:
كمينه:۹.۷۹°
بیشینه:۱۲.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
نایب رئیس انجمن مرغداران گوشتی مطرح کرد

انحراف شدید در توزیع مرغ، صدور حواله‌های سنگین بدون نظارت

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی گفت:مشکلی از بابت تولید مرغ وجود ندارد، اما روشن است که در توزیع مرغ بعد از کشتار انحرافات شدیدی وجود دارد و هیچ گونه نظارتی هم بر آن نیست.
کد خبر: ۱۷۰۳۴۹
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۳
اقتصادگردان- حبیب اسدالله نژاد با بیان اینکه واحدهای مرغداری هر چه جوجه تولید شده را پرورش و در پایان دوره تحویل کشتارگاه می‌دهند، اظهار کرد: بر اساس سیاست‌گذاری ستاد تنظیم بازار بایستی ماهیانه تعداد مشخصی جوجه ریزی صورت گیرد و پس از آن این جوجه‌ها در واحدهای مرغداری تخلیه و پس از تولید بدون انحراف توزیع شود.
وی ادامه داد: آمار دقیقی از میزان تولید در اختیار نیست ولی هرچه جوجه تولید شده در سالن‌های پرورش تبدیل به مرغ گوشتی و وارد بازار شده است.
نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی اضافه کرد: با وجود اینکه واحدهای مرغداری قیمت مصوب ۲۰ هزار و۴۰۰ تومان مرغ را قبول ندارند، زیرا معتقدند متحمل خسارت‌های زیادی می‌شوند اما چون دستوری است با همان نرخ مصوب مرغ هایشان را تحویل کشتارگاه ها می‌دهند.
وی تصریح کرد: فارم های مرغ گوشتی هر آنچه جوجه دریافت کنند مرغ تحویل می دهند و مشکلی از بابت تولید وجود ندارد، اما روشن است که در توزیع مرغ بعد از کشتار انحرافات شدیدی وجود دارد و هیچ گونه نظارتی هم بر آن نیست. مثلا گفته می شود برخی ماشین های تحویل مرغ وارد میدان بهمن شده و همانطور هم خارج می شوند و یا حواله های سنگین بدون نظارت صادر می شود و اصلا  معلوم نیست مرغ‌ها  و حواله‌ها را به کجا می برند.
به گفته وی سیاست گذاری جوجه ریزی ۱۳۰ میلیون قطعه برای ماه بهمن و اسفند است واگر ۱۳۰ میلیون قطعه جوجه تولید و جوجه ریزی انجام  شده باشد، روزانه بایستی ۷۵۰۰ تن مرغ در سراسر کشور توزیع می شد ولی در حال حاضر اینگونه نیست و به نظر می رسد  آمارها نیاز به راستی آزمایی  و بازار نیاز به پایش و نظارت شدیدتر دارد.
اسدالله نژاد در  پایان گفت: قیمت تمام شده مرغ زنده برای تولید کننده ۱۶هزار۵۰۰ تومان و مرغ گرم هم حدود ۲۳ هزار تومان است.