:
كمينه:۲۵.۴°
بیشینه:۲۶.۷۹°
Updated in: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۰
در بازدید از روند ساخت سد باغان در استان بوشهر مطرح شد؛

حل شدن مشکلات آب شرب و کشاورزی شهرستان جم با تکمیل سد باغان

استاندار بوشهر با اظهار امیدواری در پرداخت منابع تامین شده برای تسریع ساخت سد باغان تصریح کرد: امید می‌رود سد باغان در کمترین زمان به بهره‌برداری رسید و زمینه حل مشکلات مردم شهرستان جم در بخش شرب و کشاورزی فراهم شود.
کد خبر: ۱۷۰۱۱۳
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۶
اقتصادگردان- عبدالکریم گراوند با تاکید بر نقش مهم این سد در حل مشکلات شهرستان جم اظهار کرد: این پروژه سال 1392 با انتخاب پیمانکار و فاینانس خارجی آن اجرایی شد که متاسفانه 2 سهم 7.5 درصد کارفرما تامین نشده بود و عملا کل فعالیت‌های سد باغان در دولت دوم تدبیر و امید آغاز شد.

وی، از تامین و پرداخت منابع مالی سهم 15 درصدی کارفرما در ساخت سد باغان و دشت‌پلنگ خبر داد و بیان کرد: در این راستا با پرداخت سهم کارفرما روند اجرایی سد باغان تسریع یافت.

استاندار بوشهر با قدردانی از پیمانکار سد باغان افزود: با وجود اینکه از منابع مالی فاینانس رقم جزء‌ای آن به پیمانکار پرداخت شده ولی پیمانکار با تامین منابع مالی آن از توقف پروژه جلوگیری کرد.

گراوند، پیشرفت فیزیکی سد باغان را 43 درصد، اعلام و بیان کرد: بدنه سد باغان هم 35 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با وجود شرایط سخت مالی، این پروژه وقفه نداشت و با وجود تامین منابع اندک از طریق فاینانس، پیمانکار از وقفه در ساخت سد جلوگیری کرده است.

به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری بوشهر،وی با بیان اینکه نگران وقفه در ساخت سد باغان وجود ندارد گفت: 85 درصد مصالح ساخت سد باغان به استثنای سیمان در محل اجرای پروژه وجود دارد.

گراوند با بیان اینکه بخشی از آب سد باغان به پالایشگاه گاز جم اختصاص می‌یابد، افزود: آب این سد به شهرها و روستاهای مختلف جم انتقال می‌یابد و مشکل آب مناطق برطرف می‌کند و این در حالی است مشکل آب آشامیدنی شهرستان جم با تکمیل پروژه آب‌شیرین‌کن سیراف - جم برطرف می‌شود.