:
كمينه:۱۷.۷۹°
بیشینه:۱۸.۹۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴
ستاری خبر داد

فروش ۸ هزار میلیاردی شرکت‌های نانویی در سال جاری

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری از فروش ۸ هزار میلیارد تومانی شرکت‌های نانویی در سال جاری خبر داد و گفت: با برنامه‌های اجرا شده از سوی ستاد نانو علاوه بر ایجاد ۲۷۰ شرکت نانویی رتبه جهانی کشور در انتشار مقالات چهارم است.
کد خبر: ۱۶۹۹۱۲
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۰
اقتصادگردان- سورنا ستاری امروز در حاشیه مراسم رونمایی از ۵۷ پروژه و طرح جدید حوزه فناوری نانو در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی با اشاره به اینکه این سازمان با توجه به فعالیت‌هایی که در آن صورت می‌گیرد، تبدیل به پارک فناوری شده است، افزود: در حال حاضر ۱۴۰ شرکت دانش‌بنیان در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران فعال در حوزه‌های فناوری‌های پیشرفته و هوافضا هستند.

وی با اشاره به رخداد اتفاقات جدی در حوزه‌های فناوری‌های پیشرفته، اظهار کرد: در حوزه نانو تکنولوژی در کشور  با فعالیت‌هایی که ستاد توسعه فناوری نانو انجام داده، اتفاقات بزرگی افتاده، به گونه‌ای که در حال حاضر از لحاظ تعداد مقالات نانوی منتشر شده، ایران رتبه چهارم دنیا را دارد.

ستاری با بیان اینکه اتفاق بزرگ نیز در حوزه توسعه بازار نانو رخ داده است، ادامه داد: ۲۷۰ شرکت در حوزه نانو فعال هستند و پیش بینی می‌شود درآمد امسال آنها بالغ بر ۸ هزار میلیارد تومان شود.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری ادامه داد: انجام این اتفاقات با همین سرعت نشان می‌دهد که حوزه نانو سالانه رشدی نزدیک به ۱۰۰درصدی در فروش محصولات نانو را تجربه می‌کند و این روند توسعه نیز ادامه خواهد داشت.

وی بیان کرد: ما در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از این تحرکات استقبال می‌کنیم و امروز نیز بازدیدهایی که داشتیم، نتیجه خوبی برای این سازمان خواهد داشت.

ستاری سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی را مولود انقلاب دانست و گفت و یادآور شد: این سازمان جایی است که هم در حوزه نانو تکنولوژی دستاوردهایی دارد و هم اتفاقات خوبی در آن در حال رخ دادن است.