژی منسجم ضمن افزایش اشتغال و کارآفرینی برای جوانان، پیشتاز راستین صنعت بانکداری نوین در کشور باشد
کد خبر: ۱۷۰۶۶۸
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۷
خبراقتصادي - بانک کارآفرین، به‌عنوان یک بنگاه خدمات مالی، با تکیه‌بر ارزش‌های اساسی اعتمادآفرینی، یکپارچگی، نوآوری، توانمندسازی مدیریت و نیروی کار، مشتری محوری، بهره‌وری و مسؤولیت‌پذیری اجتماعی در پی خلق ارزش پایدار برای مشتریان و ذینفعان است.

بانک کارآفرین به‌عنوان یکی از خوشنام‌ترین و معتبرترین بانک‌های کشور، وارد سومین دهه فعالیت خود شده است. این بانک با تکیه بر سه سرمایه بنیادین مشتمل بر سرمایه انسانی متعهد و کارآمد، سرمایه‌های مادی شفاف و ناشی از انجام فعالیت‌های بانکی قابل اتکا و سرمایه‌های تخصصی مبتنی بر دانش و تجارب حرفه‌ای، توانسته است نزد مشتریان به‌عنوان ذی‌نفعان اصلی از جایگاه معتبری برخوردار بوده و خدمات تخصصی را متناسب با کسب و کارهای مختلف ارائه کند.

بانک کارآفرین با پشتوانه مؤسسه اعتباری کارآفرینان در  بدو  تأسیس با سرمایه ۲۰ میلیارد ریال فعالیت خود را در صنعت بانکداری آغاز کرد و در ادامه به‌ منظور توسعه فعالیت‌های خود و  کسب سهم بازار بیشتر در مجمع عمومی فوق‌العاده در شهریورماه سال جاری و با هدف بهبود و ارتقای نسبت‌های عملیاتی، افزایش توانایی و ظرفیت بانک در جذب منابع، اعطای تسهیلات و بهبود سهم از بازار، و... افزایش سرمایه این بانک از هشت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به حدود ۴۰ هزار میلیارد ریال به تصویب سهامداران رسید.

 بانک کارآفرین همچنین، طی بیست و یک‌سال فعالیت در صنعت بانکداری کشور همواره در تلاش بوده تا هماهنگ با سیاست‌های تعیین شده از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و برنامه توسعه اقتصادی کشور و اعتقاد راسخ به اصول مشتری‌مداری، پویایی و لزوم تحول اساسی و بنیادی در ارائه خدمات مطلوب و نوین بانکی و با اتکا به کارکنان امین، مجرب، دلسوز و مبتکر و همچنین برخورداری از پیشرفته‌ترین تکنولوژی انفورماتیکی و تجهیزات نوین ارتباطی بین‌المللی در امور مالی و بانکی، نقش مؤثری در رشد و توسعه اقتصادی کشور ایفا کند.

بانک کارآفرین نخستین بانکی است در ایران که، اوراق گواهی سپرده منتشرکرده است و همواره در ارائه راه حل‌های جامع مالی به مشتریان خصوصاً مشتریان حقوقی، خلاق و نوآفرین بوده است. همچنین کارآفرین نخستین بانک خصوصی کشور است که صندوق سرمایه‌گذاری مشترک را در بازار سرمایه ایران راه‌اندازی کرده، همچنین همکاران این بانک در تدوین قوانین و مقررات مربوطه با سازمان بورس همکاری نزدیک داشته‌اند. این بانک همچنین نخستین بانک خصوصی ایران است که پروژه دوره آموزشی «اخلاق حرفه‌ای» را در تمام سطوح مدیریتی، کارشناسی و کارمندی اجرا کرده و تأکید ویژه‌ای بر امر آموزش و تربیت نیروی انسانی متخصص داشته است.

بانک کارآفرین با اتکا به اقدام‌های انجام شده و کارنامه مطلوب بانک طی سال‌های گذشته و با درک مسؤولیت‌های حرفه‌ای خود در جهت حمایت از تولید، صنعت و خصوصاً کارآفرینی در کشور، از آذر ماه سال ۱۳۹۸، طرحی نو درانداخت و با تغییر در استراتژی‌های کلان بانک و تدوین برنامه چشم‌انداز ۱۴۰۰- ۱۳۹۹ درصدد برآمد، سهم از بازار خود را در صنعت بانکداری بیش از گذشته افزایش دهد و  با توسعه و بهبود پرتفوی عملیاتی خود از یک سو و ارائه خدمات تخصصی مالی از سوی دیگر در جهت رشد و شکوفایی اقتصاد در شرایط فعلی بیش از گذشته مؤثر باشد.

 بنابراین با تشکیل مدیریت‌های تخصصی بانکداری تجاری، شخصی و شرکتی در سال گذشته مسیر توسعه فزاینده این بانک بیش از گذشته سرعت گرفت و در بخش‌های مختلف، شاهد کیفیت و کمیت‌های معنادار در  تمامی حوزه‌های کاری و فعالیت‌های خود بود. براساس همین رویکرد و تغییر و بازنگری در مأموریت‌ها، اهداف و برنامه‌ها، تازه گردانی هویت برند بانک نیز متناسب با این اهداف و برنامه‌ها در دستورکار قرار گرفت.

