:
كمينه:۱۵.۴°
بیشینه:۱۵.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
در همايش سراسري مديران بانك صنعت و معدن مطرح شد؛

دكتر حسين مهري: اين بانك نه تنها در طرح هاي بزرگ صنعتي و توسعه اي سرمايه گذاري مي كند بلكه به عنوان مشاور و شريك مشتريان همواره در كنار آنان است

مديرعامل بانك صنعت و معدن در همايش سراسري مديران اين بانك بيان داشت: روز افتتاح يك طرح ايجادي نقطه آغاز همكاري بانك و مشتري است بطوريكه وظيفه بانك فقط تأمين مالي نيست بلكه بانك به عنوان مشاور و شريك متقاضيان همواره در كنار آنان است و مشكلات صنعتگران را مشكل خود مي داند.
کد خبر: ۱۷۰۳۷۰
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۷
اقتصادگردانبه گزارش پايگاه اطلاع رساني بانك صنعت و معدن، همايش سراسري بررسي عملكرد مديريت هاي استاني و شعب و تبيين سياست هاي سال آتي اين بانك كه از روز شنبه نهم اسفندماه آغاز شده بود، روز گذشته شانزدهم اسفندماه با حضور مدير عامل، رييس و اعضاي هيأت مديره، هيأت عامل و مديران ستادي به صورت ارتباط برخط با مديران استاني اين بانك برگزار شد.
دكتر حسين مهري مديرعامل اين بانك در اين جلسه هم انديشي با تقدير از تلاش هاي همه كاركنان اين بانك در بخش هاي صف و ستاد، اظهار داشت: اخيراً شاهد رويداد بسيار مهمي در بانك بوديم كه با حضور رييس محترم دفتر رييس جمهور و سرپرست نهاد رياست جمهوري از چند پروژه مهم و راهبردي بانك مانند اسكله شركت خدمات بندري ايران و سه محصول نوين در حوزه فناوري اطلاعات و ارتباطات رونمايي شد و ساختمان هاي جديد سرپرستي هاي كرمان و خراسان جنوبي نيز مورد بهره برداري قرار گرفت؛ البته در سال جاري دو شعبه سبزوار و گرمسار هم افتتاح شده بود و پنج محصول جديد نيز توسط معاون رييس جمهور در مردادماه معرفي و سامانه هاي ارزي و وصول مطالبات نيز مورد بهره برداري قرار گرفته بود.
مديرعامل اين بانك تصريح كرد: پرتفوي ارزي بانك از 86 درصد به 73 درصد رسيده است كه اقدام بسيار مثبتي است اما هدفگذاري ما رساندن اين رقم به ميزان 30 درصد است كه اميدواريم با تلاش و پيگيري بيشتر همكاران محقق شود تا ريسك بانك كاهش يابد؛ در اين تعديل پرتفوي ارزي بانك، واگذاري سهام شركت ها، اموال تمليكي و مازاد بي تأثير نبوده و همچنين شاهد افزايش سود شركت هاي ابزاري بانك از 7 هزار ميليارد ريال به رقم 17 هزار ميليارد ريال بوده ايم.
وي بيان داشت: ضرورت دارد كه همه همكاران علي الخصوص مديران استاني و رؤساي شعب براي جذب منابع بسيج شوند و برنامه هايي نيز براي اين مهم در سياست هاي اعتباري و برنامه راهبردي پنج ساله بانك در نظر گرفته شده است زيرا بدون منابع طبيعتاً در مصارف مشكلات جدي بوجود خواهد آمد و زمان آن فرا رسيده كه در اين مقوله از اتكا به منابع دولتي فاصله بگيريم همچنين برنامه ميان مدتي براي سود آوري بانك داريم تا انشالله تا سال 1401 اين امر را محقق سازيم.
دكتر مهري افزود: دو موضوع بسيار مهم توجه به بانكداري شركتي و ديجيتال است كه اگرچه اقدامات بسيار خوبي در اين زمينه صورت گرفته اما جا دارد به جهت اهميتي كه براي رشد و بقاي بانك در محيط رقابتي امروز دارند و ايجاد اعتماد و رضايت در مشتريان نگاه ويژه اي به آن داشته باشيم.
