:
كمينه:۱۵.۴°
بیشینه:۱۶.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
عضو شورای شهر تبریز:

شاهد سرمایه گذار ستیزی در تبریز هستیم

عضو شورای اسلامی شهر تبریز عدم تمایل سرمایه گذاران به سرمایه گذاری در شهر تبریز و آذربایجان را بروکراسی‌های اداری دست و پاگیر موجود در شهر تبریز دانست و گفت: کم کاری مسئولان و عدم توجه به اهمیت موضوع، باعث فراری دادن سرمایه گذاران از شهر تبریز شده است.
کد خبر: ۱۷۰۱۱۸
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۸
اقتصادگردان- محرم محمدزاده با بیان این‌که متاسفانه میزان سرمایه گذار ستیزی در شهر تبریز بسیار بالاست، اظهار کرد: پیشرفت هر شهر و کشوری منوط به سرمایه گذاری و حضور سرمایه گذاراست و براساس آن زندگی اقتصادی همه شهروندان در شهر پیشرفت خواهد کرد.

وی افزود: تبریز شهری است که در گذشته قدمت تجارت و سرمایه گذاری در آن بسیار بالا بوده اما رفته رفته سرمایه گذاری کاهش یافته است.

وی با بیان این‌که این امر علت‌های مختلفی دارد، تصریح کرد: برخی از سرمایه گذاران از شهر و یا حتی کشور رفته‌اند و یا در شهرهای دیگر مشغول سرمایه گذاری هستند.

رئیس کمیسیون سرمایه گذاری و بهبود فضای کسب و کار، اظهار کرد: بسیاری از افراد با عنوان سرمایه گذار وارد کار شده اند اما به دلیل عدم آشنایی با این قبیل امور متاسفانه موجب برجای ماندن پروژه های نیمه تمام بسیاری در سطح شهر شده اند.

وی با بیان این‌که دیگر شهرها مسیر را برای حضور سرمایه گذاران هموار کرده  و تنها از سرمایه گذار برای مشارکت دعوت می‌کنند، گفت: در خصوص امر سرمایه گذاری تمام نهادها باید دست به دست هم بدهند و پروژه های سرمایه گذاری که به درد شهر تبریز میخورد را شروع کنند.

محمدزاده افزود: در این خصوص همه باید تلاش کنند و نه تنها شهرداری بلکه تمام نهادها باید در این مسیر گام بردارند و با شناسایی فرصت‌های سرمایه گذاری اقدامات بزرگی انجام دهند.

وی، بیان کرد: اجرای این پروژه ها موجب افزایش ارزش افزوده، افزایش اشتغال و شکوفایی اقتصادی خواهد شد.

وی با بیان این‌که شناسایی سرمایه گذاران واقعی و جذب همکاری آنان موجب توسعه اقتصادی در شهر می‌شود، گفت: کمیسیون سرمایه گذاری در این راستا اقدامات بسیاری انجام داده و با شناسایی سرمایه گذاران واقعی قصد رسیدن به هدف اصلی یعنی جذب سرمایه گذار را دارد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تبریز، وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شیوع ویروس کرونا، اضافه کرد: از تمامی شهروندان درخواست می‌کنم میزان خریدهای خود را کاهش داده و بیش ازهرچیز به سلامتی و برگشت عافیت به جامعه بیندیشند و از تجمع غیر ضروری در بازارها و مراکز خرید خودداری کنند.