:
كمينه:۱۸.۷۳°
بیشینه:۱۹.۷۹°
Updated in: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰

افتتاح هجدهمین شعبه پوشاک زاگرس پوش با حضور مسئولان کشوری

با حضور حاتم شاه کرمی و حجت الله میرزائی معاونان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مراسم افتتاح هجدهمین شعبه پوشاک زاگرس پوش در ایران مال همزمان با روز مبعث برگزار شد و تاکید کردند که توسعه فروشگاه های پوشاک زاگرس پوش نشانه استقبال مردم و پایداری تولید این برند است
کد خبر: ۱۷۰۶۴۹
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۸

اقتصادگردان - با حضور حاتم شاه کرمی و حجت الله میرزائی معاونان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مراسم افتتاح هجدهمین شعبه پوشاک زاگرس پوش در ایران مال همزمان با روز مبعث برگزار شد و تاکید کردند که توسعه فروشگاه های پوشاک زاگرس پوش نشانه استقبال مردم و پایداری تولید این برند است.

 مدیرعامل برند زاگرس پوش در حاشیه افتتاح هجدهمین شعبه پوشاک زاگرس پوش در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه شرکت زاگرس پوش به دلیل توان تولیدی و زیرساخت های که در اختیار دارد توسعه بازار را در دو محور دنبال کرده است، گفت: در بخش خرده فروشی به عنوان نخستین رویکرد این شرکت تاکنون ۱۸ فروشگاه بزرگ را در استان های بزرگ راه اندازی کرده و در آینده هم توسعه خرده فروشی ادامه می یابد و در بخش دوم همکاری با دارات و سازمان ها را دنبال می کند تا بتوانیم نیازهای سازمانی پوشاک را به طور کامل تامین کنیم.

رحیم چگینی با بیان اینکه در بحث فروشگاه و برندینگ به دنبال این هستیم که در گام اول محصولاتمان را در سراسر کشور معرفی کنیم و در مرحله دوم روی افزایش صادرات متمرکز شویم، افزود: در شرایط کنونی در بخش عرضه سازمانی سهم بازار خوبی داشته ایم و در بخش خرده فروشی هرچند ۱۸ فروشگاه راه اندازی کرده ایم، اما هنوز از سهم بازارمان راضی نیستم و معتقدم در شرایط کنونی برندهای خارجی زیادی در بازار حضور دارند که شرکت های ایرانی می توانند به راحتی جایگزین شوند، اما به دلیل واردات و قاچاقی که در حال رخ دادن است متاسفانه هنوز بخشی از بازار را در اختیار دارند.

او با تاکید بر اینکه دولت باید بخش قاچاق پوشاک را به صورت جدی پیگیری کند، تصریح کرد: در شرایط کنونی مردم هم باید باور کنند که جنس های ایرانی به راحتی می توانند جایگزین خارجی ها باشند.

مدیرعامل برند زاگرس پوش با تاکید بر اینکه زاگرس پوش ۴۰۰ شغل مستقیم ایجاد کرده است، گفت: هم اکنون این برند برای ۲ هزار نفر به صورت غیر مستقیم مشغل ایجاد کرده که در آینده هم افزایش خواهد یافت.

چگینی با تاکید بر اینکه در حال حاضر حدود نیمی از بازار پوشاک از طریق قاچاق تامین می شود، تصریح کرد: وقتی حدود ۵۰ درصد از مواد اولیه زاگرس پوش از ترکیه، آلمان و چین واردات می شود محصولات با بهترین کیفیت در بازار عرضه می شود به همین دلیل محصول کاملا رقابتی است و اگر جلوی قاچاق گرفته شود مصرف کننده ها هم با استفاده از این محصولات رضایت بیشتری خواهند داشت.

او افزود: در یکسال گذشته شیوع ویروس کرونا هم بر صنعت پوشاک کشور آسیب زد، زیرا خرید پوشاک برای مردم دیگر اولویت چندم شد و از طرف دیگر کاهش تقاضا منجر به افزایش دپوی کالای تولید کننده ها شد، با این حال زاگرس پوش به دلیل اینکه مردم از این برند استقبال داشتند و از طرف دیگر برخی برندهای خارجی هم در ایران دیگر به صورت رسمی فعالیت نداشتند فرصتی کسب کرد تا بتواند سطح تولید خود را بالا ببرد.

مدیرعامل برند زاگرس پوش با اشاره به اینکه در حال حاضر تولیدات زاگرس پوش بسیار متنوع شده است، گفت: در دو سال گذشته صادرات به روسیه و عراق داشته ایم به ویژه اینکه محصولات زیادی را به عتبات شریفه صادرات کرده ایم، زیرا شهروندان زائران علاقه زیادی به استفاده از پوشاک ایرانی دارند.

چگینی با تاکید بر اینکه در حال حاضر وارداتی برای واردات مواد اولیه وجود دارد، گفت: در شرایط کنونی دلار تاثیر زیادی بر واردات داشته و تصمیم های آنی زیادی از سوی متولیان بروز کرده که برای تولیدکننده ها مشکلاتی به وجود آورده است، هرچند برند زاگرس پوش تنها مواد اولیه ای را واردات می کند که در کشور تولید ندارد.

او افزود: در شرایط کنونی فضا باید به گونه ای برود که راندمان تولید بهبود پیدا کند و بازار رونق پیدا کند تا شرایط رقابت بعد از حذف تحریم ها و کاهش نرخ ارز وجود داشته باشد. البته معتقدم که اگر کالاهای خارجی از طریق واردات رسمی به کشور بیاید برند زاگرس پوش توان رقابت با برندهای مطرح را هم دارد.

رحیم چگنی مدیر عامل شرکت زاگرس پوش در ادامه گفت:  به مناسبت افتتاح فروشگاه جدید این شرکت در مجتمع ایران مال تخفیف ۶۰ درصدی (۳۰+۳۰) برای مشتریان تا پایان سال جاری به مدت یک هفته در نظر گرفته خواهد شد.

وی افزود: مشتریان می‌توانند هنگام خرید از تخفیف ۳۰ درصدی بهره مند شوند و ۳۰ درصد هم از مبلغ خریداری شده در کارت اعتباری آنها برای خریدهای بعدی آنها شارژ خواهد شد.


راه اندازی شعب در زاگرس پوش نشانه پایداری تولید است

همچنین حاتم شاه کرمی معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در زمان افتتاح شعبه زاگرس پوش در ایران مال گفت: افتتاح های پی در پی برند زاگرس پوش نشان دهند پایداری تولید و استقابل مردم از این برند است، از این رو به برادران چگینی به عنوان بنیان گذاران این برند تبریک گویم و امیدوارم که مسیر توسعه در این برند همچنان ادامه داشته باشد، به طور قطع حمایت از تولیدات داخلی نه تنها گامی در مسیر اشتغالزایی است به اقتصاد کشور هم کمک موثری می کند.