مديرعامل ادامه داد: در سال جاري 22 طرح بزرگ كه داراي پيشرفت فيزيكي بالاي 70 درصد بودند با اعتباري بالغ بر 3 ميليارد دلار از سوي بانك صنعت و معدن به بهره برداري رسيد كه از ميان آنها 14 طرح توسط رييس جمهور افتتاح شد .
وي خاطرنشان كرد: نوآوري با محوريت تمركز بر مشتري براي رشد و بقاء بانك الزاميست و تمركز بر مشتري به معناي درك مشتري، ايجاد اعتماد، تسهيل تجربه مشتري و تطابق با اهداف و انتظارات آنان است و امروزه داده ها و شبكه دو دارايي اصلي هر سازمان است كه بايستي توجه ويژه اي به آنها شود.
دكتر مهري ضمن اشاره به عملكرد مطلوب بخش وصول مطالبات بانك گفت: با وجود مشكلاتي كه در اين زمينه وجود دارد جا دارد از عملكرد مديريت وصول مطالبات و شعب تقدير كنيم و در سال آينده نيز به اين روند شتاب بيشتري بدهيم.
مديرعامل با اشاره به اهميت وصول مطالبات در اين روزهاي پاياني سال اضافه كرد: رويه كار همكاران ما در امر وصول مطالبات بايد به اين صورت باشد كه براي علاج مشكل همه بدهكاران يك نسخه واحد نداشته باشند بايد وضعيت هر شركت را به صورت موردي بررسي كنند و حتي سوابق آنان را مدنظر قرار دهند و ببينند در گذشته چه رابطه اي با بانك داشته اند و خوش حساب بوده اند يا خير؛ در واقع عارضه يابي كنند و خود را از مشتري جدا ندانند و نهايت همكاري و تعامل را براي حل مشكل صنعتگران و سپس وصول طلب بانك داشته باشند.
دكتر مهري اضافه كرد: همه همكاران در پذيرش طرح ها براي پرداخت تسهيلات عنايت داشته باشند كه پس از احراز اهليت و صلاحيت متقاضي و توجيه پذيري طرح با مشتريان تعامل مناسب و در مورد وثايق خارج از طرح و تمركز گردش حساب متقاضيان در شعب اين بانك نيز مذاكره مؤثر داشته باشند و بدين شكل نباشد كه طرح را پس از بهره برداري و افتتاح رها كنيم.
مديرعامل تأكيد كرد: لازم است، مديران استاني و رؤساي شعب، ضابطه مندي و پايبندي به قوانين و مقررات را در صدر همه كارهاي خود قرار دهند و همواره به اخلاق مداري و حرفه اي گري در مجموعه تحت مديريت خود سفارش نمايند.
وي افزود: هدف غايي ما در بانك فراهم نمودن حداكثر رضايت و مطلوبيت براي مشتريان است و خوشبختانه عمده مشتريان ما هم در زمره افراد توانمند و خوش حساب هستند و همين امر مسؤليت ما در قبال آنان را دوچندان مي سازد.
وي همچنين به تشريح عملكرد بانك در سال 99 پرداخت و افزود: عملكرد بانك در 11 ماهه امسال در اكثر بخش ها قابل قبول بوده و در چند شاخص مهم از جمله وصول مطالبات با رشد 147 درصد، گشايش اعتبارات اسنادي با رشد 119 درصد و ضمانت نامه هاي ريالي با رشد 108 درصد، نتايج خوبي بدست آمده است که جا دارد از زحمات همکاران و مدیران تشکر كنيم اما بايد براي سال آينده هدفگذاري ما در همه زمينه ها و ارتقاي همه شاخص ها باشد.
در اين جلسه همچنين هر يك از مديران استاني و رؤساي شعب كه از طريق ارتباط برخط با ديگر اعضا در ارتباط بودند به بيان نقطه نظرات و پيشنهادات خود پرداختند.