:
كمينه:۱۶.۵۱°
بیشینه:۱۶.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
رئیس اتاق بازرگانی ایران و سوریه اعلام کرد

ایجاد بانک اطلاعاتی از نیازهای اقتصادی سوریه

رئیس اتاق بازرگانی ایران و سوریه می گوید: برای استفاده فعالان اقتصادی ایران از ظرفیت بازار سوریه باید مقدمات جدی فراهم شود.
کد خبر: ۱۷۰۰۵۴
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۲
اقتصادگردان- کیوان کاشفی در همایش فرصت‌های تجارت با سوریه اظهار کرد: متاسفانه با وجود آنکه در سال‌های گذشته روابط سیاسی دو کشور بسیار گسترده بوده اما ما نتوانسته‌ایم در حوزه اقتصاد اقدامات لازم را اجرایی کنیم. به نظر می‌رسد یکی از مهمترین این اقدامات باید محوریت یافتن بخش خصوصی باشد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و سوریه با بیان اینکه دولت سوریه نیز تحت تحریم‌های اقتصادی قرار دارد بیان کرد: با توجه به این تحریم ها اقتصاد سوریه نیز کوچک شده است. از سوی دیگر بخش مهمی از اقتصاد این کشور در اختیار نهادهای دولتی است که هر چند نتایج مثبتی داشته اما در عین حال اوضاع را دشوار نیز می کند.

وی به طرح اتاق بازرگانی ایران و سوریه برای کاهش مشکلات دو جانبه اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین اقدامات ما تشکیل یک بانک اطلاعاتی است که در آن نیازهای اقتصادی سوریه به شکل روزانه مشخص شود و فعالان اقتصادی با مراجعه به آن بدانند که در حال حاضر امکان صادرات چه کالایی به سوریه فراهم است.

به گفته کاشفی در کنار این بانک اطلاعاتی بسته های مشاوره ای نیز به فعالان اقتصادی ایرانی ارائه شده و در کنار آن بناست در نمایشگاه حلب بخش اختصاصی کالاهای ایرانی نیز عرضه شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اصلی‌ترین چالش‌های ما در ارتباط با سوریه بحث حمل و نقل است. ما هنوز روی زمین محدودیت‌هایی داریم و برای پرواز نیز مشکلات برقرار است که امیدواریم با پیگیری دولت‌ها این محدودیت ها نیز برطرف شود.