:
كمينه:۲۱.۵۱°
بیشینه:۲۱.۹۹°
Updated in: ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۶

توافق ایران و بلاروس در تقویت همکاری‌های زمین‌شناسی

در جلسه ویدئو کنفرانس میان سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور با مرکز تحقیقات و تولید زمین شناسی بلاروس، طرفین در زمینه پیش‌نویس یادداشت تفاهم پانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک دو کشور توافق کردند.
کد خبر: ۱۷۰۱۹۷
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۷
اقتصادگردان- دکتر علیرضا شهیدی در جلسه کارگروه همکاری‌های زمین‌شناسی میان سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی ایران، پژوهشکده علوم زمین و مرکز تحقیقات و تولید زمین‌شناسی بلاروس که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، افزود: سازمان‌های زمین‌شناسی ایران و بلاروس پتانسیل بالایی در امر آموزش و اجرای پروژه‌های زمین‌شناسی و اکتشاف دارند و برگزاری این نشست برای مذاکره و اجرایی کردن اهداف مفید است.

وی ضمن اشاره به سفر خود در سال ۲۰۱۹ به بلاروس و امضای موافقتنامه همکاری زمین‌شناسی بین دو کشور، این جلسه را آغازی جدی برای ادامه کار و اجرای پروژه‌ها عنوان کرد و نسبت به امضای قراردادی میان ایران و بلاروس در پانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک دو کشور ابراز امیدواری کرد.

چندی پیش میان شرکت دولتی "مرکز تحقیقات و تولید زمین‌شناسی بلاروس" و سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی ایران و همچنین پژوهشکده علوم زمین توافق‌نامه‌ای به منظور توسعه همکاری‌های زمین‌شناسی و اجرای پروژه‌های مشترک فنی و آموزشی و انتقال دانش در شاخه‌های مورد علاقه دو طرف به امضای دکتر علیرضا شهیدی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس این سازمان و والنتین یاسکف مدیرکل شرکت دولتی مرکز تحقیقات و تولید زمین‌شناسی بلاروس در مینسک به امضا رسیده بود.

هدف از برگزاری این ویدئو کنفرانس نهایی‌سازی متن مورد توافق دوطرف جهت درج در یادداشت تفاهم پانزدهمین اجلاس مشترک و بحث پیرامون طرح‌های پیشنهادی فنی آموزشی مشترک بین دو سازمان بوده است.

بر اساس اعلام روابط‌عمومی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور، بر این اساس در نشست امروز دو طرف راهکارهای توسعه همکاری‌های بیشتر میان دو کشور را بررسی کرده و پس از بحث و مذاکره نسبت به ارائه متن پیشنهادی دو طرف ایران و بلاروس جهت درج در پیش‌نویس یادداشت تفاهم پانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک دو کشور توافق کردند.