با عنایت به استراتژی سال ۹۹ بانک و تعریف خطوط جدید کسب‌وکار و توسعه مشتریان، محصولات و خدمات و توجه ویژه به توسعه ارائه خدمات غیرحضوری در مقایسه با رقبا به نظر می‌رسد که نیاز به دمیدن روح جدید در بانک وجود داشت تا اهداف و استراتژی جدید هم به همکاران بانک و هم به مشتریان و سهامداران القا شود که بانک در حال نو شدن مجدد است. این تغییر و چهره جدید، نشان از کارآفرینی، رشد و تعالی برای مشتریان و همکاران را نوید می‌دهد، لذا بعد از بیست سال از شروع فعالیت بانک اصولاً تغییر در جهت ارتقای جایگاه بانک در فضای رقابتی و ایجاد حس نو در مشتریان وفادار و جذب مشتریان جدید با طراحی لوگوی بانک شروع شد و تا نوگردانی سایر فرآیندها ادامه پیدا کرد.

بی‌شک بروز  و  نمود چشم‌انداز بانک در سال‌های آتی با تازه گردانی هویت برند جدید بانک، بسیار بهتر خواهدبود. این اتفاقات نیک، اجازه می‌دهد تا انتظارات جدیدی در ذهن مشتریان شکل بگیرد که این امر تلاش همه پرسنل بانک را بیشتر خواهد کرد تا عملکرد خود را مطابق با انتظارات جدید ارتقا داده و با ارائه محصولات جدید و شیوه خدمت‌دهی جدیدتر گوی سبقت را از رقبا بربایند. وقتی هویت جدیدی از برند بانک در ذهن مشتریان نقش می‌گیرد، بی‌شک تصویر مدرن تری از بانک ارائه شده، سطح تعاملات افزایش‌یافته و شرکت‌ها بیشتر تمایل پیدا می‌کنند تا از این سطح جدید خدمت‌دهی بانک استفاده کنند و این موضوع موجب می‌شود تا سودآوری بانک افزایش یابد.

در راستای همسویی شاخص‌های عملکردی بانک با برنامه‌های جدید کارنامه بانک کارآفرین در یک‌سال گذشته، پس از تغییر استراتژی‌ها و رویکردهای آن، به گواه آمار و اطلاعات منتشر شده توسط مراجع ذی‌صلاح، رشد ۶۵ درصدی سپرده‌ها، رشد ۱۰۵ درصدی تسهیلات اعطایی، رشد ۳۰۰ درصدی سپرده‌های دیداری و پس‌انداز، رشد ۶۵ درصدی ضمانت‌نامه‌ها و اعتبارات اسنادی، رشد بیش از ۸۰ درصدی درآمدهای کارمزدی، افزایش درآمد و بهبود تراز سود سپرده و تسهیلات بانک، افزایش ۳ برابری سود خالص نسبت به سال گذشته، در سال ۱۳۹۹ و... تنها بخشی از عملکرد مثبت بانک طی این مدت بوده است. همچنین خاطرنشان می‌سازد، مقبول شدن گزارش‌های حسابرسی و سرمایه پایه نشان از عملکرد خوب بانک در سال جاری است.

 اجرای کمپین جهش تولید برای حمایت از بخش تولیدی و صنعتی کشور، طراحی بسته‌های تسهیلاتی متنوع به‌منظور اعطای تسهیلات به اقشار مختلف و ... از اقدام‌های دیگر این بانک است که از سال گذشته در دستور کار این بانک قرارگرفته است تا مسیر رشد و بالندگی را بیش از گذشته و با سرعت بیشتری طی کند و سهم بیشتری را در توسعه و رونق اقتصادی کشور ایفا کند.

بانک کارآفرین همچنین با شناسایی اولویت‌های فعالان حوزه کسب‌ و کار و مشارکت در تأمین منابع مالی پروژه‌ها در حوزه‌های مختلف صنعتی در راستای رونق اقتصادی و توسعه کسب‌وکار، در اجرای سیاست‌های توسعه اقتصادی کلان کشور گام برداشته و با یاری خداوند ضمن برخورداری از امکان عاملیت صندوق توسعه ملی و صندوق نوآوری و شکوفایی، این روند همچنان با قوت ادامه خواهد یافت.

بانک کارآفرین، به‌عنوان یک بنگاه خدمات مالی، با تکیه‌بر ارزش‌های اساسی اعتمادآفرینی، یکپارچگی، نوآوری، توانمندسازی مدیریت و نیروی کار، مشتری محوری، بهره‌وری و مسؤولیت‌پذیری اجتماعی در پی خلق ارزش پایدار برای مشتریان و ذینفعان است، بر آن است تا با اتخاذ استراتژی منسجم ضمن افزایش اشتغال و کارآفرینی برای جوانان، پیشتاز راستین صنعت بانکداری نوین در کشور باشد.