:
كمينه:۱۶.۵۱°
بیشینه:۱۶.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
رئیس اتاق بازرگانی اهواز:

روند تخلیه و بارگیری کالا در مرز چذابه عادی است

رئیس اتاق بازرگانی اهواز با بیان اینکه روند تخلیه و بارگیری کالا در مرز چذابه عادی است، گفت: روند صادرات محصولات ایرانی از این مرز به سمت کشور عراق همچنان ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۱۶۹۹۹۸
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۴
اقتصادگردان- شهلا عموری اظهار کرد: با توجه به اهمیت فعالیت‌های تجاری در مرز چذابه، مدیریت ارشد استان خوزستان محدودیتی برای صادرات کالاهای غیرنفتی به کشور عراق ایجاد نکرده است و روند صادرات بدون وقفه ادامه خواهد داشت.

وی افزود: تاکید داریم که تمهیدات لازم از سوی مجموعه بهداشت و درمان به منظور استقرار تیم‌های مراقبتی در مرز چذابه و پایش رانندگان کامیون‌های عراقی اتخاذ شود زیرا این اقدام در پیشگیری از انتقال احتمالی ویروس کرونا تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت.

رئیس اتاق بازرگانی اهواز با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی مشترک تعیین‌شده میان کشورهای ایران و عراق در زمینه صادرات کالا از مرز چذابه، تصریح کرد: روزانه حدود ۲۴۰ کامیون، انواع محصولات تولیدی کشور را به منظور صادرات به کشور عراق در مرز چذابه تخلیه و بارگیری می‌کنند.

عموری عنوان کرد: این محصولات شامل تره‌بار، سنگ مرمر و گرانیت، خیارشور و ترشی، کیک و شکلات و بیسکویت، کاشی سرامیک، دیوارپوش، درب بطری، برنج استان، گچ، سیمان سفید، ظروف یکبار مصرف، رب گوجه، سس و آبلیمو، مصنوعات پلاستیکی و یونولیت هستند.

وی با بیان اینکه روند تخلیه و بارگیری کالا در مرز چذابه عادی است، خاطرنشان کرد: انتظار داریم با تعامل و همکاری مسئولان مرزی، در آینده محدودیتی برای تردد کامیون‌های حمل کالاهای صادراتی به دلیل شرایط پیش آمده ناشی از شیوع کرونا، اعمال نشود.