:
كمينه:۱۲.۷۹°
بیشینه:۱۳.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
مدیرعامل شرکت گاز مطرح کرد:

واگذاری ۱۸۸۰ انشعاب رایگان گاز به مددجویان لرستان

مدیرعامل شرکت گاز لرستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۹ هزار مشترک جدید به مشترکین ما اضافه شده‌اند که از این تعداد ۱۸۸۰ انشعاب به صورت رایگان به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی واگذار شده است.
کد خبر: ۱۷۰۳۴۱
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵
اقتصادگردان- کرم گودرزی با اشاره به این‌که ما دومین دارنده منابع گاز طبیعی در دنیا هستیم اما به این معنی نیست که هرگونه دوست داشته باشیم می‌توانیم مصرف کنیم، اظهار کرد: نه فرهنگ و نه آموزه های دینی ما هیچوقت پُرمصرفی و بدمصرفی را توصیه نکرده‌اند بلکه از امر نیز نهی شده‌ایم.
وی ادامه داد: ما باید درست مصرف کنیم که نتیجه آن افزایش رشد اقتصادی و توسعه زیرساخت‌های اقتصادی است.
گودرزی با اشاره به این که ما باید کاری کنیم که مصرف گاز در بخش خانگی به حداقل برسد، افزود: اگر ما درست و بهینه مصرف کنیم آن گازی را که می‌توانیم در زیرساخت‌های اقتصادی استفاده کنیم در منازل به صورت غیر علمی نمی‌سوزانیم.
مدیرعامل شرکت گاز لرستان با اشاره به این‌که شرکت ملی گاز در راستای اجرای این هدف و اصلاح الگوی مصرف امسال طرح‌های خوبی را ارائه کرده است، عنوان کرد: یکی‌از این طرح‌ها، طرح ملی بهینه‌سازی موتورخانه‌ها بود که این امر با سه کار انجام می‌شود که هزینه‌های آن‌را شرکت ملی گاز به طور کامل پرداخت می‌کند.
وی افزود: در این طرح صنف شوفاژکاران با تنظیم مشعل، نصب رسوب‌گیر و تأمین عایق‌های پوششی به راحتی می‌توانند مصرف گاز موتورخانه را کم کنند که در این صورت در مصرف گاز خود مشترک صرفه جویی ایجاد می‌شود.
گودرزی بیان کرد: طرح دیگر در راستای فرمایشان مقام معظم رهبری مبنی بر کمک به اقشار کم درآمد جامعه است که مصوبه ابلاغ شده به این صورت است که مشترکینی که کمتر از ۲۰۰ متر مکعب در ماه گاز مصرف می‌کنند گازبهای آن‌ها رایگان است.
مدیرعامل شرکت گاز لرستان ادامه داد: مشترکینی هستند که بیشتر از ۲۰۰ مترمکعب در ماه گاز مصرف می‌کنند که چنانچه نسبت به سال‌های ۹۶ و ۹۷ بتوانند مصرف خود را ۱۰ درصد کاهش دهند برای آن‌ها ۱۵ درصد تخفیف لحاظ می‌شود.
وی تصریح کرد: مشترکینی نیز هستند که این سقف را رعایت نمی‌کنند و نسبت به مدت مشابه سال‌های ۹۶ و ۹۷ مصرف بیشتی دارند که به ازای ۱۰ درصد افزایش مصرف ما ۱۵ درصد جریمه برای آن‌ها لحاظ می‌کنیم و این رقم تصادعی است.
گودرزی تأکید کرد: اگر اصلاح الگوی مصرف از طرف مشترکین رعایت شود نه‌تنها گازبهای آن‌ها افزایش نمی‌یابد بلکه با تخفیفاتی که داریم شاهد کاهش گازبهایشان خواهند بود.
مدیرعامل شرکت گاز لرستان عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۹ هزار مشترک جدید به مشترکین ما اضافه شده‌اند که از این تعداد ۱۸۸۰ انشعاب به صورت رایگان به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی واگذار شده است.