:
كمينه:۱۰.۴°
بیشینه:۱۰.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
کاشت نهال به یاد درگذشتگان بانک مسکن در اثر کرونا

رویشی برای مانایی

همزمان با میلاد امیر المومنین علی (ع) و روز پدر در بام لرستان، سی و پنج اصله نهال به یاد همکاران درگذشته بر اثر ابتلاء به ویروس کرونا با حضور مدیر شعب استان لرستان و پدر بلوط ایران کاشته شد.
کد خبر: ۱۷۰۱۶۱
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۴
اقتصادگردان- در این مراسم که همزمان با میلاد امیر المومنین علی (ع) و روز پدر در کوه ضلع شرقی شهر خرم آباد معروف به بام لرستان برگزار شد. سی و پنج اصله نهال به یاد همکاران درگذشته بر اثر ابتلاء به ویروس کرونا در یک سال گذشته با نصب پلاک هایی جداگانه به نام و یاد این عزیزان با حضور مدیر شعب بانک مسکن استان لرستان مرتضی دهداری زاده و مظفر افشار پدر بلوط ایران و جمعی از همکاران و خانواده هایشان و انجمن های زیست محیطی فعال در لرستان کاشته شد.

مرتضی دهداری زاده مدیر شعب بانک مسکن استان لرستان گفت : عدم امکان برگزاری مراسم یادبود برای درگذشتگان دوران کرونا، یک خلاء احساسی را برای بازماندگانشان ایجاد کرده و به‌نوعی از نظر روحی و روانی فشارها و ناراحتی‌هایی را برای آنان به‌همراه داشته است . وجود چنین شرایطی موجب شد تا همکاران ما در استان با همکاری انجمن زیست محیطی طلایه داران سبز برای همدردی با خانواده های آنها، با کاشت نهال، یاد و خاطره درگذشتگان این دوران را گرامی دارد.

وی افزود: سیستم بانکی کشور در مواجهه با کرونا بعد از شهدای کادر درمان بیشترین آسیب و شهید راه خدمت را نثار میهن اسلامی کرده است. در این بین بانک مسکن با از دست دادن سی و پنج نفر از بهترین همکاران خود از جمله مدیر عامل محبوب و فقید بانک مسکن مرحوم رحیمی انارکی همچنان در ارائه خدمت به مشتریان و احاد مردم پر قدرت و مصمم تر از قبل گام برداشته تا نام و یاد این عزیزان را همواره زنده نگه داشته و در راه خدمت به ایران سربلند باشیم .

مدیر شعب استان لرستان ادامه داد : شاید بعد از غلبه بر این ویروس منحوس به امید خدا و حضور در بام لرستان و دیدن این نهال ها که به یاد درگذشتگان بانک مسکن کاشته شده اند مرحمی باشد بر دل داغدارمان و امیدی برای ادامه راهمان و نام و یاد این عزیزان همواره زنده باشد و فراموش نکنیم که در این دوران پر فزار و نشیب و سخت چه عزیزانی را از دست داده ایم .

مظفر افشار پدر بلوط ایران در این مراسم و قبل از شروع کاشت نهال ها گفت : کاشت درخت پیوند کهن میان انسان و طبیعت است و فواید اجتماعی، زیست محیطی، اقتصادی و غیره بر مردمان امروز پوشیده نیست. از اینرو تلاش همه سمن های زیست محیطی و توصیه به کاشت درخت نیز برای همین است که می دانند وجود درختان مقابله ای است برای افزایش دما، سیل، خشکسالی و دیگر شرایط آب و هوایی شدید که دانشمندان با تغییرات و آب و هوایی مرتبط می دانند؛ لذا فرهنگ سازی در این زمینه می تواند نجات دهنده باشد.

پدر بلوط ایران اضافه کرد : شهرهای امروزی، دنیای بیگانه هاست؛ افراد در خیابان ها طوری کنار هم راه می روند گویی یکّه و تنها در برهوت طی می کنند؛ بیگانگی فرهنگی افزایش یافته و کسی علاقه ای ندارد، بداند در دنیای اطرافش چه می گذرد چه برسد به توجه داشتن به دنیای رو به زوال طبیعت؛ بیگانگی از فرهنگ ملی هشدار است و دوایش بازگشت به فرهنگ، اصالت و نیک سیرتی های خودمانی است و توجه به محیط زیست در فرهنگ کهن این سرزمین ریشه دارد آن گاه که در نوروز به جای قطع درخت سبزه یا گیاهی می رویانیم؛ باید به اصالت خود بازگشت.

افشار گفت: بانک مسکن اقدامی زیبا و ماندگار در حفظ نام و خاطره همکاران زحمتکش خود که در اثر ابتلاء به کویید 19 از بین آنها پر کشیده اند انجام داده و امید است این اقدام جالب و ماندگار از سوی همه ارگان های خدمت رسان که در این سال و در راه مبارزه با ویروس کرونا همکارانی را نثار راه خدمت به جامعه کرده اند الگو برداری شود تا یاد و خاطره شهیدان راه خدمت هیچگاه فراموش نشود .

مظفر افشار در پایان سخنان خود از بانک مسکن استان لرستان که در حوزه مسئولیت اجتماعی همواره فعال بوده است تشکر کرد و گفت: یاد دارم که در سال گذشته هم بانک مسکن در روز هوای پاک به همراه خانواده روزی ماندگار درعرصه نهال کاری و توسعه کمربند سبز خرم آباد از خود به یادگار گذاشته اند وضعیت نهال های کاشته شده سال گذشته این بانک اکنون مناسب بوده و رشد خوبی داشته اند.