:
كمينه:۱۵.۴°
بیشینه:۱۶.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

ماموریت قاضی زاده به کمیسیون های کشاورزی و اقتصادی برای نظارت بر بازار

نایب رییس مجلس شورای اسلامی از کمیسیون های کشاورزی و اقتصادی درخواست کرد که با توجه به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری درباره افزایش قیمت ها و وضعیت بازار به این موضوعات ورود کنند.
کد خبر: ۱۷۰۲۷۴
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۸
اقتصادگردان- محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی عصر امروز (شنبه) مجلس و در خلال بررسی جزییات لایحه بودجه ۱۴۰۰ در بخش هزینه ای در تذکری گفت: در حال حاضر مجلس در سه شیفت مشغول بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ است اما نباید از موضوعات اساسی و مهم در عرصه بین المللی غافل شد و آن ها را فراموش کرد.

وی با اشاره به فرمایشات روز گذشته مقام معظم رهبری درخصوص وضعیت معیشتی مردم و گرانی ها گفت: مقام معظم رهبری در فرمایشات روز گذشته شان درباره مشکلات مربوط به وضعیت بازار و قیمت کالاها بیاناتی داشتند. ایشان انتقادات و گلایه هایی درباره افزایش قیمت کالاها داشتند که به شدت اثر منفی بر معیشت مردم داشته و فضای روانی جامعه را تحت تاثیر قرار داده است.

پورابراهیمی ادامه داد: در حال حاضر در ایام منتهی به سال نو به شدت بازار دچار التهاب است و به نظر می‌رسد حوزه تنظیم بازار به بازنگری جدی نیاز دارد به طوری که حوزه هایی رها شده که بین وزارتخانه های صمت و کشاورزی تداخل وظایف دارند. مشخص نیست تا کجا قرار است قیمت ها افزایش یابد و مردم باید به چه کسی گلایه کنند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت موضوع و تاکیدات رهبری باید این موضوع را در دستور کار قرار دهیم و حتی جلسه ای در این باره تشکیل شود. مطالبه مردم و رهبری تنظیم بازار است چون شرایط فعلی قابل قبول نیست. ما هم در کمیسیون اقتصادی برای کمک آمادگی داریم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد که باید دولت نظارت بیشتری بر بازار داشته باشید . با  همراهی دولت و مجلس می توان التهاب قیمت ها را کاهش داد که نتیجه آن رضایت رهبری و مردم در شب عید است  اکنون  آثار تورمی به شدت مردم را اذیت می کند.

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی نایب رئیس مجلس در پاسخ به این تذکر گفت: متاسفانه در طول یک سال گذشته به دلیل شیوع بیماری کرونا، محدودیت های جدی برای برخی مشاغل و کسب و کارها ایجاد شد، از طرف تورم موجب رشد افسارگسیخته قیمت ها را به دنبال داشت و واقعا بازار رها شده است.

وی با اشاره به بخش دیگری از بیانات مقام معظم رهبری درباره کرونا و آثار محرب آن در اقتصاد گفت:  رهبر معظم انقلاب در فرمایشات شان به موضوع کرونا اشاره داشتند که در همین راستا اعضای کمیسیون کشاورزی برای بازدید از  میادین میوه و تره بار برنامه ریزی کرده اند . کمیسیون اقتصادی نیز در این باره و وضعیت بازار بورس به صورت جدی موضوع را دنبال کنند.

نایب رئیس مجلس در پایان گفت: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری توضیحاتی درباره بسته مدیریتی روشنی در حوزه کرونا  داشتند، کمیسیون بهداشت و درمان توجهات ویژه داشته باشند.