:
كمينه:۵.۷۹°
بیشینه:۵.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

خبر خوب برای شهرک‌های صنعتی

تصویب نامه تعیین تعرفه هزینه‌های جبرانی افت سفره‌های آب زیرزمینی در سال ۱۳۹۹ با اولویت تخصیص به شهرک‌ها و نواحی صنعتی، شهرک‌ها و مجتمع‌های کشاورزی ابلاغ شد که بر اساس آن شهرک‌ها و نواحی صنعتی نیز از ۴۰ درصد تخفیف در پرداخت هزینه‌های جبرانی برخوردار خواهند شد.
کد خبر: ۱۶۹۹۱۷
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۶
اقتصادگردان- هیأت وزیران در اجرای ماده (۷) آیین نامه اجرایی قانون الحاق یک ماده به قانون وصول برخی از درآمدهای دولت و مصرف آن در موارد معین مصوب ۱۳۸۴ و ماده (۵۷) قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب ۱۳۸۴ موضوع تصویب نامه شماره ۴۰۳۱۸.ت۳۴۶۵۶ک تاریخ ۲۰ خرداد ۱۳۸۷، تعرفه هزینه‌های جبرانی اُفت سفره‌های آب زیرزمینی در سال ۱۳۹۹ برای چاه‌های موضوع بند (ب) ذیل ماده (۱) آیین نامه یاد شده به استثناء چاه‌های آب مشروب شهرها، شهرک‌ها و روستاها را تعیین نمود.

تعرفه هزینه‌های جبرانی افت سفره‌های آب زیرزمینی برای یک دوره سه ساله است و تعرفه دوره‌های بعد بر اساس مفاد ماده (۶۸) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب ۱۳۸۰ به‌روزرسانی و از متقاضیان اخذ می‌شود.

همچنین تعرفه‌های یاد شده به ازای یک مترمکعب آب است و کل مبلغ دریافتی بر اساس درخواست متقاضی برای طول دوره بهره برداری (حداکثر ۳۰ سال) و حجم متناظر آن، محاسبه و اخذ خواهد شد.

در صورت درخواست متقاضی، امکان تقسیط هزینه‌های فوق حداکثر برای یک دوره پنج ساله با پرداخت به‌صورت سالیانه طی دوره بهره برداری امکان پذیر است و شهرک‌ها و نواحی صنعتی نیز از ۴۰ درصد تخفیف در پرداخت هزینه‌های جبرانی برخوردار خواهند شد.

اولویت تخصیص نیز با شهرک‌ها و نواحی صنعتی، شهرک‌ها و مجتمع‌های کشاورزی است و سقف آب مصرفی به نسبت تعداد واحدهای استقرار یافته در شهرک‌ها و نواحی صنعتی تعیین می‌شود.

این تصویب نامه در جلسه ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ هیأت وزیران به پیشنهاد وزارت نیرو و به استناد اصل ۱۳۸ قانون اساسی تصویب و از سوی معاون اول رئیس جمهوری برای اجرا به وزارتخانه‌های نیرو، امور اقتصادی و دارایی، جهاد کشاورزی و سازمان حفاظت محیط زیست ابلاغ شده است.

گفتنی است که هیئت وزیران در جلسه ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ به پیشنهاد وزارت نیرو، تصویب نامه مربوط به تعیین تعرفه هزینه جبران افت سفره‌های آب زیرزمینی را اصلاح کرد.