:
كمينه:۱۵.۷۹°
بیشینه:۱۵.۹۹°
Updated in: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰
پورابراهیمی:

مجلس پیگیر احقاق حقوق سهامداران به ویژه در استان هاست

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه امروز این کمیسیون با حضور وزیر اقتصاد در خصوص احقاق حقوق سهامداران عدالت، تاکید کرد: متأسفانه شاهد رویکرد سیاسی نسبت به سهام عدالت در استان‌ها هستیم.
کد خبر: ۱۷۰۱۰۲
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۶
اقتصادگردان- محمدرضا پور ابراهیمی در تذکری در جریان جلسه علنی نوبت اول امروز ( سه شنبه) مجلس با اشاره به تصمیم دولت به استناد مصوبه شورای عالی بورس در راستای برگزاری مجامع استان‌های کشور بیان کرد: امروز ۵۰ میلیون نفر از جمعیت کشور دارای سهام عدالت هستند که حدود ۶۰ درصد آنها روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند. بر اساس این مصوبه برای حدود ۳۰ میلیون نفر تصمیم‌گیری خواهد شد و این در حالی است که اقدام شورای عالی بورس برخلاف سیاست‌های کلی و همچنین مغایر با قانون تجارت است.

وی در ادامه اظهار کرد: این اقدام به هیچ عنوان به صلاح کشور نیست از این رو از وزیر اقتصاد دعوت شده در جلسه فوق‌العاده‌ای در کمیسیون اقتصادی مجلس حضور یابد و در این راستا توضیحات لازم را بیان کند. باید حقوق مردم رعایت شود زیرا حدود ۴۵ درصد از دارندگان سهام عدالت نتوانسته‌اند اقدام به ثبت‌نام کنند تا در این مجامع شرکت کنند.

نماینده مردم کرمان در مجلس تصریح کرد: دولت باید پاسخ دهد چرا رویکرد سیاسی به سهام عدالت در استان‌ها نشان می‌دهد؛ در واقع رویکرد جریان دولتی، اقتصاد سیاسی را در استان‌ها دنبال می‌کند . رئیس مجلس باید به این موضوع وارد شود تا آن را با دقت بررسی کنیم.