:
كمينه:۱۱.۷۹°
بیشینه:۱۲.۹۹°
Updated in: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۲
رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی خبر داد

اختصاص خط اعتباری ویژه برای تامین محل استقرار شرکت‌های استان مازندران

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی از اختصاص خط اعتباری برای تامین محل استقرار شرکت‌های دانش بنیان مازندران خبر داد و گفت: برای تامین فضای کاری این شرکت‌ها خط ویژه استقرار شرکت‌ها با محوریت پارک علم و فناوری و عاملیت مالی صندوق پژوهش و فناوری به استان مازندران اختصاص می‌دهیم و در این زمینه اصلا کمبود منابع مالی نداریم و در هر استان از شرکت‌های دانش بنیان حمایت می‌کنیم.
کد خبر: ۱۷۰۲۱۹
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۳
اقتصادگردان- دکتر علی وحدت در سفر یک روزه خود به استان مازندران در دیدار با احمد حسین‌زادگان، استاندار این استان بر طرح اولویت‌دار استان یعنی جمع‌آوری پسماند اشاره کرد و گفت: در زمینه اجرای طرح جمع‌آوری پسماند در استان مازندران آمادگی داریم تا از طرح‌های دانش بنیان حمایت ویژه کنیم. ما در صندوق نوآوری برای حل چالش‌های جدی و ملی برنامه داریم به این شکل که سراغ شرکت‌های دانش بنیانی که راهکار حل مسئله دارند، می‌رویم و برای اجرای این طرح‌ها آنها را به شکل جدی حمایت می‌کنیم.

وی ادامه داد: روند کار ما به این شکل است که وقتی یک موضوع و چالش ملی مطرح می‌شود، به شرکت‌های دانش بنیان فراخوان می‌دهیم و شرکت‌هایی که راه حل دارند را به بخش‌ دولتی و دستگاه مربوطه مرتبط کرده و در نهایت هزینه اجرا را نیز پرداخت می‌کنیم.

وحدت از ارائه ۱۰ هزار میلیارد تومان خدمات مالی به شرکت‌های دانش بنیان در دو سال گذشته خبر داد و یادآور شد: آمار تعداد شرکت‌های دانش بنیان روزانه تغییر می‌کند و روند صعودی دارد. در حال حاضر ۵۷۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور داریم که در حوزه‌های مختلف فعال هستند. صندوق نوآوری و شکوفایی نیز برای تامین مالی این شرکت‌ها وظیفه و ماموریت دارد و در دو سال گذشته ۱۰ هزار میلیارد تومان به شرکت‌های دانش بنیان خدمات مالی ارائه کرده است. علاوه بر آن هدف ما این است که زیست‌بوم نوآوری هر استان شکل بگیرد و هیچ شرکتی در کشور نباشد که به دلیل عدم دسترسی به منابع مالی نتواند رشد کند. زیست‌بوم نوآوری اجزایی چون پارک علم و فناوری، شتابدهنده دانش بنیان، مرکز رشد و یک نهاد تامین مالی دارد که چنانچه در استان شکل بگیرد فرآیند رشد زیست‌بوم را تسهیل می‌کند.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی به توانمندی شرکت‌های دانش بنیان در زمینه تامین اقلام مرتبط با کرونا اشاره کرد و ادامه داد: در زمان مواجهه کشور با کرونا به غیر از واکسن که در این اواخر وارد شده است، هیچ محصولی برای مقابله با این بیماری وارد نشده است. شرکت‌های دانش بنیان، اکسیژن‌ساز، ونتیلاتور، اقلام ضدعفونی و ماسک را تولید کردند و تمامی کیت‌های تشخیصی در همین شرکت‌ها تهیه و تولید شده است. بالاترین استانداردها برای تولید محصول متعلق به محصولات حوزه سلامت است که شرکت‌های دانش بنیان توانستند این استانداردها را اخذ کنند.

وحدت به رویکرد صنایع بزرگ کشور به استفاده از خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی اشاره کرد و گفت: هلدینگ خلیج فارس به عنوان متمول‌ترین شرکت کشور در حوزه تولید محصولات پتروشیمی از ما خط اعتباری گرفته است و نزدیک به ۷۰۰ شرکت سازنده تجهیزات نفتی نیز از خدمات صندوق نوآوری استفاده کرده‌اند.

وی از اختصاص خط اعتباری برای تامین محل استقرار شرکت‌های دانش بنیان مازندران خبر داد و گفت: برای تامین فضای کاری این شرکت‌ها خط ویژه استقرار شرکت‌ها را با محوریت پارک علم و فناوری و عاملیت مالی صندوق پژوهش و فناوری به استان مازندران اختصاص می‌دهیم. در این زمینه اصلا کمبود منابع مالی نداریم و در هر استان از شرکت‌های دانش بنیان حمایت می‌کنیم. هر آنچه که استان ظرفیت پذیرش داشته باشد ما آن را تامین می‌کنیم و هیچ محدودیتی در این باره وجود ندارد و تنها به سرمایه و ظرفیت شرکت‌ها مربوط است.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به بازیگران زیست‌بوم نوآوری در مازندران تصریح کرد: تعداد شرکت‌های دانش بنیان استان ۸۰ شرکت است، اما گردش مالی کمی دارند و این آمار می‌تواند شاخصی برای ارزیابی توان شرکت‌های دانش بنیان در استان باشد، لذا تیم و سرمایه صندوق پژوهش و فناوری مازندران باید تقویت شود. باید از صندوق پژوهش و فناوری و پارک علم و فناوری استان حمایت شود، زیرا آنها ابزار کار لازم را برای تسهیل رشد جوانان فراهم می‌کنند. باید به جوانان در قالب شرکت‌های دانش بنیان افتخار کنیم.

وحدت در ادامه این سفر با حضور در پارک علم و فناوری استان مازندران، در نشست با فناوران شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپی مستقر در پارک علم و فناوری استان شرکت کرد و در جریان دستاوردها و توانمندی‌های آنها قرار گرفت و به مشکلات و چالش‌های آنها پاسخ داد.

بر اساس اعلام روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، همچنین کلنگ سه طرح دانش بنیان توسط دکتر وحدت در پارک علم و فناوری استان مازندران زده شد. این طرح‌ها شامل یکی از شرکتهای دانش بنیان برای هوشمندسازی ساختمان در زمینی به مساحت ۵۰۰ متر مربع، شرکت دانش بنیان دیگر برای تولید تجهیزات آزمون خواص مواد در زمینی به مساحت ۱۴۰۰ متر مربع و شرکت دانش‌بنیان سوم برای طراحی و تولید تجهیزات برقی و الکترونیکی در زمینی به مساحت ۱۲۰۰مترمربع بود.