:
كمينه:۵.۷۹°
بیشینه:۵.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
رئیس بنیاد مستضعفان:

تامین امنیت غذایی مردم از اولویت‌ها است

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: تامین امنیت غذایی مردم از اولویت‌های این بنیاد است.
کد خبر: ۱۷۰۳۵۹
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۲
اقتصادگردان- پرویز فتاح ظهر امروز (۱۷ اسفندماه) در آیین افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۱۰ طرح کشاورزی بنیاد مستضعفان به وسعت ۱۰۵۹ هکتار که به میزبانی کشت و صنعت خرم‌دره برگزار شد، با بیان اینکه در سال سخت تحریم هستیم، عنوان کرد: امسال سالی است که تورم و گرانی بیداد می‌کند و بار اصلی این مشکلات را مردم به دوش می‌کشند.
وی با بیان اینکه با تحریم‌ها و فشارهایی که دشمنان به کشور تحمیل کردند، بر این باور بودند که کار کشور تمام است، ادامه داد: با همت مردم و مسئولان، همه این فشارها بی‌اثر شده است.
این مسئول با یادآوری اینکه با کمک نبوع ایرانی و همت جوانان، توانسته‌ایم بسیاری از محدودیت‌ها را پشت سر بگذاریم، ادامه داد: نمونه بارز این امر اقداماتی است که در مجموعه بنیاد مستضعفان از جمله کشت و صنعت انجام شده است که این اقدامات موجب ایجاد امید بین مردم به ویژه در حوزه امنیت غذایی است.
وی با تاکید بر اینکه با شیوع کرونا دشمنان حتی جلوی واردات ماسک و دارو را هم گرفتند، بیان کرد: دشمنان در ظاهر می‌گویند با مسئولان کشور مشکل دارند اما در واقع دشمنی اصلی آن‌ها با ملت ایران است ولی این ملت، امتی صبور هستند که هنرشان در استقامت، موقعیت‌شناسی، بصیرت، ولایت‌مداری و حفاظت از حریم ایران اسلامی است.
رئیس بنیاد مستضعفان با تاکید بر اینکه بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری، دشمنان هیچ‌گاه قابل اعتماد نیستند، افزود: اگر در تولید به خودکفایی نرسیم، دشمنان حتی غذا را هم از ما دریغ خواهند کرد.
فتاح با یادآوری اینکه برخی از نهال‌هایی که در مجموعه کشت و صنعت کاشته می‌شود، حاصل حداقل ۱۰ سال مطالعه و تحقیق جوانان ایرانی است، تصریح کرد: بنیاد در کنار دولت و ملت با قامتی استوار ایستاده و منافع کار و تولید آن برای ملت است.
این مسئول با تاکید بر اینکه در حوزه کشاورزی، دامپروری و دامداری کوتاه نمی‌آییم، افزود: در راستای تامین امنیت غذایی مردم هر چه بتوانیم تلاش می‌کنیم که در این حوزه در زنجان نیز گام‌های موثری برداشته و توسعه قابلیت‌ها از اولویت‌ها است.
وی با بیان اینکه بسیاری از حوزه‌ها در بنیاد قابلیت توسعه دارند، تاکید کرد: به اذعان وزارت کشاورزی بنیاد در کشاورزی، دامداری و دامپروی سرآمد است اما این بدان معنا نیست که بخواهیم جای بخش خصوصی را بگیریم.
رئیس بنیاد مستضعفان با تاکید بر اینکه از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و جوانان به خوبی استفاده شده است، گفت: رونمایی از دستاوردهای جوانان سبب خوشنودی رهبر معظم انقلاب و امیدواری مردم می‌شود.
وی با تاکید بر این مطلب که اولویت ما تامین نیازهای داخل کشور است، متذکر شد: در کنار این امر، صادرات هم داریم که ارزآوری خوبی برای کشور دارد و بسیاری از محصولات توسط سایر کشورها پیش‌خرید شده است.
فتاح با تاکید بر این مطلب که کشاورزی سنتی در برهه فعلی پاسخ‌گو نیست و باید به سمت کشاورزی مدرن حرکت کرد، گفت: سرمازدگی همواره یکی از مشکلات کشاورزی است که با استفاده از درختان دیرگل، این معضل به حد چشم‌گیری کاهش می‌یابد.
وی با بیان اینکه دشمنان ملت، بنیاد را هدف قرار داده‌اند، خاطرنشان کرد: این کینه‌توزی‌ها سبب شد ترامپ در آخرین روزها ۴۵ شرکت بنیاد را در ۱۲ صفحه تحریم کند که این امر نشان می‌دهد بنیاد در راستای انقلاب و منویات رهبری گام برمی‌دارد.