:
كمينه:۸.۷۹°
بیشینه:۱۱.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

مشوق مالیاتی مجلس برای افزایش سرمایه‌گذاری مردمی در پروژه‌های زیربنایی در سال ۱۴۰۰

نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مشوق های مالیاتی برای افزایش سرمایه گذاری مردمی در پروژه های زیربنایی و طرح های تملک دارایی های سرمایه ای در سال ۱۴۰۰ در نظر گرفتند.
کد خبر: ۱۷۰۰۸۸
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷
اقتصادگردان- نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان جلسه علنی نوبت اول امروز ( سه شنبه) مجلس و بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، بند الحاقی (۲۱) تبصره (۶) ماده واحده لایحه بودجه را بررسی کرده و در نهایت با آن موافقت کردند.

بر اساس این بند الحاقی؛ به منظور فراهم ساختن زمینه سرمایه‌گذاری عموم مردم در انواع پروژه های زیربنایی و طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای‌، حمل و نقل و تولیدی صنعتی و کشاورزی و نیز تشویق فرهنگ سرمایه گذاری غیرمستقیم، هرگونه نقل و انتقال دارایی به/ از صندوق های سرمایه‌گذاری پروژه که پذیره‌نویسی آن‌ها با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار انجام می شود، از پرداخت هرگونه مالیات و عوارض نقل و انتقال معاف می‌باشد.

مالیات نقل و انتقال و سود ایجادی در شرکت‌های موسس، ناشی از انتقال آورده غیر نقدی به شرکت‌های سهامی عام در شرف تاسیس که به منظور ایجاد و تکمیل پروژه ای تولیدی صنعتی و کشاورزی، زیربنایی و طرح‌های تملک دارایی های سرمایه‌ای و حمل و نقل شکل می‌گیرد و مجوز عرصه عمومی و تاسیس آن از سازمان بورس و اوراق بهادار اخذ می گردد، مشمول مالیات به نرخ صفر می‌باشد.