:
كمينه:۱۴.۷۹°
بیشینه:۱۴.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
مدیرکل بنیاد مسکن گلستان خبر داد

افتتاح ۲۵۰۰ مسکن محرومان در گلستان

مدیرکل بنیاد مسکن استان گلستان گفت: امروز با حضور معاون اول رییس جمهور و وزیر راه و شهرسازی در استان گلستان پنج مورد افتتاح انجام شد که بهره برداری از ۲۵۰۰ واحد مسکن محرومان با اعتبار ۱۶۳میلیارد تومان از جمله این برنامه ها بود.
کد خبر: ۱۶۹۹۲۵
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۹
اقتصادگردان- سید محمد حسینی اظهار کرد: امروز در مراسمی با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور، محمد اسلامی  وزیر راه و شهرسازی، امید معاون مناطق محروم ریاست جمهوری، حق شناس استاندار گلستان، مهدیان معاون بنیاد مسکن و تعدادی دیگر از مسئولان، پنج برنامه افتتاحیه با محوریت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انجام شد که از جمله آن بهره برداری از ۲۵۰۰ واحد مسکن محرومان در ۶۴۸ روستای استان گلستان با اعتبار ۱۶۳ میلیارد تومان بود.

وی افزود: تفاهم نامه احداث ۳۰۰۰ واحد مسکن محرومان استان گلستان در بهمن ماه ۱۳۹۸ با حضور نوبخت ـ رییس سازمان برنامه و بودجه ـ انجام شده بود و عملیات اجرایی از خردادماه ۱۳۹۹ آغاز شد که امروز ۲۵۰۰ واحد از این تعداد به بهره برداری رسید. در واقع واحدها ظرف حدود هشت ماه تکمیل شد که کار بزرگی بوده است.

حسینی تصریح کرد: در مراسم امروز همچنین ۶۶۴ هزارمین طرح هادی روستایی مربوط به روستای عطاآباد شهرستان آق قلا در استان گلستان به بهره برداری رسید. در این روستا ۴۷ هزار و ۵۰۰ متر مربع زیرسازی و عملیات آسفالت انجام شد. ۳۰۰۰ متر طول جدول گذاری، ۲۷۰۰ متر پیاده روسازی و ۱۵۰۰ متر جابه جایی شبکه برق داشتیم.

مدیرکل بنیاد مسکن استان گلستان گفت: در ادامه دکتر جهانگیری بازدیدی از نمایشگاه اقدامات بنیاد مسکن درخصوص بازسازی مناطق سیل زده استان گلستان داشت. در اختتامیه این نمایشگاه ۱۰۰هزارمین سند مالکیت که توسط بنیاد مسکن با همکاری سازمان ثبت صادر شده بود تحویل متقاضی شد.

وی اظهار کرد: برنامه دیگر افتتاح ۸۰ هزارمین واحد مسکونی روستایی نوسازی و بهسازی شده در استان گلستان بود. هریک از این واحدها از ۶۵ میلیون تومان کمک بلاعوض برخوردار شده و صدور پروانه و نظارت بر ساخت آن هم رایگان بود.

به گفته حسینی، حدود ۱۹۴ میلیارد تومان برای مسکن محرومان، ۹۰۰ میلیارد تومان توسط بنیاد مسکن برای بازسازی واحدهای سیل زده و پنج میلیارد تومان برای طرح هادی روستای عطاآباد تخصیص یافته است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گلستان گفت: بعد از ظهر جلسه اقتصاد مقاومتی با حضور جهانگیری، اسلامی و دیگر مسئولان دولتی و محلی برگزار می شود. سپس برنامه دیدار با نخبگان در دستور کار خواهد بود.